افشای انتشارات حوزه 3 پس از G7 به ایالات متحده می آید


در نشست آ، هفته گذشته خود در ژاپن، گروه هفت (G7) – ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریت،ا – متعهد شدند به سمت اقتصادهای دایره ای خالص صفر کار کنند و حمایت خود را از استانداردهای گزارشگری شرکتی مربوط به پایداری و آب و هوای هیئت استانداردهای بین المللی پایداری (ISSB).

در بی،ه رهبران هیروشیما G7 رهبری G7 در پایان نشست 20 مه اعلام کرد: “ما متعهد هستیم که تحول نظام اقتصادی و اجتماعی را به سمت اقتصادهای خالص صفر، دایره ای، مقاوم در برابر آب و هوا، عاری از آلودگی و طبیعت مثبت محقق کنیم و متوقف کنیم. و مع، ، از دست دادن تنوع زیستی تا سال 2030، به شیوه ای یکپارچه، در حالی که تضمین رشد و توسعه اقتصادی پایدار و فراگیر و افزایش انعطاف پذیری اقتصادهای ما است.

این بی،ه همچنین افشای پایداری ISSB و مرتبط با آب و هوا را بدون قید و شرط تایید کرد و گفت:

ما از هیئت استانداردهای بین‌المللی پایداری (ISSB) حمایت می‌کنیم تا استانداردهای گزارش‌دهی عمومی در مورد پایداری و افشای اطلاعات مربوط به آب‌وهوا را نهایی کند و در راستای دستیابی به چارچوب‌های افشای پایداری سازگار جه، در سطح جه، کار کند. ما همچنین مشتاقانه منتظر کار آینده ISSB در زمینه افشای تنوع زیستی و سرمایه انس،، در راستای مشاوره برنامه کاری آن هستیم.”

هنگامی که در فوریه 2023 توسط ISSB تأیید شد، این استانداردها، که انتظار می رود در ژوئن 2023 صادر شوند و در سال 2024 لازم الاجرا شوند، در مرکز توجه به افشای انتشار آلاینده های محدوده 3 در ایالات متحده قرار می گیرند. نسخه نهایی استانداردهای افتتاحیه ISSB شامل افشای محدوده 3 است. انتشار گازهای گلخانه ای (انتشارهای غیرمستقیم که در زنجیره ارزش یک شرکت رخ می دهد، زم، که مادی باشد)، علاوه بر محدوده 1 (انتشار مستقیم از یک شرکت) و محدوده 2 (انتشار غیرمستقیم از برق ،یداری شده و استفاده شده).

در سال گذشته، ا،امات بالقوه برای افشای انتشارات Scope 3 در ایالات متحده به یکی از بحث‌انگیزترین جنبه‌های قانون پیشنهادی SEC برای افشای مرتبط با آب و هوا تبدیل شده است. در ابتدا پیش بینی می شد که در آوریل 2023 نهایی شود، انتظار می رود قانون نهایی SEC تا پاییز امسال صادر نشود.

اقدام ISSB برای گنجاندن ا،امات افشای انتشار گستره 3، حمایت شده توسط گروه 20، سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)، هیئت ثبات مالی، وزرای دارایی آفریقا، و وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی از بیش از 40 حوزه قضایی، فشار جه، بر ایالات متحده را برای پیروی از آن افزایش داده بودند. این بی،ه اخیر از سوی رهبری G7 – از جمله ایالات متحده – تردیدی باقی نمی گذارد که ا،امات افشای محدوده 3 در ایالات متحده از حوزه “اگر” به سمت “وقتی” حرکت می کند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/g7-support-issb-climate-reporting-standards-sign-scope-3-emission-disclosures-will