مطالعه اخیر در مورد ارتباط صاف کننده های شیمیایی مو با سرطان


سه شنبه 1 نوامبر 2022

مطالعات اخیر ارتباط احتمالی بین محصولات موی مورد استفاده عمدتاً توسط ،ن سیاه پوست و انواع مختلفی از سرطان از جمله سرطان رحم، سرطان سینه و سرطان آندومتر را نشان داده است.

زن، که از صاف کننده های شیمیایی مو استفاده کرده اند و به سرطان مبتلا شده اند، ممکن است بتوانند شکایت کنند. ،ن سیاهپوست بیشتر از دیگران از محصولات شیمیایی صاف کننده مو استفاده می کنند.

صاف ، موی شیمیایی چگونه کار می کند؟

آرامش بخش مو، همچنین نامیده می شود لانتیونیزاسیون، باعث صاف شدن موها می شود. شل کننده ها و روش های دیگر به طور دائم ساختار مو را تغییر می دهند. داروی اینترفرون آلفا می تواند فولیکول های مو را اصلاح کند و باعث تغییر دائمی در بافت موی فرد شود.

پس از جلسه آرامش اولیه، “لمس مجدد” وجود دارد که به طور متوسط ​​هر چهار تا هشت هفته یکبار با رشد جدید انجام می شود. بسیاری از ،ن برای چندین دهه “لمس مجدد” خواهند داشت.

مواد شیمیایی صاف کننده مو در ایالات متحده و در سراسر جهان بسیار رایج است. آمار نشان می دهد که تا 90 درصد از ،ن سیاه پوست و قهوه ای از شل کننده های مو استفاده کرده اند. استفاده از شل کننده مو اغلب در سال های کودکی شروع می شود و سال های نوجو، دوره حساسیت اولیه به سرطان های ناشی از قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی است.

مطالعه اخیر ارتباط مواد شیمیایی مو با سرطان

بر اساس یافته های جدید یک مطالعه ملی که بیش از یک دهه بر روی 34000 زن آمریکایی انجام شده است، زن، که به طور مکرر از صاف کننده های شیمیایی مو استفاده می کنند، نسبت به زن، که هرگز از این محصولات استفاده نکرده اند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان رحم هستند.

را موسسه ملی بهداشت مطالعه «استفاده مکرر» را بیش از چهار بار در سال قبل تعریف کرد و شامل هرگونه استفاده شخصی بود، خواه خود ،ن از محصولات استفاده کنند یا صاف کننده توسط دیگران استفاده شود. رابطه علت و معلولی بین اتو مو و سرطان رحم، نوعی از سرطان تولید مثل که اخیراً در بین ،ن افزایش یافته است، ایجاد نکرد.
سال ها، به ویژه در میان ،ن سیاه پوست.

این تحقیق نشان داد برای ،ن شرکت کننده در این مطالعه که هرگز از اتو مو استفاده نکرده بودند، خطر ابتلا به سرطان رحم تا سن 70 سالگی 1.64 درصد بود، در حالی که این میزان برای استفاده مکرر از اتو مو بیش از 4.05 درصد بود.

در حالی که افزایش خطر در میان ،ن از همه پیشینه‌های نژادی و قومی مشاهده شد، ،ن سیاه‌پوست ممکن است به طور نامتن،ی تحت تأثیر قرار گیرند: طبق این مطالعه 60 درصد از شرکت‌کنندگ، که از اتو مو استفاده می‌،د، خود را ،ن سیاه‌پوست معرفی ،د. میزان ابتلا به سرطان رحم اخیراً در بین تمام ،ن در ایالات متحده افزایش یافته است، اما بر اساس یک مطالعه، ،ن سیاه‌پوست در اثر سرطان رحم دو برابر بیشتر از ،ن سفیدپوست جان خود را از دست می‌دهند. گزارش هیئت کارشناسی در ماه مارس.

چه سرطان هایی ممکن است توسط محصولات مو ایجاد شود؟

انواع سرطان های زیر در حال بررسی هستند تا مشخص شود که آیا ممکن است ناشی از استفاده از محصولات شیمیایی شل کننده مو باشد یا خیر:

سرطان رحم

سالانه حدود 65000 زن تنها در ایالات متحده به سرطان رحم مبتلا می شوند که بیش از 90 درصد از آنها منشا آندومتر دارند. معمولاً در دهه هفتم با میانگین سنی 61 سال تشخیص داده می شود. میزان بروز در ،ن سیاه پوست دو برابر ،ن سفیدپوست است. علاوه بر این، ،ن سیاه‌پوست مبتلا به سرطان رحم در مقایسه با ،ن سفیدپوست پیش‌آگهی ضعیف‌تری دارند. مطالعه NIH نشان داد که زن، که از محصولات شیمیایی صاف کننده یا آرامش دهنده مو استفاده می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم هستند. این مطالعه است که واقعاً ارتباط آماری م،اداری بین محصولات متهمان و سرطان رحم ایجاد کرد.

سرطان ،

آ مطالعه اخیرکه در مجله Carcinogensis توسط دانشگاه آ،فورد منتشر شده است، به این نتیجه رسید که ،ن سیاه پوستی که حداقل هفت بار در سال به مدت بیش از 15 سال یا بیشتر از آرام‌کننده‌های مبتنی بر لیمو استفاده می‌،د، در مقایسه با افرادی که استفاده می‌،د، حدود 30 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند. آن را کمتر

محققان مستقر در ایالات متحده داده های مطالعه سلامت ،ن سیاه پوست دانشگاه بوستون را بررسی ،د که تشخیص های پزشکی 50000 زن آفریقایی آمریکایی را در یک دوره زم، 25 ساله به همراه عوامل متغیری که می تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد، ارزیابی کرد. بین سال‌های 1997 و 2017، حدود 95 درصد گزارش دادند که از آرام‌کننده‌های مبتنی بر لیمو استفاده می‌،د و 2311 نفر به سرطان سینه مبتلا شدند.

فیبروئید رحم

،ن سیاه‌پوست نسبت به سایر گروه‌های قومی/نژادی، شیوع بیشتری از فیبروم‌ها و تومورهای رحم دارند. اخیراً، مؤسسه ملی سلامت هشت سال را صرف مطالعه بیش از 46000 زن از همه نژادها بین سنین 35 تا 74 کرده است. آنها به دنبال ارتباط بین شل کننده های شیمیایی مو و سرطان سینه بودند. و آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان سینه در ،ن آفریقایی آمریکایی تا 45 درصد افزایش می یابد. سرطان سینه و سایر مسائل تولید مثلی، از جمله رشد فیبروم، اغلب به هم مرتبط هستند.

همچنین مطالعه دیگری از مجله آمریکایی اپیدمیولوژی این پیوند را بیشتر تایید می کند. در گروه 23000 زن سیاهپوست آمریکایی در حال قاعدگی، این شرکت کنندگان دو تا سه برابر بیشتر از فیبروم های رحمی را نشان دادند. در سال 1997، شرکت کنندگان در مورد استفاده از شل کننده مو (سن در اولین استفاده، دفعات، مدت زمان، تعداد سوختگی و نوع فرمو،یون) گزارش دادند. از سال 1997 تا 2009، 23580 زن قبل از یائ، به دلیل رخداد لیومیومات رحمی پیگیری شدند. بروز لیومیوماتای ​​رحمی در ،ن سیاه پوست ایالات متحده 2 تا 3 برابر بیشتر از ،ن سفیدپوست ایالات متحده است.

چه ،، واجد شرایط شکایت سرطان صاف ، مو هستند؟

معیارهای خاصی برای تعیین اینکه آیا استفاده از شل کننده های شیمیایی مو باعث ایجاد سرطان در یک زن خاص می شود وجود دارد. عوامل اصلی اقامه دعوی عبارتند از:

  1. از محصولات شیمیایی صاف کننده مو استفاده شده است.

  2. در دوران نوجو، شروع به استفاده از آن کرده است، اما می تواند در مراحل بعدی زندگی باشد.

  3. چندین سال از ریل،یور استفاده می شود.

  4. آرامش‌دهنده‌ها توسط افراد حرفه‌ای یا در خانه استفاده می‌شد

  5. دچار سوختگی پوست سر شده است، اما نیازی به پیگیری ندارد

  6. سرطان رحم یا نوع دیگری از سرطان تشخیص داده شد.

  7. سابقه خانوادگی سرطان رحم یا سرطان مشابه ندارد.

برای واجد شرایط بودن برای دعوای صاف ، مو، ا،امی نیست که یک زن تمام معیارهای فوق را داشته باشد، اما عوامل بیشتری که رعایت می شود، آن را قوی تر می کند. اگر شما یا شخصی که برایتان مهم است پس از صاف ، شیمیایی موهایشان سرطان تشخیص داده شده است، ممکن است از صحبت با یک وکیل مسئولیت محصولات برای ارزیابی فاکتورهای شما برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط پرداخت سرطان صاف ، مو هستید یا خیر سود ببرید.

Buckfire & Buckfire، PC 2022بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 305


منبع: https://www.natlawreview.com/article/chemical-hair-straightener-cancer-lawsuits