کارفرمایان مدیریت اختلاس، درز اطلاعات محرمانه، تهدیدات داخلی


«تهدیدهای خودی» می‌تواند به اشکال مختلف باشد – کلاهبرداری، اخت،، سرقت اطلاعات محرمانه، عدم رعایت سیاست‌ها و موارد دیگر.

کارفرمایان مرتباً با تهدیداتی برای ،ب و کار خود مواجه می شوند، اما زم، که تهدید از درون می آید، احساس حالت بحران سریعتر و مکرر ایجاد می شود. با این حال، حالت بحران می تواند به ،ب و کار آسیب برساند و ممکن است هنگام مدیریت تهدید منجر به اشتباه شود.

کارفرمایان برای اجتناب از حالت بحران در هنگام مواجهه با یک تهدید داخلی چه باید بکنند؟

اولین، هنگامی که گزارشی از یک تهدید داخلی ارائه می شود، حتماً به افسر انطباق یا مشاور داخلی (یا هر دو) اطلاع دهید.

دومین، با مشاور بیرونی مشورت کنید – و حفظ کنید. مشاور خارجی باتجربه یک تجزیه و تحلیل 360 درجه از یک تهدید ارائه می دهد و می تواند به ترسیم و اجرای یک برنامه مدیریت بحران، از جمله ارتباطات بحران کمک کند. کار با وکیل خارجی همچنین به محافظت از امتیاز وکیل-موکل، از جمله در هنگام استخدام مشاوران ضروری، کمک می‌کند و اعتبار و استقلال تحقیقات را فراهم می‌کند. مشاوران خارجی نیز در انجام تحقیقات و توصیه اقدامات اصلاحی ماهر هستند.

سوم، تهدید ادعایی را ارزیابی کنید. تهدیدهای داخلی در همه اشکال وجود دارد. برخی از آنها بدخواه هستند، اما برخی دیگر آنقدرها هم بدبین نیستند و می توانند نتیجه یک اشتباه یا ناآگاهی باشند. تهدیدات م،ب ملاحظات بیشتری را به همراه دارد و ممکن است به رویکرد تحقیقی متفاوتی نیاز داشته باشد.

چهارم، طرح تحقیق و اقدام را ترسیم کنید. قبل از رفتن به مسیر مصاحبه ها، بررسی های گسترده ایمیل، و غیره، زمان بگذارید – حتی اگر فقط یک لیست گلوله ای باشد – تا محدوده تحقیقات و اه، تحقیق خود را شناسایی کنید.

پنجم، اصول را فراموش نکنید یا نادیده بگیرید. یکی از نمونه های آن حفظ اسناد است. اقدامات فوری برای حفظ اسناد و اطلاعات مربوط به تهدید ادعا شده انجام دهید. مثال دیگر محرمانگی است. اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان در مورد تحقیقات و افراد درگیر محرمانه باشید. اقدامات موثری را برای کمک به اطمینان از محرمانگی در محل قرار دهید.

ششم، سیاست ها، رویه ها و قراردادهای مربوطه را بررسی و تجزیه و تحلیل کند. در شرایط بحر،، کارفرمایان اغلب ممکن است فرآیندها یا تعهدات قراردادی خود را نادیده بگیرند. برای شناسایی هر گونه خط مشی، رویه یا قرارداد مرتبط با تهدید ادعایی زمان بگذارید. رویه شرکت را در مورد بررسی ها دنبال کنید. به ،وان مثال، قبل از انجام اقدامات نامطلوب استخدام، مشخص کنید که آیا ا،امات اطلاع رس، وجود دارد یا خیر.

هفتم، هر گونه تعهد گزارش نظارتی را شناسایی کنید. برخی تهدیدات داخلی مست،م تعهدات گزارش دهی به سازمان های ،تی یا هیئت های نظارتی مختلف است. اجباری بودن یا نبودن آنها را حتما بررسی و تحلیل کنید.

هشتم، حقوق فردی را که تخلف ادعا شده را گزارش کرده است در نظر بگیرید. محافظت از افشاگران می تواند برای ،، که تخلفات ادعا شده را گزارش می کنند، در بازی باشد. اطمینان حاصل کنید که اقدامات تلافی جویانه در پاسخ به گزارش حسن نیت در مورد تخلف انجام نمی شود.

سرانجام، در اقدام عجله نکنید و اقدامات انجام شده در قبال تهدید را به شکلی مستند کنید. حتی اگر به نظر می رسد بحران است، نیاز به اقدام فوری و سریع دارد، یک کارفرما باید سرعت خود را کاهش دهد و مراحل 1-8 بالا را در نظر بگیرد. پیروی از این مراحل – حتی به طور خلاصه – می تواند به جلوگیری از اشتباهات و آسیب بیشتر به ،ب و کار کمک کند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/insider-threat-investigations-considerations-employers-to-effectively-manage-threat