دلاور مسئولیت شخصی مدیران را محدود می کند


از سال 1986، بخش 102(b)(7) قانون شرکت عمومی دلاور (“DGCL”) به شرکت ها اجازه داده است که در گواهی تاسیس خود یک شرط معافیت را لحاظ کنند که مسئولیت شخصی مدیران آنها را حذف یا محدود می کند. بخش 102(b)(7) اخیراً اصلاح شد تا به شرکت‌ها اجازه دهد تا حقوق تبرئه مشابه را به برخی از افسران ارشد تعمیم دهند.

آنچه که اصلاحیه بخش 102 (ب) (7) اجازه می دهد

همانطور که اصلاح شد، بخش 102(b)(7) به شرکت ها اجازه می دهد تا برخی از افسران ارشد را علاوه بر مدیران، از مسئولیت شخصی معاف کنند. با این حال، بر خلاف مدیران، مقررات تبرئه افسران فقط افسران را در برابر مسئولیت شخصی ناشی از ادعاهای مستقیم سهامداران، که معمولاً در زمینه ادغام و ادغام ایجاد می شود، محافظت می کند. افسران همچنان می توانند در زمینه دعاوی مشتقه، که ادعاهایی توسط شرکت یا در حق شرکت مطرح می شود، با مسئولیت شخصی مواجه شوند. همانطور که در مورد مدیران صادق است، افسران را نیز نمی توان به دلیل نقض وظیفه وفاداری، خودداری، و اعمال یا ، فعل غیر با حسن نیت یا متضمن سوء رفتار عمدی یا نقض آگاهانه قانون تبرئه کرد.

فقط برخی از افسران ارشد بر اساس بخش 102 (ب) (7) تازه اصلاح شده، از جمله رئیس، مدیر اجرایی، مدیر ارشد مالی، مدیر عامل عملیات، مدیر ارشد حقوقی، کنترل کننده، ،انه دار، مدیر ارشد حسابداری و دیگران به ،وان مدیران در پرونده های SEC نام برده می شوند.

شفاف سازی اخیر دادگاه سلطنتی دلاور در مورد اصلاحات منشور برای تبرئه افسر

در حالی که معاف ، مدیران و برخی از افسران از مسئولیت شخصی طبق بخش 102 (ب) (7) مجاز است، چنین حقوقی به طور خودکار تمدید نمی شود. مقرراتی برای تبرئه مدیر یا افسر باید در گواهی تاسیس گنجانده شود تا اجرا شود. بنابراین، شرکت‌های موجود که مایل به استفاده از اصلاحیه بخش 102 (b) (7) هستند و معافیت را به افسران ارشد تعمیم می‌دهند، باید گواهی‌های تاسیس خود را اصلاح کنند، که نیاز به تأیید هیئت مدیره و سهامداران طبق بخش 242 DGCL دارد. . شرکت‌های تازه تأسیس ممکن است در گواهی‌های اولیه تأسیس خود، حکم معافیت را نیز لحاظ کنند.

چندین شرکت دلاور گواهی‌های انشعاب خود را اصلاح کرده‌اند تا طبق بخش 102 (b) (7) اصلاح شده جدید، تبرئه افسر را فراهم کنند. در برخی موارد، سهامداران اصلاحات اساسنامه را به دلیل عدم ،ب رای طبقه جداگانه باطل می دانند. دادگاه سلطنتی دلاور اخیراً حکم مهمی در مورد این موضوع صادر کرده است که در آن توضیح داده شده است که شرکت‌هایی که دارای چندین طبقه سهام هستند، م،م به دریافت تأییدیه هر طبقه طبق بند 242 (ب) نیستند تا گواهی‌های تأسیس خود را اصلاح کنند تا تبرئه افسر را فراهم کنند. .1

در موارد اخیر که سهامداران اصلاحات اساسنامه را به چالش کشیدند، شرکت ها هر کدام حداقل یک طبقه از سهام دارای حق رای و یک طبقه از سهام بدون حق رای موجود داشتند، اما آنها اصلاحات اساسنامه را تنها بر اساس تصویب سهام دارای رای پذیرفتند، بدون اینکه سهام رای دهند. رای طبقه ای از سهام بدون رای. سهامداران شرکت‌ها شکایت‌های جداگانه‌ای مبنی بر اینکه اصلاحیه‌های منشور مربوطه باطل شده‌اند، به دلیل نقض بخش 242(b)(2) DGCL مطرح ،د، که مقرر می‌دارد اگر شرکتی بیش از یک طبقه از سهام موجود داشته باشد و یک اصلاحیه اساسنامه باید “تغییر یا تغییر اختیارات، ترجیحات، یا حقوق ویژه” سهام یک طبقه از سهام به شیوه ای نامطلوب، سپس طبقه باید به طور جداگانه اصلاحیه اساسنامه را تصویب کند.2 سهامداران استدلال ،د که اصلاحات منشور بر قدرت سهامدار، که حق رای ندارند برای شکایت تحت بخش 242 (b) (2) تأثیر نامطلوب داشته است، بنابراین باعث ایجاد رأی اجباری طبقه می شود.

دیوان عالی کشور در حکمی دلایل سهامداران را رد و این اقدام را رد کرد. دادگاه عالی توضیح داد که هر یک از اصلاحات منشور معافیت افسران مورد بحث نیازی به رای سهام بدون رای ندارد زیرا اصلاحات پیشنهادی بر قدرت، ترجیح یا حق خاصی که به صراحت در شرکت های مربوطه ظاهر می شود تأثیر نمی گذارد. منشورها در عوض، شرکت‌ها می‌توانند برای تصویب اصلاحیه‌های منشور تبرئه افسران، به ا،ریت سهام رای‌دهی موجود تکیه کنند. در حالی که بسیاری از شرکت‌های دلاور استانداردهای رای ا،ریت مشابهی را برای اصلاحات منشور اتخاذ کرده‌اند، که قانون پیش‌فرض طبق بخش 242 DGCL است، برخی استانداردهای بالاتری مانند 2/3 یا 75 درصد از سهام موجود را اتخاذ کرده‌اند.

سهامداران در اقدامات فوق الذکر از حکم دادگاه عالی، اخطاریه تجدید نظر به دیوان عالی دلاور ارائه ،د. از تاریخ این مقاله، تصمیمی از دادگاه عالی دلاور در مورد تجدید نظر صادر نشده است.

راهنمایی

با اصلاحیه اخیر بخش 102 (ب) (7) (از جمله سایر اصلاحات) و تصمیم دادگاه عالی در رد آرای دو طبقه در مورد مقررات معافیت افسران، اکنون زمان بسیار خوبی برای شرکت های موجود است تا گواهی انشعاب خود را بررسی کنند و تعیین کنند. آیا اصلاحات، مانند اضافه ، یک ماده تبرئه افسر، ممکن است مفید باشد. یک ماده معافیت عطف به م،ق نیست و فقط افسران را از مسئولیت شخصی در قبال اعمال یا کوتاهی‌هایی که پس از تصویب این ماده رخ می‌دهد محافظت می‌کند (خواه به ،وان اصلاحیه یا در گواهی اولیه تأسیس)، بنابراین هر چه زودتر این تغییر ایجاد شود، شرکت زودتر انجام می‌شود. افسران سود آن را دریافت می کنند.

گسترش حمایت های مسئولیت شخصی به افسران علاوه بر مدیران ممکن است، از جمله مزایای دیگر: (1) کاهش حجم و دامنه دعاوی علیه افسران شرکت به دلیل نقض وظیفه امانتداری، و به ،ه خود کاهش هزینه های دعوی حقوقی شرکت یا تعهدات بیمه ای ناشی از تعهدات را کاهش دهد. برای جبران غرامت افسران؛ (2) افراد با استعداد را تشویق به خدمت به ،وان افسران ارشد و کمک به شرکت ها در حفظ چنین افراد با استعداد. (iii) کاهش تناقض بین مسئولیت مدیر و افسر در مواردی که افراد هم به ،وان مدیر و هم به ،وان افسر خدمت می ،د، که اغلب منجر به معافیت فردی از مسئولیت شخصی در سمت مدیر خود می شود، اما همچنان در مقام مسئول خود مسئول است. و (IV) کاهش تبلیغات منفی برای شرکت‌ها، به‌ویژه شرکت‌های ،تی، که اغلب درگیر دعاوی امانتداری مربوط به افسران شرکت خود هستند.

هنگام بررسی اینکه آیا اصلاحیه منشور تبرئه افسر را اتخاذ کنید، شرکت‌ها باید اسناد حاکم و قانون دلاور خود را بررسی کنند تا رویه‌های اتخاذ چنین اصلاحیه‌ای، از جمله ا،امات رأی هیئت مدیره و سهامداران را تأیید کنند. شرکت های دلاور همچنین باید بررسی گسترده تری از اسناد حاکمیتی خود و اینکه آیا تغییرات دیگر ممکن است مفید باشد را در نظر بگیرند.


پانویسها و منابع

1 حکم دادگاه صدارت مربوط به دعوای متعددی است که توسط سهامداران هریک از شرکت‌های فا، و اسنپ انجام شده است. CA No. 2022-1032-JTL (Del. Ch.) and Dembrowski v. Snap Inc., CA No. 2022-1042-JTL (Del. Ch.)، در یک اقدام با ،وان In re Snap Inc. بخش 242 دعاوی حقوقی، 2022-1032-JTL (Del. Ch.). در پرونده 242 بخش 242 Snap Inc.، 2022-1032-JTL (Del. Ch.) سپس با صندوق بازنشستگی کارگران Electrical Workers, Local 103, IBEW v. Fox Corp., CA No. 2022-1007-JTL (Del. چ.) به منظور حل و فصل درخواست های متقابل طرفین برای قضاوت اجمالی.

2 بخش 242(b)(2) به طور مشابه آرای سطح سری را ارائه می کند، جایی که یک ک، به سری ت،یم می شود، برای سری های تحت تأثیر اصلاحیه.

حق چاپ © 2023 Womble Bond Dickinson (US) LLP کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 111


منبع: https://www.natlawreview.com/article/delaware-extends-exculpation-rights-to-senior-officers-updates-and-guidance