خلاصه وبینار توسعه هیدروژن سبز به دنبال IRA


هیدروژن سبز یک صنعت در حال توسعه در ایالات متحده است. قانون کاهش تورم سال 2022 (IRA)، که شامل 369 میلیارد دلار هزینه انرژی و آب و هوا است، حتی اعتبار مالیاتی تولید هیدروژن پاک (PTC) را معرفی می کند و اعتبار مالیات سرمایه گذاری موجود (ITC) را برای اعمال پروژه های هیدروژنی گسترش می دهد.

در طول آ،ین وبینار در سری ما ناوبری در منظره انرژی جدید، شرکای هدر کوپر و کریستوفر گلادباخ توسط ایوانا جملکووا از FTI Consulting، او،یش راینهارد از Air Liquide و تامی گریتی از Ørsted برای بحث در مورد آینده توسعه هیدروژن سبز پس از گذر جمهوری اسلامی ایران

در زیر نکات کلیدی از بحث آمده است:

1. IRA یک PTC جدید برای هیدروژن تولید شده پس از سال 2022 برای یک دوره 10 ساله از تاریخی که پروژه مورد نظر به بهره برداری می رسد، معرفی می کند. این اعتبار بر اساس نرخ انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از چرخه عمر، به صورت درصدی 0.60 دلار به ازای هر کیلوگرم مح،ه می‌شود و ممکن است برای رضایت از قو،ن دستمزد و کارآموزی در پنج ضرب شود (در مقایسه با دستمزد و کارآموزی مربوط به اعتبار مالیاتی استاندارد کمی تغییر یافته است. قو،ن). برای واجد شرایط بودن برای این PTC، هیدروژن باید در ایالات متحده در جریان عادی یک تجارت یا تجارت برای فروش یا استفاده تولید شود و تولید باید توسط یک شخص غیر مرتبط تأیید شود.

2. IRA همچنین یک ITC جدید برابر با درصد انرژی هزینه هر یک از تاسیسات تولید هیدروژن پاک مشخص شده که در طول یک سال مشمول مالیات بر اساس نرخ انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از چرخه حیات در خدمت است، معرفی می کند. این اعتبار همچنین ممکن است برای رضایت از قو،ن دستمزد و کارآموزی در پنج ضرب شود و واجد شرایط دریافت اعتبار برای محتوای داخلی و پاداش جوامع انرژی است. برای واجد شرایط بودن برای این ITC، ساخت تاسیسات تولید هیدروژن پاک مشخص شده باید قبل از سال 2025 آغاز شود.

3. اگرچه مشوق های مالیاتی مربوط به هیدروژن جدید است، صنعت هیدروژن بیش از یک قرن است که وجود داشته است. با این حال، تا همین اوا، است که فن آوری های تولید هیدروژن به ،وان یک راه حل انرژی پاک در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، افزایش قابل مشاهده ای در انتقال هیدروژن از طریق (1) منابع انرژی تجدیدپذیر، مانند باد و خورشید (به ،وان هیدروژن سبز) و (2) منابع انرژی دیگر، مانند گاز طبیعی، پشتیب، شده توسط فن آوری جذب و ذخیره کربن (که به آن هیدروژن آبی می گویند). این روند توسط IRA که تلاش می کند تأثیر کربن را در چرخه عمر تولید هیدروژن از منابع و فناوری های مختلف انرژی به حداقل برساند، بیشتر تقویت خواهد شد.

4. با توجه به اینکه ایالات متحده دومین مصرف کننده بزرگ در جهان است، کارشناسان صنعت معتقدند در آینده نزدیک کمبود تقاضا برای فناوری های مرتبط با هیدروژن و هیدروژن وجود نخواهد داشت، به ویژه با توجه به تصویب IRA. با این حال، با وجود فرصت های رو به رشد مربوط به هیدروژن (g.، استفاده از آن برای سوخت وسایل نقلیه تجاری بزرگ با حداقل انتشار کربن)، چالش های خاصی در رفع این نیاز روزافزون وجود دارد. به ویژه، فقدان زیرساخت های فیزیکی، مانند پایانه های ذخیره سازی و خطوط لوله حمل و نقل، همراه با ابهامات در مورد قابلیت مالی پروژه های هیدروژنی در مقیاس بزرگ ممکن است موانع معینی را ایجاد کند.

5. خب، بعدش چی؟ سهامداران صنعت در حال همکاری و تشکیل ائتلاف هایی برای ایجاد نقشه راه برای توسعه و موفقیت بازار هیدروژن هستند. چنین استراتژی‌هایی شامل مکان‌یابی فناوری‌های تولید هیدروژن با سایر تأسیسات تولید انرژی و کربن زدایی از عملیات تولید هیدروژن موجود برای سرمایه‌گذاری در اعتبارات مالیاتی مرتبط با هیدروژن و برنامه‌های تأمین‌شده توسط و، انرژی ایالات متحده است. به همین ترتیب، انتظار می‌رود که با ادامه توسعه صنعت و کمی کالایی‌تر شدن پروژه‌های هیدروژنی، منابع مالی بانکی و شاید تأمین مالی مالیاتی افزایش یابد. صرف‌نظر از چالش‌هایی که بازار امروز ارائه می‌کند، واضح است که صنعت هیدروژن دستخوش تحولات و رشد گسترده‌ای است، زیرا همچنان راه خود را به سمت فضای انرژی پاک باز می‌کند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/key-takeaways-clean-hydrogen-،ucers-get-big-boost-inflation-reduction-act-video