پادکست باورهای غلط رایج مهندسی شیمی


جمعه 18 نوامبر 2022

تری لیوینگستون، کارشناس مهندسی شیمی و کارشناس نخبگان IMS، تصورات غلط رایج در صنعت شیمیایی، صادرات پتروشیمی، اختلال در زنجیره تامین بین‌المللی و دعاوی حقوقی مالکیت م،وی را بررسی می‌کند. متن زیر را گوش دهید، تماشا کنید و/یا بخو،د. (،مت 2 از 3)

سلام، و به پاد،ت IMS Insights خوش آمدید. من میزبان شما هستم، آدام بلومبرگ.

امروز، ما با IMS Elite Expert صحبت می کنیم تری لیوینگستون در مورد تصورات غلط رایج صنایع شیمیایی، اختلال در زنجیره تامین و دعاوی حقوقی مالکیت م،وی.

تری لیوینگستون یک مهندس شیمی با بیش از 20 سال تجربه در طراحی و عملیات کارخانه شیمیایی است. وی دارای تجربه در پالایشگاه های نفت و گاز از جمله طراحی تاسیسات تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی است. تجربه تری همچنین شامل ذخیره سازی و جابجایی مواد شیمیایی، مدیریت ایمنی فرآیند و ش،ت کنترل فرآیند است.

آدام بلومبرگ:

وقتی شرکت‌های شیمیایی چند میلیارد دلاری هر سال از یکدیگر شکایت می‌کنند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا هیئت منصفه ممکن است صبر یا همدردی با تولیدکنندگان مواد شیمیایی نداشته باشند. به خصوص با توجه به نوسانات قیمت بنزین در چند سال گذشته. اما فراتر از آن، برخی از باورهای غلط رایج در مورد صنایع شیمیایی چیست؟

تری لیوینگستون:

آدم، من فکر می کنم که بسیاری از مردم تصویری از صنعت شیمیایی دارند. و من می خواهم به فیلمی در سال 1989 برگردم. این بتمن بود و آنها صحنه ای دارند و به مواد شیمیایی دسترسی دارند که در آن جک نیکلسون به ،وان جوکر در حال مبارزه با این افراد است. و در نهایت، او در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد. این یک مجتمع شیمیایی تاریک با چیزهای زیادی در اطراف است، و در گاتهام است، و او در این خمره مواد شیمیایی می افتد، و تغییر شکل داده است. و من فکر می‌کنم بسیاری از مردم به این شکل به صنعت شیمیایی نگاه می‌کنند، یک نوع بزرگ زشت از صنعت پست که فقط کارهای بدی انجام می‌دهد. و متأسفانه، این واقعا بازتاب دقیقی در صنعت شیمیایی نیست. من در گیاه، بوده ام که بکر و تمیز هستند. آنها به خوبی اداره می شوند. ا،ر آنها در ا،ر مواقع هزاران کارخانه شیمیایی در ایالات متحده دارند. بیشتر روزها، وقتی رو،مه‌ای را برمی‌دارید، هیچ‌کدام از آن‌ها در تیتر خبرها قرار نمی‌گیرند، زیرا آنها کار بزرگی در مدیریت مطالب انجام داده‌اند.

آدام بلومبرگ:

من در کارخانجات شیمیایی بوده ام و قانون طلایی که شنیده ام این است که اگر احساس کردید چیزی روی شما چکه می کند، به بالا نگاه نکنید.

تری لیوینگستون:

بله بله. و، می د،د، این مورد است. ما به ،وان یک انسان بسیار تلاش می کنیم که پاک باشیم و صنعت شیمیایی را مدیریت کنیم. این تعهد بسیار بالایی از جانب ا،ر افراد در صنایع شیمیایی است. اما به ،وان یکی دیگر از تشبیهات رایج روز، همه ما می خواهیم سعی کنیم مراقب و پاکیزه باشیم و نسبت به محیط زیست آگاه باشیم. اما همه ما سعی کرده‌ایم بنزین را به ماشین خود پمپ کنیم و بهترین کار را انجام داده‌ایم. کدام یک از ما می تواند بگوید که وقتی نازل را بیرون می کشم، چند قطره کوچک به زمین اصابت نکرده است؟ ما نمی خواهیم، ​​اما بهترین ما این است که برای همه ما اتفاق افتاده است. و در مورد صنایع شیمیایی هم همینطور است. هر چقدر هم که تلاش کنیم، رسیدن به کمال بسیار دشوار است.

آدام بلومبرگ:

ما مقدار زیادی کار را در پرونده‌های جرم سمی انجام می‌دهیم. و در ا،ر موارد، کارشناسان باید این مفهوم را توضیح دهند که مواد شیمیایی هر روز در اطراف ما وجود دارند. آنها بخشی از زندگی روزمره ما هستند، بسته به اینکه چه چیزی وجود دارد – آرسنیک، ممکن است در سیب باشد. سایر مواد شیمیایی موجود در آبی که مصرف می کنیم یا حمام می کنیم، بنابراین قطعاً این چیزی است که در بسیاری از موارد باید توضیح داده شود. من می‌خواستم دنده‌ها را عوض کنم و در مورد مسائل زنجیره تامین بحث کنم، موضوع بسیار مرتبط در حال حاضر. آیا می تو،د کمی در مورد وضعیت فعلی مسائل زنجیره تامین، مثلا در ایالات متحده در مقابل بین المللی صحبت کنید؟

تری لیوینگستون:

آره. خب، ایالات متحده در حال حاضر در موقعیت بسیار خوش شانسی قرار دارد. ما صنعت پتروشیمی قوی داریم. همانطور که چند سال پیش، ما مستقل از انرژی بودیم. ی،ی بیش از نیاز کشورمان سوخت تولید کردیم و می توانستیم صادرکننده خالص پتروشیمی و نفت باشیم. این به صنعت شیمیایی ما امکان انعطاف بسیار بیشتری در زنجیره تامین می دهد زیرا ما می تو،م به ،وان یک کشور مستقل باشیم و بیشتر مواد شیمیایی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم. و من به صفحه کامپیوترم فکر می کنم، جایی که الان دارم تو را تماشا می کنم، آدام. هدفون شما محصولی از صنایع شیمیایی است. اگر در اتاق شما فرشی وجود دارد که از صنایع شیمیایی آمده است، رنگ پیراهن زیبای شما از صنایع شیمیایی می آید. تزئینات و یراق آلات خودروهای ما، همانطور که شما اشاره کردید، خودروها، عمدتاً از صنایع شیمیایی می آیند. یک مثال خاص، واحد مراقبت نوزادان است. این واحد تقریباً کاملاً مصنوعی است و با دقت بسیار با مواد شیمیایی این صنعت ساخته شده است زیرا آنها باید تقریباً کامل باشند. و بنابراین چیزهایی مانند واحد مراقبت از نوزادان بدون صنایع شیمیایی غیرممکن خواهد بود. و به سوال شما برگردیم، چون ما یک زنجیره داریم، یک زنجیره تامین داریم که به خوبی در ایالات متحده یکپارچه شده است، ما در موقعیت بسیار مطلوب تری نسبت به مثلا اروپا هستیم. در حال حاضر بحث های زیادی وجود دارد که به دلیل محدودیت های عرضه گاز، و منظور من گاز طبیعی است، نه بنزین، به دلیل محدودیت های عرضه گاز طبیعی در اروپا، برخی از صنایع تولید شیمیایی به آمریکای شمالی مهاجرت می کنند، زیرا ما در این زمینه محدودیت نداریم. مسیر.

آدام بلومبرگ:

درست. آیا می بینید که این روند در چند سال آینده یا دهه آینده ادامه پیدا کند؟ و شاید یک سوال بهتر این باشد که فکر می‌کنید چنین چیزی با این مشکلات در سطح بین‌المللی چقدر طول می‌کشد؟

تری لیوینگستون:

من فکر می کنم که حداقل یک افق پنج ساله است تا شبکه و زیرساخت در اروپا و در برخی از مناطق آسیا ایجاد شود تا آنها بتوانند در عرضه خود انعطاف پذیرتر شوند و پتروشیمی ها برای برخی از اقتصادها از نظر واردات حیاتی هستند. . ژاپن به ذهن می رسد. ژاپن تقریباً هیچ قابلیت تولیدی ندارد و تقریباً تمام انرژی آنها وارداتی است. ما در شرایط بسیار متفاوتی هستیم و امیدوارم که ما به ،وان آمریکایی از تجملاتی که داریم و فرصتی که برای کمک به خود داریم قدرد، کنیم.

آدام بلومبرگ:

با کار شما در پرونده های شیمیایی، دلایل اصلی اختلافات مالکیت م،وی که می بینید چیست؟

تری لیوینگستون:

یکی عمدتاً تلاش شرکت‌ها برای کنار گذاشتن روش‌ها و تکنیک‌هایی است که توسط شرکت دیگری توسعه داده شده‌اند. و دیگری تلاش برای ساخت محصولاتی است که بسیار شبیه به محصولات محافظت شده است. و اغلب مواردی هستند که من می بینم که شخصی روش، تکنیک یا محصولی را ایجاد کرده است، و تلاش می شود تا حد امکان به آن نزدیک شود اما آن را نقض نکند. و اینجاست که اختلاف نظرها پیش می‌رود، می‌د،د، یک طرف احساس می‌کند که ما به اندازه کافی دور هستیم، که نقض نمی‌کنیم، و طرف دیگر اینطور نیست.

آدام بلومبرگ:

درست. حال در این میان، برخی از جنبه های، شاید، مالی این اختلافات چیست؟

تری لیوینگستون:

اگر یک شرکت توسعه یافته باشد، می توانند بسیار مهم باشند و گاهی اوقات هزینه های زیادی را می طلبد. برای مثال، توسعه یک معرف دارویی ممکن است ۲ تا ۳ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. برای دریافت آن از طریق آزمایشات بالینی و دریافت گواهی FDA. بنابراین اگر از آن مالکیت م،وی محافظت نشود، پیامدهای مالی می تواند بسیار بزرگ باشد. رژیم های عملیاتی پتروشیمی که برخی شرکت ها دارند نیز همین طور. سود یا زیان یک واحد نفت خام معین می تواند در حدود صدها هزار دلار در روز باشد. و آنها روش‌ها و تکنیک‌های خاصی را توسعه داده‌اند تا به آنها اجازه دهند که کارآمد باشند. بنابراین اگر رقیب آنها آن را دریافت کند، حاشیه سود زیادی را از دست خواهند داد.


با تشکر از شما تری لیوینگستون برای صحبت امروز با ما

© Copyright 2002-2022 IMS Consulting & Expert Services، کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 322


منبع: https://www.natlawreview.com/article/chemical-engineering-industry-bias-supply-chain-disruption-ip-disputes-episode-49