مورد دسترسی وب سایت در مدار اول به جلو حرکت می کند


در 5 اکتبر 2022، در Laufer v. Acheson Hotels LLC، دادگاه استیناف ایالات متحده برای 1خیابان مدار یک دادگاه پایین تر را مع، کرد ا،اج دعوی علیه Acheson Hotels, LLC که مسافرخانه ای را در ساحل ج،ی مین اداره می کند.

در شکایت خود، شاکی ادعا می‌کند که هنگام بازدید از وب‌سایت مسافرخانه، اتاق‌های قابل دسترس را شناسایی نکرده، گزینه‌ای برای رزرو اتاق‌های در دسترس ارائه نکرده است، یا اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌های دسترسی مسافرخانه ارائه نکرده است. او همچنین ادعا می کند که این اطلاعات در وب سایت های رزرو شخص ثالث وجود ندارد. لاوفر استدلال می‌کند که این نقص‌های اطلاعاتی با مقرراتی که تحت ADA اعلام شده است، مغایرت دارد، به شرطی که مکان‌های اقامت باید «[i]ویژگی‌های قابل دسترس در هتل‌ها و اتاق‌های مهمان که از طریق خدمات رزرواسیون ارائه می‌شوند را با جزئیات کافی شناسایی و توصیف کند تا به طور منطقی به افراد دارای معلولیت اجازه دهد تا مستقلاً ارزیابی کنند که آیا هتل یا اتاق مهمان معین نیازهای دسترسی او را برآورده می‌کند یا خیر. 28 CFR § 36.302 (e) (1) (ii).

ا،اج دادگاه پایین تر و روند رو به رشد پرونده های دسترسی به وب سایت

دادگاه بدوی تشخیص داده بود که وضعیت لاوفر به ،وان یک “آزمایشگر” و نه مسافر – با هدف بازرسی وب سایت هتل برای مطابقت با ADA – برای ادعای او کشنده بود. لاوفر نتوانست صدمه مشخصی را نشان دهد، بنابراین دادگاه پرونده او را رد کرد. او قصد بازدید از هیچ مکان فیزیکی را نداشت، اما یک طرف دعوای متوالی ،ن فلوریدا است که صدها دعوی حقوقی مطابق با ADA را علیه شرکت‌ها در سراسر کشور تنظیم کرده است. دعوای حقوقی لاوفر بخشی از یک انفجار گسترده تر در سراسر کشور از دعاوی دسترسی به وب سایت به ،وان پرونده های فردی و گروهی است. شاکیان این ادعاها را در دادگاه فدرال مطرح کرده اند ،وان سوم قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) و در برخی موارد، تحت قو،ن ایالتی و محلی مشابه نیز.

این ادعاها سؤالات جدی در مورد اینکه آیا، چه زم، و چگونه صاحبان وب سایت باید از ADA پیروی کنند، مطرح کرده است. هیچ قانونی وجود ندارد که به طور مستقیم ا،امات فنی برای دسترسی به وب سایت را تعیین کند. و در حالی که و، دادگستری ایالات متحده (DOJ) اعلام کرده است که “ADA برای وب سایت های اقامتی عمومی اعمال می شود“، دقیقاً مشخص نکرده است که وب سایت ها باید چه استانداردهایی را برای رعایت قانون رعایت کنند. در غیاب راهنمایی روشن، دادگاه‌هایی که این سؤال را در نظر می‌گیرند مکرراً به این موضوع مراجعه کرده‌اند دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG)، اولین بار توسط کنسرسیوم جه، وب (W3C) در سال 1999 توسعه یافت، اما اخیراً در سال 2021 به روز شده است.

در سال 2021، 2895 شکایت در مورد دسترسی به وب سایت در دادگاه فدرال ثبت شد. این رقم (که شامل پرونده های دادگاه ایالتی نمی شود) نشان دهنده افزایش بیش از 350 درصدی نسبت به نرخ تشکیل پرونده فقط پنج سال پیش است. در طی آن دوره، این سؤال که آیا شاکی می تواند از یک شرکت صرفاً بر اساس نقص دسترسی ادعا شده در وب سایت آن شکایت کند، دادگاه های مداری را ت،یم کرده است. و اکنون مدار اول وارد جدال شده است.

اولین مدار احیای ادعاهای لاوفر

دادگاه عالی با پاک ، سابقه 40 ساله دادگاه عالی که به آزمایش کنندگان برای تبعیض نژادی تحت قانون مسکن منصفانه در سال 1968 اجازه شکایت می داد، اولین مدار به این نتیجه رسید که لاوفر صدمات کافی برای داشتن حق شکایت از خود نشان داده است. در این استدلال آمده است: «دیوان عالی مکرراً گفته است که انکار اطلاعاتی که شاکیان حق قانونی آن را دارند می‌تواند در واقع یک آسیب جدی باشد.» و حتی اگر آ،ون وب‌سایت خود را تغییر داد تا نشان دهد مسافرخانه هیچ اقامتگاهی مطابق با ADA ندارد، First Circuit کت و شلوار Laufer را احیا کرد زیرا هنوز ادعاهای قابل قبولی بر اساس وب‌سایت‌های رزرو شخص ثالث وجود داشت که ممکن است به‌روزرس، نشده باشند.

نکات کلیدی برای هتلداری و سایر صنایع

چه می کند دونده م،ی حاکم برای صنعت مهمان نوازی در نیو،ند؟ خطر دعوای حقوقی دسترسی به وب‌سایت برای شرکت‌های مهمان‌نوازی مستقر در مین، ماساچوست، نیوهمپشایر، پورتوریکو و رود آیلند و اقامتگاه‌هایی که رزرو آنلاین را به ،نان آن ایالت‌ها ارائه می‌دهند، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

حتی مشاغلی که با این مشخصات مطابقت ندارند نیز باید توجه داشته باشند: شرکت‌ها در تمام صنایع، صرف‌نظر از موقعیت مک، آنها، در کت و شلوارهای دسترسی به وب‌سایت، عمدتاً در نیویورک، کالیفرنیا، و دادگاه‌های ایالتی و فدرال فلوریدا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

شرکت‌ها باید با مشاور مشورت کنند تا سطح ریسک دسترسی به وب‌سایت خود را بر اساس مکان، صنعت، ساختار و محتوای فعلی وب‌سایت، و برای اقامتگاه‌ها، ترتیبات رزرو شخص ثالث ارزیابی کنند. ،ب‌وکارها و وکلای آن‌ها با داشتن این اطلاعات می‌توانند سطوح فعلی دسترسی به وب‌سایت را ارزیابی کنند، برنامه‌هایی را برای انطباق مداوم و افزایش‌یافته توسعه دهند، و سپس اقدام فوری برای اتخاذ پیشرفت‌های مرحله اول که می‌تواند فوراً اجرا شود، انجام دهند. برای یک راهنمای جامع در مورد مدیریت ریسک دعوی قضایی برای دسترسی به وب سایت، به راهنمای مشتری قبلی ما مراجعه کنید.

دسترسی به وب سایت و دیجیتال یک حوزه قانون است که به سرعت در حال حرکت است. با افزایش تعداد تصمیمات متناقض و امکان قو،ن جدید و راهنمایی های دیوان عالی، ما به دقت این موضوع را زیر نظر خواهیم داشت و مشتریان خود را از تحولات کلیدی آگاه خواهیم کرد.

©2022 Pierce Atwood LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 287


منبع: https://www.natlawreview.com/article/first-circuit-gives-green-light-to-ada-suits-a،nst-،tels-based-booking-sites