ادعای تورم قیمت سهام MoviePass توسط مدیرعامل و Chaiman


امروز در میامی کیفرخواستی منتشر شد که در آن دو مرد فلوریدا به دلیل نقش آنها در طرحی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران Helios & Matheson Analytics Inc. (HMNY)، یک شرکت سهامی عام مستقر در فلوریدا و نیویورک که والدین MovieP، Inc. (MovieP،).

طبق اسناد دادگاه، تئودور فارنسورث، 60 ساله، اهل میامی، و جی. میچل لو، 70 ساله، از میامی بیچ، ظاهراً در طرحی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران از طریق اظهارات نادرست و گمراه کننده مربوط به ،ب و کار و عملیات HMNY و MovieP، برای ایجاد تورم مصنوعی دست داشته اند. قیمت سهام HMNY و جذب سرمایه گذاران جدید. در زمان کلاهبرداری ادعا شده، Farnsworth رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل HMNY و Lowe مدیر عامل MovieP، بود.

دستیار دادستان کل، کنت آ. پولیت، جونیور از بخش جنایی و، دادگستری، گفت: «و، دادگستری متعهد است از مردم در برابر استثمار مجرمان برای منافع شخصی خود محافظت کند. همانطور که این اتهامات واضح است، و،، همراه با شرکای مجری قانون ما، مدیران فاسدی C-Suite را که درگیر کلاهبرداری اوراق بهادار هستند، مسئول اعمال خود خواهند دانست.

مایکل جی. دریسکول، دستیار مدیر مسئول دفتر فیلد اف‌بی‌آی نیویورک، گفت: «همانطور که ادعا می‌شود، متهمان عمدا و علناً درگیر یک طرح کلاهبرداری بودند که برای تقویت نادرست قیمت سهام شرکتشان طراحی شده بود. تلاش برای کلاهبرداری‌هایی از این دست، ایمان عمومی را به بازارهای مالی ما از بین می‌برد. اف‌بی‌آی متعهد است که از کشف این نوع کلاهبرداری‌ها و کلاهبرداری‌ها اطمینان حاصل کند و عاملان آن مسئول اقدامات خود در سیستم عدالت کیفری شناخته شوند.»

در کیفرخواست ادعا شده است که Farnsworth و Lowe به دروغ ادعا کرده اند که طرح “نامحدود” 9.95 دلاری MovieP، – که در آن مش،ین جدید می توانند فیلم های “نامحدود” را در سینماها بدون تاریخ خاموشی با هزینه ثابت 9.95 دلار ببینند – آزمایش شده، پایدار بوده و سودآور یا سودآور خواهد بود. حتی با پرداخت هزینه های اشتراک به تنهایی. گفته می‌شود که فارنسورث و لو می‌دانستند که طرح «نامحدود» 9.95 دلاری یک ترفند بازاریابی موقت برای رشد مش،ین جدید و متعاقباً افزایش مصنوعی قیمت سهام HMNY و جذب سرمایه‌گذاران جدید است. در نتیجه، MovieP، از طرح “نامحدود” 9.95 دلاری ضرر کرد.

علاوه بر این، Farnsworth و Lowe ادعا می‌کنند که HMNY دارای فناوری‌هایی مانند «داده‌های بزرگ» و پلت‌فرم‌های «هوش مصنوعی» است و از آن استفاده می‌کند تا با تجزیه و تحلیل و ،ب درآمد از داده‌های MovieP، جمع‌آوری‌شده از مش،ین، درآمد ایجاد کند. با این حال، در کیفرخواست ادعا شده است که Farnsworth و Lowe می‌دانستند HMNY از این فناوری‌ها یا قابلیت‌هایی برای ،ب درآمد از داده‌های مش، MovieP، یا ،یب این فناوری‌ها در برنامه MovieP، برخوردار نیست.

فارنزورث و لو همچنین اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای درباره تأثیر مثبتی که جریان‌های درآمدی متعدد (به غیر از هزینه‌های اشتراک) بر سودآوری و خودکفایی MovieP، داشتند، ارائه ،د. این اظهارات گمراه کننده بودند زیرا همانطور که در کیفرخواست ادعا شده است، Farnsworth و Lowe می دانستند که MovieP، جریان های درآمدی غیر اشتراکی ندارد که باعث خودکفایی MoviePas شود یا ضررهایی را که MovieP، در نتیجه طرح نامحدود 9.95 دلاری تجربه کرده بود جبران کند.

همچنین گفته می‌شود که Farnsworth و Lowe به دروغ ادعا کرده‌اند که هزینه کالاهای MovieP،، همانطور که در تعداد بلیط‌هایی که هر مش، با استفاده از اشتراک خود ،یداری کرده است، منع، شده است، به طور طبیعی در طول زمان مطابق با انتظارات اعلام شده آنها کاهش می‌یابد. ظاهراً در پشت صحنه، Farnsworth و Lowe به کارمندان MovieP، دستور دادند تا تاکتیک‌های متعددی را برای جلوگیری از استفاده مش،ین خاص از سرویس ظاهراً “نامحدود” که برای کاهش ،ری نقدی MovieP، پرداخت کرده بودند، اجرا کنند.

علاوه بر این، فارنزورث و لو ظاهراً این اظهارات مادی نادرست و گمراه‌کننده را در بی،ه‌های مطبوعاتی، پرونده‌های SEC، مصاحبه‌ها در پاد،ت‌ها و تلویزیون، و در رسانه‌های مکتوب و آنلاین انجام داده‌اند، که همه آن‌ها در نظر گرفته شده بودند، و در برخی مواقع در واقع به سرمایه گذاران و عموم مردم در سراسر ایالات متحده است.

Farnsworth و Lowe هر کدام به یک فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار و سه مورد کلاهبرداری از طریق سیم متهم هستند. اگر مجرم شناخته شوند، هر یک از آنها با حدا،ر مجازات 20 سال زندان در هر مورد مواجه خواهند شد. یک قاضی دادگاه منطقه ای فدرال پس از در نظر گرفتن دستورالعمل های مجازات ایالات متحده و سایر عوامل قانونی، هر حکمی را تعیین می کند.

دفتر مید، FBI نیویورک در حال بررسی این پرونده است.

وکیل دادگستری کریستوفر فنتون از بخش کلاهبرداری بخش جنایی این پرونده را تحت تعقیب قرار می دهد.

اگر فکر می کنید در این مورد قرب، هستید، لطفاً با واحد شاهد قرب،ان بخش تقلب به صورت رایگان به شماره (888) 549-3945 یا از طریق ایمیل به نش، تماس بگیرید. [email protected]. قرب،ان می‌توانند به‌روزرس،‌های پرونده و اطلاعات اضافی را در این آدرس بیابند: https://www.justice.gov/criminal-vns/case/MovieP،.

کیفرخواست صرفا یک ادعاست. همه متهمان تا زم، که مجرمیت آنها فراتر از شک معقول در دادگاه ثابت نشود بی گناه فرض می شوند.



منبع: https://www.natlawreview.com/article/former-ceos-moviep،-and-parent-company-charged-securities-fraud-scheme