قوانین جدید Clawback SEC، بیمه و غرامت را در هم می آمیزد


آلن متکینز لک گمبل مالوری و ناتسیس LLP شرکت حقوقی مستقر در کالیفرنیا

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

پنجشنبه 3 نوامبر 2022

پست امروز ادامه بحث در مورد اخیر SEC است فرزندخواندگی قو،نی که بورس اوراق بهادار را م،م به اتخاذ استانداردهای فهرست‌بندی می‌کند که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را م،م می‌کند تا سیاست‌هایی را برای بازیابی غرامت‌های مشوقی که اشتباهاً توسط مقامات اجرایی فعلی یا سابق اعطا شده است، تدوین و اجرا کنند.

قانون جدید 10D-1(b)(1)(v) کوتاه و دقیق است:

صادرکننده از پرداخت غرامت به هر یک از مقامات اجرایی یا مسئول اجرایی سابق در قبال از دست دادن غرامتی که به اشتباه اعطا شده است، ممنوع است.

این قانون هیچ جا بیان نمی کند که صادرکننده از ،ید بیمه منع شده است. در واقع، این قانون هیچ جا به بیمه اشاره نمی کند. بنابراین، اگر به این نتیجه برسیم که این قاعده، صادرکننده را از ،ید بیمه ای که چنین بازیابی ها را پوشش می دهد، منع نمی کند، ممکن است بخشیده شود.

قانون شرکت ایالتی بین قدرت شرکت برای پرداخت غرامت به نمایندگان خود و قدرت شرکت برای ،ید بیمه از طرف آنها تمایز قائل می شود. به ،وان مثال، بخش 317 (i) قانون شرکت‌های کالیفرنیا در بخش مربوطه مقرر می‌دارد: «شرکت‌ها باید از طرف هر نماینده شرکت در برابر هر گونه مسئولیتی که در برابر آن ،وان شده یا توسط نماینده در آن سمت متحمل شده است، حق بیمه ،یداری و نگهداری کند. یا ناشی از وضعیت نماینده به ،وان چنین wخواه شرکت سهامی خاص این اختیار را دارد که در برابر این مسئولیت، غرامت نماینده را تحت این بخش جبران کند” (تأکید اضافه شده است). همچنین ببینید بخش 145 (g) قانون شرکت عمومی دلاور.

SEC، با این حال، بیمه را به قانون می خواند. در انتشار تصویب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید: «ما قو،ن پیشنهادی را برای منع صادرکنندگان به تصویب می‌رس،م بیمه ، یا پرداخت غرامت به هر یک از مقامات اجرایی یا مقامات اجرایی سابق در قبال از دست دادن غرامتی که به اشتباه اعطا شده است.» (پاورقی حذف شده است، تأکید شده است). در ادامه این بی،ه آمده است که «مقررات غرامت صادرکننده را از پرداخت یا بازپرداخت حق بیمه به مقام اجرایی منع می کند. با وجود این واقعیت که خود قانون چنین چیزهایی را نمی گوید، SEC اینها را می گوید.

خود را در جایگاه وکیلی قرار دهید که به سادگی قانون را می خواند. آیا به اندازه کافی زیرک خواهید بود که ببینید قانون به وضوح چه چیزی را بیان نمی کند؟ این یک مشکل طول، مدت در مورد بسیاری از قو،ن SEC را برجسته می کند – چیزی که قانون می گوید و آنچه انتشار تصویب می گوید قو،ن می گوید وجود دارد.

© 2010-2022 Allen Matkins Leck Gamble Mallory & Natsis LLP بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 307


منبع: https://www.natlawreview.com/article/has-sec-conflated-indemnification-and-insurance