شیر گیوتینی پلی صنعت پارس- شیر گیوتینی یا شیر چاقویی و انواع شیراآلات چدنی | کسری ساران

شیر گیوتینی پلی صنعت پارس- شیر گیوتینی یا شیر چاقویی و انواع شیراآلات چدنی | کسری ساران

این شیر معمولا با جنس بدنه و دیسک و سیت رینگ استیل و جنس سیت تفلون طراحی و تولید می گردد. شیر چاقویی تمام استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند و معمولا با عملگر پنوماتیک از همان گرید شیر مونتاژ و استفاده می شود. قیمت شیر گیوتینی برمبنای نوع، سایز، جنس، نوع اتصال و نوع عملگر و دیگر فاکتورها متفاوت است. به طور کلی  قیمت شیر چاقویی در رده برندها و کشورهای تولید کننده اروپائی نسبت به برندهای چین سطح بالاتری دارد . به همین ترتیب از دیدگاه کیفیت محصول تولید شده و کارکرد دستگاه نیز محصولات تولید اروپا با توجه به استانداردهای تولید و تکنولوژی ساخت سطح بالاتری را در مقایسه با محصولات تولید چین به خود اختصاص داده اند.

  • شیر گیوتینی را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که در زیر به هر دسته می پردازیم.
  • در شیر چاقویی، با عملگر پنوماتیک از یک اکچوییتور استفاده میشود، که با نیروی هوا و فشار آن باعث حرکت کردن دیسک در جهت عمودی و باز و بسته کردن شیر خواهد شد.
  • از آنجایی که استیل تنها آلیاژی است که درصد خوردگی خیلی خیلی کمی دارد.
  • بنابراین برای اینکه شیر به صورت کامل عمل کنند باید مدت زمان مشخصی منتظر باشید.

جنس استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند. شیر چاقویی چدنی برای سیال های آب معمولا مورد استفاده قرار می گیرد و جنس بدنه از چدن با دو گرید GGG40 و GG25 تولید می شود. دیسک شیر گیوتینی معمولا به دلیل برخورد با سیال همیشه از جنس مقاوم به خوردگی و سایش تولید شده و معمولآ از جنس های استنلس استیل و فولاد با پوشش های کرم و نیکل تولید می شوند. سیت و سیت رینگ این محصول با توجه به نوع سیال و فشار و میزان حرارت در جنس های مختلف استیل و لاستیک و تفلون و برنز تولید و مونتاژ می شود. ساختمان شیر گیوتینی از بدنه، دیسک، سیت و سیت رینگ، استم، عملگر، پکینگ، اورینگ و مهره تشکیل شده است .

در ماشین تزریق پلاستیک چه ابزاردقیق به کار رفته؟

بدنه اين شيرها نيز طوري  ساخته شده است كه دما فشار ريتينگ آن بالا باشد. بطور مثال بعضي از انواع خاص آن  شيرهاي تا محدوده دمايي (-73,260°C) و تا فشار 22 بار تحمل مي‌كنند. مهره ماسوره اين نوع شيرها يكي از مزيتهاي مهم آن است بطوريكه به راحتي قابل تعويض است بدون آنكه شير از خط جدا شود. ای شاپ صنعت با چندین سال سابقه در زمینه تامین تجهیزات ابزار دقیق، طراحی و مشاوره پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع کشور آماده ارائه خدمات می باشد.

شیرآلات فاراب

به طور خلاصه، شیر چاقویی در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، خودروسازی و صنایع دیگر به عنوان قطعه‌ای حیاتی در سیستم‌های لوله‌گذاری و صنایع مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شیر از قلوه شیشه ای ساخته می شود و دارای یک پره از جنس استیلِ ضد زنگ است که برای قرار گرفتن داخل قلوه شیشه ای ساخته شده است. با پیچ کردن این پره به داخل یا بیرون کلیچه شیر، جریان ماده محصول کنترل می شود و به راحتی می توان باز و بسته کردن آن جریان را قطع یا روشن کرد. در صنعت غذایی، شیر گیوتینی به عنوان یک ماده اصلی در تولید پنیر و محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل، نصب و تعمیر شیر گیوتینی یکی از اصلی ترین فرایندهای تولیدی است. با دانش و تجربه لازم، این فرایند را بدون کوچکترین اشکالی می‌توان به خوبی انجام داد. گویا، پیدایش هر گونه مشکل بعد از نصب و تعمیر، نیازمند جدی گرفتن موضوع و بستر سازی برای بهبود و اصلاح آن است. برای نصب شیر گیوتینی، لازم است ابتدا محل نصب و سایز لوله‌های ورودی و خروجی شیر را مشخص کنید.