قابلیت اجرایی شدن توافقنامه های غیر رقابتی در ایالات متحده


جمعه 18 نوامبر 2022

نکات برجسته

ایالت‌ها همچنان به محدود ، قابلیت اجرای توافق‌های غیررقابتی از طریق ا،امات مختلف، مانند آستانه حداقل حقوق و ا،امات اطلاع رس، ادامه می‌دهند.

قو،ن دیگر مدت محدودیت های قابل اجرا را – از دو سال به 12 ماه – محدود کرده است و توافقات بیش از حد گسترده باطل می شود.

کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که از این ا،امات پیروی می کنند، زیرا ایالت ها همچنین مجازات ها را برای توافق نامه های گسترده افزایش می دهند تا شامل جریمه و حبس شود.

از قراردادهای غیر رقابتی می توان برای محافظت از کارفرمایان استفاده کرد که زمان و منابعی را صرف آموزش کارکنان می کنند، بینش های تجاری منحصر به فرد را با آنها به اشتراک می گذارند، یا آنها را به مشتریان و تامین کنندگان خود معرفی می کنند. اما بسیاری از اوقات دادگاه‌ها متوجه می‌شوند که کارفرمایان زم، که به دنبال محدود ، تجارت کارکنان بدون منافع تجاری مشروع هستند، از پیمان‌های محدودکننده سوء استفاده می‌کنند – مثلاً یک ساندویچ‌فروشی که تلاش می‌کند از کار حداقل دستمزد کارگران در ساندویچ‌فروشی‌های دیگر جلوگیری کند.

واکنش در سراسر ایالات متحده به سرعت چشم انداز غیر رقابتی را با تفاوت از ایالت به ایالت تغییر داده است. قو،ن ایالتی و دعوی قضایی بر حداقل معیارهای مورد نیاز برای قابل اجرا ، توافقنامه غیررقابتی متمرکز شده است، که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. آستانه حداقل دستمزد کارکنان

  2. ا،امات اطلاع رس،

  3. قو،ن قابل اجرا و ا،امات محل برگزاری

  4. مجازات برای تخلف از قانون

به ،وان مثال، قانون ک،ادو، که در ژوئن 2022 بازنگری شد، اکنون به طور قابل توجهی توانایی کارفرما را برای اجرای موارد غیررقابتی پس از 10 اوت 2022، ی،ی تاریخ اجرایی آن، محدود می کند. اساسنامه دلایل مجاز برای اجرای عدم رقابت را محدود می کند. برای توافقات قبل از 10 آگوست، دلایل قانونی ک،ادو شامل حفاظت از اسرار تجاری و اینکه کارمند یک پرسنل اجرایی یا مدیریتی (یا کارکنان حرفه ای آنها) بود، بود. برای توافقات پس از 10 آگوست، ک،ادو دلایل مشخص شده را محدود به حفاظت از افشای اسرار تجاری توسط “کارمندان با پاداش بالا” (HCE) (در حال حاضر، ،، که حداقل 101250 دلار درآمد دارند) و عدم درخواست مشتریان برای کارکن، که بیش از 60 درصد از HCE درآمد دارند، محدود کرد. آستانه حقوق آستانه حقوق و دستمزد HCE باید هنگام امضای قرارداد و همچنین هنگام اجرای آن رعایت شود.

ک،ادو در استفاده از آستانه حقوق تنها نیست. این کشور به چندین ایالت ملحق شده است که تشخیص داده‌اند هیچ منفعت تجاری قانونی توسط ،ی که کمتر از دستمزد معینی دریافت می‌کند، وجود ندارد. هر ایالت این حداقل دستمزد مورد نیاز را متفاوت تعیین می کند و اختلاف زیادی در دستمزد تعیین شده وجود دارد.

به ،وان مثال، ایالت ها می توانند بر نرخ ساعتی تمرکز کنند، از حداقل 15 دلار در ساعت مورد نیاز در مریلند، یا حقوق سالانه، مانند بیش از 100000 دلار در سال در اورگان و واشنگتن. دیگران، مانند نوادا و ماساچوست، در صورتی که کارمند ساعتی دستمزد دریافت کند، عدم رقابت را ممنوع می کنند. برخی دیگر مانند رود آیلند (250 درصد) و مین (400 درصد) از کارمندان می خواهند که حقوقی با درصد معینی از سطح فقر فدرال دریافت کنند. حتی برخی از ایالت ها برای حداقل دستمزد افزایش داخلی دارند، مانند ایلینوی.

در ژوئیه 2022، واشنگتن دی سی با اصلاح ممنوعیت کامل پیشنهادی خود برای عدم رقابت به این ایالت ها پیوست. بر اساس قانون جدید DC، قراردادهای غیررقابتی که پس از 1 اکتبر 2022 منعقد شده‌اند، فقط علیه کارکن، که کل غرامتی را دریافت می‌کنند که به طور منطقی بیش از 150000 دلار در سال است، قابل اجرا خواهند بود.

اطلاعیه کارمند ا،امی است

قو،ن جدید ک،ادو و واشنگتن دی سی همچنین بر ارائه اطلاع رس، به کارمندان در مورد عدم رقابت متمرکز است تا کارمند بتواند واقعاً عواقب توافق را در نظر بگیرد. طبق قانون ک،ادو، کارفرمایان باید یک اخطار جداگانه و کتبی در مورد عدم رقابت و شرایط آن به کارمند ارائه دهند و کارمندان باید این اطلاعیه را امضا کنند. به طور مشابه، قانون واشنگتن دی سی ایجاب می کند که کارفرمایان حداقل 14 روز قبل از شروع استخدام یا اجرای توافقنامه، عدم رقابت را به صورت کتبی به کارمندان ارائه دهند و همچنین در مورد خود اقدام اطلاع دهند.

ک،ادو و واشنگتن دی سی تنها نیستند که به اطلاع رس، نیاز دارند. ایلینویز از کارفرمایان می‌خواهد که حداقل 14 روز قبل از تاریخ شروع، به کارمندان احتمالی غیر رقابتی ارائه دهند و به کارمند توصیه کنند با یک وکیل مشورت کنند. در اورگان، کارفرمایان باید توافقنامه را حداقل 14 قبل از تاریخ شروع کار کارمند ارائه دهند و پس از پایان استخدام کارمند، شرایط لازم را ارائه دهند.

کالیفرنیا، ک،ادو، و واشنگتن نیز استفاده از قانون و محل برگزاری خود را در تمام توافقنامه‌های حاوی میثاق‌های محدودکننده تحت پوشش ا،امی می‌کنند. برای کارمندان در هر یک از این ایالت ها، قانون ایالتی که کارمند در آن مستقر است اعمال می شود و محل من، آن ایالت است.

علاوه بر این، بسیاری از این قو،ن ایالتی برای پیمانکاران مستقل نیز اعمال می شود.

برخی از ایالت‌ها نیز از نظر قانونی مدت زمان قراردادهای محدودکننده پس از استخدام را محدود کرده‌اند – مانند اورگان (به طور کلی حدا،ر 12 ماه)، آیداهو و واشنگتن (فرض ابطال‌پذیر در هر دو مبنی بر اینکه عدم رقابت بیش از 18 ماه غیرمنطقی فرض می‌شود). در حالی که قانون ک،ادو شامل چنین محدودیت قانونی نیست، معمولا دو سال حدا،ر مجاز دادگاه است. به این ترتیب، اگر کارفرما بخواهد از باطل شدن پیمان‌های محدودکننده و مجازات‌های ارزیابی‌شده خود اجتناب کند، باید در یک دوره محدود محدودتر اشتباه کند.

کارفرمایان عاقلانه هستند که مطمئن شوند سیاست هایشان با این ا،امات جدید مطابقت دارد زیرا برخی از ایالت ها عواقب شدیدی دارند. به ،وان مثال، بر اساس قانون ک،ادو، کارفرمایی که به کارمندی به ،وان یک دوره استخدامی باطل، عدم رقابت را در نظر می‌گیرد یا تلاش می‌کند تا یک قرارداد غیررقابتی باطل را با جریمه 5000 دلار برای هر کارگر آسیب دیده (و همچنین خسارت واقعی، دستوری) اجرا کند. تسهیلات، هزینه های معقول و حق الوکاله).

به طور مشابه، مین حداقل 5000 دلار جریمه اعمال می کند و ایالت واشنگتن یک جریمه قانونی 5000 دلاری (یا خسارت واقعی، اگر بیشتر) به همراه هزینه های وکالت، هزینه ها و هزینه ها اعمال می کند. علاوه بر این، ک،ادو مسئولیت کیفری را علیه فردی که آگاهانه از یک توافقنامه غیرقابل رقابت غیرقابل اجرا و گسترده به ،وان وسیله ای برای ارعاب استفاده می کند، مجاز می داند و مجبور می کند کارمند را از ،ب درآمد خودداری کند، می تواند مسئول یک جنایت ک، 2 باشد (مجازات 120 روز زندان). و/یا جریمه تا 750 دلار).

هر ایالت رویکرد منحصر به فردی را برای ارزیابی و اجرای توافقات غیررقابتی اتخاذ می کند. کارفرمایان عاقلانه خواهند بود که به طور مداوم قو،ن غیر رقابتی هر ایالتی را که یک کارمند در آن ،ن است بررسی کنند. این قو،ن همچنان در حال توسعه هستند و در صورت ،وم، کارفرمایان ممکن است نیاز به تجدید نظر و به روز رس، قراردادهای خود داشته باشند تا قابل اجرا بمانند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/mountains-to-monuments-changing-landscape-around-non-compete-agreements