هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تعیین قیمت رفتار ضد رقابتی


لوگوی شرکت حقوقی رابینسون و کول

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

این پست اولین پست از یک سری سه ،متی است که تقاطع بین هوش مصنوعی و آنتی تراست را بررسی می کند.

اولین پست وبلاگ در این مجموعه، اولین پرونده ضد انحصار جنایی (بخش) و، دادگستری ایالات متحده را مورد بحث قرار می دهد. بخش دوم، که هفته آینده منتشر خواهد شد، مواضع FTC و بخش را در مورد تب، هوش مصنوعی و توافقات غیرقانونی بین رقبا خلاصه می کند و اقدامات پیشگیرانه ای را ارائه می دهد که شرکت ها می توانند برای جلوگیری از تحقیقات و/یا مسئولیت ،ت انجام دهند.

بخش اول: آنتی تراست و الگوریتم ها

بخش، که سازم، است که دارای اختیارات پیگرد قانونی تخلفات ضد انحصار است، اولین پرونده خود را در رابطه با هوش مصنوعی در ایالات متحده در برابر تاپکینز، Case 3:15-cr000201-WHO (ND Cal. 2015). که در تاپکین، متهم دیوید تاپکینز پوسترها را از طریق Amazon Marketplace، Amazon.com, Inc.’s Website برای فروشندگان شخص ثالث فروخت. تاپکینز با رقبا توطئه کرد تا قیمت برخی پوسترها را ثابت و حفظ کند. بین سپتامبر 2013 و ژانویه 2014، این شرکت ها نه تنها در بحث های مستقیم در مورد قیمت پوسترها شرکت ،د، بلکه موافقت ،د که از یک الگوریتم برای هماهنگ ، فعالیت خود استفاده کنند. الگوریتم مورد استفاده متهمان، داده ها را برای شناسایی پایین ترین قیمت در بازار جمع آوری می کرد. فروشندگان توطئه گر قیمت فروش خود را اندکی کمتر از قیمت بازار تعیین ،د که باعث افزایش قیمت ها شد و مانع رقابت واقعی در بازار شد.

از نظر اقتصادی، تاپکینمورد نسبتا کوچک است. حجم تجارت تحت تأثیر فقط 175000 دلار بود و این محدوده مجازات را تحت دستورالعمل های مجازات ایالات متحده محدود می کرد. در سال 2015، تاپکینز 20000 دلار جریمه پرداخت و زند، نشد. در سال 2016، ترود لیمیتد، یکی از شرکت های شرکت کننده در این توطئه، 50000 دلار جریمه پرداخت و موافقت کرد که KPMG را به ،وان ناظر انطباق حفظ کند. در سال 2019، متهم د،ل ویلیام استون، مالک بخشی از ترود در زم، که به ،وان «،ید با قیمت کمتر» تجارت می کرد، به شش ماه حبس محکوم شد، اما پنج ماه اعتبار برای مدت زمان حبس در اسپ،ا در انتظار استرداد به اسپ،ا دریافت کرد. ایالات متحده

با وجود مجازات های نسبتا کم، تاپکین این پرونده به ،وان یک پرونده آبخیز در نظر گرفته می شود زیرا این اولین باری بود که بخش متهم، را تحت تعقیب قرار داد که هوش مصنوعی ابزاری برای ادامه تخلفات ضد انحصار بود. در سال هایی که از آن زمان می گذرد تاپکین، بخش و FTC تقاطع بین هوش مصنوعی و آنتی تراست را به دقت بررسی کرده اند همانطور که در ،مت دوم هفته آینده خواهیم دید.

حق چاپ © 2023 Robinson & Cole LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 139


منبع: https://www.natlawreview.com/article/ai-and-an،rust-when-does-algorithm-become-agreement