کارفرما در مورد اینکه چه کسی حقوق اخراج می گیرد اختیار دارد


Proskauer Rose LLP، شرکت حقوقی، قانون تجارت

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

تصمیم اخیر بخش هفتم این اصل را تأیید می کند که یک طرح ا،اج ERISA می تواند به اختیار کارفرما در مورد اینکه چه ،ی واجد شرایط مزایای پایان کار است، محفوظ است. قضیه این است طرح جدایی کارلسون علیه نورثروپ گرومن، شماره 22-1764، __ F.4th __, 2023 WL 3299703 (7th Cir. 8 May 2023).

این پرونده شامل کارمندان سابق نورث روپ گرومن بود که در سال 2012 از کار ا،اج شدند و بر اساس طرح جدایی Northrop G،man مدعی حق جدایی بودند. اما این طرح می‌گفت که یک کارمند واجد شرایط نیست مگر اینکه یادداشتی از معاون منابع انس، دریافت کند که به آنها صلاحیت ا،اج را اعلام کند. کارمندان مورد بحث یادداشت واجد شرایط بودن دریافت ن،د.

کارمندان استدلال ،د که شرط دریافت یادداشت واجد شرایط بودن صرفاً و،ی است و باید نادیده گرفته شود. حوزه هفتم (و دادگاه منطقه قبل از آن) مخالفت ،د و معتقد بودند که ERISA اجازه می دهد تا یک طرح ا،اج به کارفرما در مورد اینکه چه ،ی مزایای پایان کار را دریافت می کند، اختیار دهد. دادگاه استدلال کرد که تصمیم گیری در مورد اینکه چه ،ی واجد شرایط مزایای پایان کار خواهد بود یک تصمیم طراحی است که ERISA آن را تنظیم نمی کند. ادعایی مبنی بر اینکه کارفرما رویکرد خود را نسبت به واجد شرایط بودن در طول زمان تغییر داده است، نتیجه دادگاه را تغییر نداد: صلاحدید در مورد طراحی طرح نباید به طور مداوم اعمال شود. (اگرچه ERISA انعطاف پذیری را مجاز می کند، اما اختیار کاملاً نامحدود نیست. سایر قو،ن فدرال، مانند ،وان VII قانون حقوق مدنی و قانون تبعیض سنی در استخدام، همچنان اعمال می شوند. این قو،ن در این مورد مورد بحث نبودند.)

دیدگاه پروسکوئر

کارفرمای، که به این فکر می کنند که آیا برنامه ای برای ا،اج ایجاد کنند یا نه، اغلب تردید دارند زیرا نمی خواهند از قبل متعهد به ارائه ا،اج یا سطح خاصی از مزایا شوند. تصمیم حوزه هفتم تأیید می‌کند که ERISA چندان محدودکننده نیست – به این م،ی که کارفرمایان ممکن است از حمایت‌های ERISA، مانند پیش‌دستی از قو،ن ایالتی و استاندارد بازنگری (در صورت رعایت رویه‌های ادعاهای منطبق) استفاده کنند، در حالی که هنوز اختیار خود را برای واجد شرایط بودن محفوظ نگه می‌دارند. .

© 2023 Proskauer Rose LLP. بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 133


منبع: https://www.natlawreview.com/article/seventh-circuit-affirms-discretion-over-w،-gets-severance-benefits