تعداد فزاینده ای از کارگران دورکاری بیش از حد اشتغال دارند


Ogletree، Deakins، Nash، Smoak & Stewart، شرکت حقوقی PC

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

جمعه 11 نوامبر 2022

همه‌گیری کووید-19 ،ب‌وکارهای بی‌شماری را مجبور کرد تا کارمندان خود را به کار از راه دور تغییر دهند، و از طریق این فرآیند، بسیاری آموختند که کار از راه دور می‌تواند مزایای متعددی از جمله افزایش بهره‌وری و روحیه کارکنان و کاهش هزینه‌های مرتبط با فضای اداری تجاری و پارکینگ کارکنان را به همراه داشته باشد. حتی آن دسته از شرکت‌هایی که به ترجیح حضور حضوری ادامه می‌دهند، حداقل اجازه داده‌اند که کار از راه دور به صورت ،یبی انجام شود، اگر فقط در بازار کار فشرده رقابتی باقی بمانند. در پس زمینه این ظن اجتناب ناپذیر وجود دارد که حداقل برخی از کارگران از راه دور از این موقعیت سوء استفاده می کنند، و در واقع، برخی از آنها – و به شیوه ای شگفت آور. تعداد فزاینده ای از کارمندان از راه دور در چندین شغل به طور همزمان مشغول به کار هستند، به طوری که این پدیده اکنون به ،وان “بیکاری بیش از حد” شناخته می شود.

در کنار این پدیده، کارگران بیکار وب سایت هایی ایجاد کرده اند و از رسانه های اجتماعی پیرامون این موضوع استفاده می کنند. یک وب سایت نکات و راهنمایی هایی را برای کارگر، که به دنبال پیوستن به این جنبش نسبتاً جدید کار در چندین شغل به طور همزمان هستند ارائه می دهد. برخی از این پلتفرم‌ها نکاتی را برای جلوگیری از گرفتار شدن به اشتراک می‌گذارند، از جمله توصیه‌هایی برای استفاده از فناوری‌های خاص برای جلوگیری از کشف شدن (مانند چرخاندن مک،کی ماوس که قصد دارد وضعیت آنلاین شما را «فعال» نگه دارد، صرف نظر از اینکه فعال هستید).

در حالی که برخی از کارفرمایان اجازه اشتغال در خارج را می دهند، این سیاست ها معمولاً افرادی را در نظر می گیرند که مشاغل مختلف را در زمان های جداگانه انجام می دهند – بیش از یک شغل به طور همزمان کار نمی کنند. اساساً کارفرمای اول به کارمندی برای انجام کار برای کارفرمای دوم پول می دهد و بالع،. و هر دو کارفرما کمتر از تولید تمام وقت توسط کارمند دریافت می کنند. علاوه بر دزدی زمان، شرکت‌هایی که کارگران بیش از حد شاغل دارند ممکن است متوجه شوند که اطلاعات محرمانه، عمدا یا ناخواسته، و به طور بالقوه برای رقبای صنعت افشا شده است.

نسبت به نیروی کار فعلی کارفرما که به طور بالقوه بیش از حد اشتغال دارند، نشانه هایی وجود دارد که باید مراقب آنها بود. یکی از شاخص‌های کلیدی که نشان می‌دهد یک کارمند ممکن است بیش از حد شاغل باشد این است که کارمند پس از استخدام، پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های خود را برای نشان دادن شغل جدید به‌روزرس، نمی‌کند، یا کارمند نمایه خود را «خواب زمست،» می‌کند. دیگر قابل مشاهده نیست سایر شاخص‌ها می‌تواند کاهش مزایای مراقبت‌های بهداشتی توسط کارمند باشد (که اغلب به دلیل پوشش مزایای شریک نیز اتفاق می‌افتد) و همچنین کارمند، که دوربین‌های خود را در طول جلسات مجازی روشن نمی‌کنند، تأخیر یا غیبت از جلسات بدون توضیح و تاخیر در پاسخگویی. به ایمیل ها یا پیام های دیگر

شرکت هایی که مایل به اجتناب از این وضعیت هستند ممکن است بخواهند اقدامات پیشگیرانه زیر را در نظر بگیرند:

  1. حفظ یک خط مشی در مورد استخدام خارج از کشور که صراحتاً اشتغال بیش از حد را ممنوع می کند و برای کار در شغل دیگری در روزهای تعطیل یا ساعات غیرفعال نیاز به تأیید قبلی دارد.

  2. اجرای یک سیاست تضاد منافع و توافقنامه محرمانگی

  3. در نظر گرفتن اینکه آیا اشکال دیگری از میثاقهای محدودکننده ممکن است مورد نیاز باشد، با فرض اینکه طبق قو،ن ایالتی مجاز باشد.

  4. پرسیدن از کاندیداهای شغلی بالقوه چرا به دنبال شغل جدید هستند و در صورت پیشنهاد شغل چقدر باید به کارفرمایان فعلی خود اطلاع دهند.

  5. انجام بررسی های مرجع و بررسی سوابق، مطابق با قو،ن قابل اجرا

  6. به مدیران یادآوری می کند که همه جلسات نیازی به برنامه ریزی ندارند (همانطور که یک مدیر ممکن است به طور تصادفی کارمندی را در محل کار فیزیکی بررسی کند).

در نهایت، مدیریت ،د کارکنان از راه دور نه عملی است و نه مطلوب، اما با توجه به پرچم قرمز، کارفرمایان ممکن است بتوانند تأثیر این روند بیکاری را بر عملیات تجاری به حداقل برسانند.

© 2022، Ogletree، Deakins، Nash، Smoak & Stewart، PC، کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 315


منبع: https://www.natlawreview.com/article/overemployed-growing-trend-remote-workers-secretly-working-multiple-jobs