اقدامات تبعیض آمیز در مرکز تسویه حساب FTC


FTC یک را صادر کرد رهایی در 18 اکتبر 2022، اعلام کرد که اقدامی اجرایی در مریلند علیه یک گروه فروشنده خودرو در منطقه واشنگتن دی سی، P،port Automotive Group، و همچنین دو تن از مدیران آن، اورت هلموت و جی کلین، آغاز کرده است. در همین نسخه، FTC اعلام کرد که پاسپورت، هلموت و کلاین با دستوری برای حکم دائمی، معافیت پولی 3.3 میلیون دلاری و سایر تسهیلات موافقت کرده‌اند.

اقدام FTC علیه پاسپورت و مدیران آن تحت هر دو قانون FTC و قانون فرصت های اعتباری برابر (ECOA) مطرح شد. به طور خلاصه، اقدامات اجرایی FTC ادعا می‌کرد که پاسپورت و نمایندگی‌های منفرد آن با پرداخت صدها تا هزاران دلار هزینه‌های ناخواسته غیرقانونی به قیمت خودرو و تبعیض علیه مصرف‌کنندگان سیاه‌پوست و لاتین تبار با هزینه‌ها و هزینه‌های مالی بالاتر، مشتریان را فریب داده‌اند. این اولین باری نیست که FTC علیه پاسپورت اقدام می کند: در سال 2018، FTC همچنین علیه پاسپورت و همان دو مدیر اجرایی دعوی کرد و ادعا کرد که این شرکت بیش از 21000 اخطار جعلی ” فراخوان فوری” را به منظور فریب دادن به مصرف کنندگان ارسال کرده است. آنها برای بازدید از نمایندگی ها

با این حال، آنچه در مورد این اقدام اجرایی قابل توجه است، صرفاً این واقعیت نیست که توافقی با پاسپورت و مدیران اجرایی آن حاصل شده است. در عوض، علاوه بر این ادعا که اقدامات مالی تبعیض‌آمیز پاسپورت، ECOA را نقض می‌کند – که به‌خصوص جدید نیست – FTC ادعا کرد که همان شیوه های تبعیض آمیز تحت قانون FTC “ناعادلانه” بود. به نظر می رسد این اولین باری است که FTC یک اقدام اجرایی را ارائه می دهد که تبعیض را به ،وان یک عمل ناعادلانه تحت قانون FTC تلقی می کند، و از بسیاری جهات، این رفتار منع، کننده روشی است که CFPB اعلام کرده است که در آینده با تبعیض رفتار خواهد کرد. اساس برای این منظور، CFPB در ماه مارس اعلام کرد که اقدامات تبعیض‌آمیز را دقیق‌تر بررسی می‌کند و با آن اقدامات به‌،وان یک UDAAP رفتار خواهد کرد – و به‌ویژه، اعمال تبعیض‌آمیز را به شیوه‌ای گسترده‌تر از آنچه که در محدوده ECOA محدود شده است، مشاهده خواهد کرد.

FTC پست وبلاگ مربوط به این اطلاعیه اقدام اجرایی، منطق خود را برای رفتار تبعیض آمیز به این طریق توضیح می دهد. به گفته FTC، «رفتار تبعیض آمیز پاسپورت به کیف پول مصرف کنندگان سیاه پوست و لاتین تبار آسیب زد: آنها بیشتر از مصرف کنندگان سفیدپوست برای تامین مالی ماشین خود پول پرداخت ،د. آنها به طور منطقی نتوانستند از دریافت هزینه بیشتر توسط پاسپورت جلوگیری کنند. FTC می گوید پاسپورت نشانه گذاری ها را فاش نکرده و حقیقت را در مورد هزینه ها نگفته است. و اعمال هزینه بیشتر از این مصرف‌کنندگان، مزایای جبران‌ناپذیری به همراه ندارد.»

پست وبلاگ FTC در ادامه به ارائه برخی راهنمایی های م،ادار به صنعت می پردازد و پیشنهادات زیر را در نظر می گیرد:

  • شرکت ها باید به طور منظم بررسی های انطباق ECOA را انجام دهند. به گفته FTC، ،ب و کارها “هیچ بهانه ای” برای نقض ECOA ندارند، به ویژه اکنون، 50 سال پس از تصویب آن.

  • مسئولین شرکت پاسخگو خواهند بود. FTC علیه مدیران پاسپورت اقدام کرد زیرا دریافت که آن مدیران عمیقاً در رفتار غیرقانونی مورد بحث دخیل بوده اند و به این دلیل که این مدیران در صورت مشاهده موارد نقض احتمالی قانون اقدامی انجام نداده اند. گفته می‌شود که مدیران تعدادی از ایمیل‌ها و پیام‌های متنی را که به آنها در مورد ماهیت جعلی بودن برخی هزینه‌ها اطلاع می‌داد، نادیده گرفته‌اند.

همچنین جالب است بد،د که FTC با این واقعیت که پاسپورت نامه‌هایی از شرکت‌های مالی دریافت کرده بود که «تفاوت‌های آماری قابل‌توجهی در نرخ‌های نشانه‌گذاری از وام‌گیرندگان سیاه‌پوست در دو نمایندگی پاسپورت جداگانه» دریافت کرده بود، اعتراض کرد، و با این حال پاسپورت «هیچ اقدامی برای انجام این کار انجام نداد. خط مشی یا رویه نشانه گذاری اختیاری خود را اصلاح کند.»

  • شیوه ها، نه سیاست های مکتوب، حیاتی هستند. FTC دریافت که پاسپورت سیاست های مکتوبی برای نظارت و بازرسی اعمال تبعیض آمیز دارد. اگرچه این سیاست ها شروع خوبی بود، اما از نظر FTC کافی نبود. طبق FTC، سیاست‌های پاسپورت روی کاغذ «خوب به نظر می‌رسید»، اما «پاسپورت نتوانست راه‌پیمایی کند». به عبارت دیگر، یک سند به تنهایی مانع فروش غیرقانونی نمی شود.

  • اعمال تبعیض آمیز می تواند تحت قانون FTC “ناعادلانه” باشد. همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، FTC معتقد بود که پاسپورت مرتکب رفتار تبعیض آمیز شده است و بنابراین با مصرف کنندگان خاصی رفتار ناعادلانه ای داشته است. این منطق احتمالاً زم، که FTC اقدام اجرایی بعدی خود را در رابطه با رفتار تبعیض آمیز انجام دهد، دوباره به کار گرفته می شود.

به نظر می رسد که FTC و CFPB به اقدامات خود برای جبران آنچه به ،وان رفتار تبعیض آمیز تلقی می کنند، ادامه خواهند داد. با توجه به عواقب مرتبط با ارتکاب یک رویه «ناعادلانه» تحت قانون FTC یا قانون حمایت مالی از مصرف‌کننده، ،ب‌وکارها باید راهنمایی‌های FTC را در اینجا مورد توجه قرار دهند و باید اقداماتی را برای جلوگیری و رفع تبعیض احتمالی انجام دهند. در برابر مصرف کنندگان

© 2022 Bradley Arant Boult Cummings LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 297


منبع: https://www.natlawreview.com/article/ftc-settlement-auto-dealer-group-demonstrates-treatment-discriminatory-conduct