نقض ADA برای اخراج کارگران به دلیل غیبت های زیاد


آیا یک خط مشی حضور و غیاب «بدون خطا» یا روش دیگری دارید که در آن کارمندان برای غیبت امتیاز می گیرند؟ اگر چنین است، مراقب باشید. موضوع اخیر مدار یازدهم، EEOC v. Eberspaecher North America, Inc. پیشنهاد می کند که کمیسیون فرصت های شغلی برابر (EEOC) می خواهد این سیاست ها را بررسی کند تا ببیند آیا نقض ADA وجود دارد یا خیر و ممکن است بخواهد جستجوی خود را فراتر از یک مرکز گسترش دهد.

چی شد؟

جوزف وایت، یک کارمند در مرکز ENA در نورث پورت، آلاباما، به EEOC شکایت کرد که به دلیل غیبت های محافظت شده تحت FMLA ا،اج شده است. بر اساس این نظر، ENA سیستم امتیازی برای انضباط کارکنان برای غیبت و تاخیر دارد و وایت مدعی شد که ENA برای غیبت های تحت پوشش FMLA به او امتیاز داده است. در کتابچه راهنمای کارکنان ENA آمده است که کارکنان برای غیبت های بدون برنامه دو امتیاز دریافت می کنند و اگر کارمندی در یک دوره 12 ماهه 10 امتیاز بگیرد، خاتمه می یابد. طبق کتابچه راهنما، کارمندان برای غیبت موجه، از جمله غیبت های تحت پوشش FMLA امتیازی دریافت نمی کنند. وایت گفت که برای غیبت های FMLA امتیاز ،ب کرده است.

EEOC یک اتهام کمیسیونی را علیه ENA صادر کرد و ENA را به تبعیض تحت قانون اصلاح قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (که ما آن را ADA می‌نامیم) متهم کرد و فقط تأسیسات Northport را در این اتهام ذکر کرد. اگرچه EEOC قدرت اجرایی در قلمرو FMLA ندارد، نظریه آن این بود که ENA با شلیک ADA ADA را نقض کرد. [White] برای گرفتن مرخصی محافظت شده توسط FMLA که، EEOC ادعا می کند، تحت ADA “موافقت منطقی” مورد نیاز است. همچنین توجه داشته باشید، این یک اتهام کمیسیونر بود، به این م،ی که یک کمیسیونر EEOC اتهام را ثبت می کند، نه صرفاً یک کارمند. بر اساس وب سایت EEOC، روند تحقیقات ی،ان است.

در ابتدا، EEOC اطلاعاتی در مورد فعالیت های ENA در نورث پورت، جایی که وایت کار می کرد، خواست. بعداً، EEOC اطلاعاتی را در مورد «هر کارمندی که از محل‌های پاسخگو در سراسر کشور ا،اج شده‌اند» درخواست کرد. . . برای تخلفات حضوری.» هنگامی که ENA با ارائه اطلاعات در سراسر کشور مخالفت کرد، EEOC احضاریه ای صادر کرد و در نهایت از دادگاه خواست تا آن را اجرا کند.

دادگاه منطقه به ENA دستور داد تا از این احضاریه پیروی کند، اما «فقط در صورت اعمال[d] به تأسیسات نورث پورت.» EEOC درخواست تجدید نظر کرد و بخش یازدهم حکم دادگاه منطقه را تایید کرد.

این برای شما چه م،ایی دارد؟

اگرچه نظر مدار یازدهم در مورد قدرت احضاریه EEOC است، اما همه باید به این مورد توجه کنند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که EEOC به چند دلیل به دنبال وضع قو،ن مرتبط با ADA، سیاست های حضور و غیاب و ، به ،وان یک محل معقول است:

  • وایت ظاهراً از مسائل FMLA شکایت داشت. EEOC می‌توانست بگوید FMLA یکی از قو،ن آنها نیست و آن را رها کند. وایت می‌توانست شکایتی از FMLA ارائه کند. در عوض، یک کمیسیونر EEOC اتهامی را برای بررسی مسائل بالقوه ADA صادر کرد.
  • با وجود اینکه در کتاب راهنمای ENA گفته شده است که کارکنان برای غیبت FMLA امتیازی دریافت نمی کنند، یک کمیسیونر EEOC تصمیم گرفت تا با دقت بیشتری به این ادعا نگاه کند. باز هم، کمیسیون می توانست ادعای وایت را بررسی کند. در عوض، کمیسیونر اتهام جداگانه‌ای در مورد این موضوع که آیا کارکنان از مرخصی به ،وان یک محل معقول تحت ADA محروم می‌شوند یا خیر، مطرح کرد و به دنبال کشف در سراسر کشور بود.

اتهامات کمیسر چندان رایج نیست، اما در حال افزایش است. طبق وب سایت EEOC، کمیسیونرها در سال مالی 2022 29 اتهام را امضا کرده اند (در مقایسه با 3 اتهام در هر سال مالی 2020 و 2021). واضح است که یکی از کمیسیونرها فکر می کرد که این حضور/مرخصی به ،وان یک موضوع اسکان منطقی نیاز به بررسی دقیق تری دارد و ENA را فرصت خوبی برای انجام این کار می دانست.

اگر این یک روند است، می خواهید از آن جلوتر باشید. سیاست های حضور و غیاب خود و نحوه اجرای آنها را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که غیبت های محافظت شده در این میان گم نمی شوند و شما مرخصی را به ،وان یک اقامت معقول در نظر می گیرید.

به این پست گوش کنید

© 2023 Bradley Arant Boult Cummings LLPبررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 133


منبع: https://www.natlawreview.com/article/bueller-bueller-eeoc-examining-attendance-policies-ada-violations