کیرشنر در مقابل بانک جی پی مورگان چیس می پرسد که آیا وام ها اوراق بهادار هستند؟


لوگوی Cadwalader، Wickersham و Taft

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

شنبه 10 دسامبر 2022

ما پرونده‌ای را دنبال می‌کنیم که برای مدتی در دادگاه‌های فدرال نیویورک پیچید و بازیگران بازار وام سندیکایی همه چیز را از «تغییرگر بالقوه بازی» تا «تهدید وجودی» برای بازار وام سندیکایی توصیف ،د.

مورد مورد بحث است ،شنر علیه بانک جی پی مورگان چیس، NA، که در دادگاه تجدید نظر ایالات متحده برای حوزه دوم است. در این مورد، دادگاه درخواست تجدید نظر از تصمیم سال 2020 دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه ج،ی نیویورک را بررسی می کند که اعلام کرد وام مدت دار سندیکایی مورد بحث یک وثیقه نیست. این حکم حاکی از آن است که از آنجایی که وام های مدت دار سندیکایی اوراق بهادار نیستند، مشمول قو،ن و مقررات اوراق بهادار نیستند.

نتیجه تعیین اینکه وام های سندیکایی اوراق بهادار هستند، قابل توجه خواهد بود. این بدان م،است که، در میان چیزهای دیگر، بازار وام سندیکایی باید با قو،ن مختلف اوراق بهادار ایالتی و فدرال مطابقت داشته باشد. این به طور قابل توجهی هزینه این تراکنش ها و همچنین ابزاری که از طریق آن معاملات سندیکایی و وام انجام می شود را تغییر می دهد. انجمن سندیکاها و تجارت وام (LSTA) در ماه مه سال جاری یک گزارش کوتاه در این مورد ارسال کرد که ما به آن پرداختیم. اینجا. LSTA در خلاصه خود، در میان چیزهای دیگر، استدلال کرد که فراتر از افزایش هزینه، تنظیم وام های سندیکایی به ،وان اوراق بهادار به طور اساسی سایر جنبه های بازار وام سندیکایی را تغییر می دهد. به طور خاص، LSTA به اهمیت توانایی وام گیرنده برای داشتن حق وتو و سایر کنترل ها در تعیین اینکه کدام نهادها بدهی خود را نگه می دارند، اشاره کرد. LSTA همچنین به اهمیت دسترسی سریع به منابع مالی با شرایط منعطف خاص برای وام گیرنده مورد نظر اشاره کرد – چیزی که می د،م در قلب بسیاری از معاملات مالی صندوق است – که در یک رژیم نظارتی اوراق بهادار به شدت به خطر می افتد. خلاصه LSTA همچنین اثرات منفی بالقوه بر بازار CLO را مورد بحث قرار می دهد.

،، که طرفدار تغییر مقررات هستند به ویژگی هایی مانند مشارکت وام دهندگان غیربانکی در بازار، این واقعیت که آزمون تعیین اینکه آیا وام یک وثیقه است ممکن است قدیمی باشد و اندازه کلی بازار وام سندیکایی – در 1.4 تریلیون دلار اشاره می کنند. – که می تواند خطری برای سیستم مالی جه، بزرگتر باشد که به طور بالقوه مقررات سختگیرانه تری را تضمین می کند.

ا،ر کارشناسان بر این باورند که مدار دوم تصمیم صادر شده در دادگاه بدوی را لغو نخواهد کرد، اما موضوع مورد بحث به اندازه کافی قابل توجه است که فعالان بازار باید به این موضوع توجه کنند. بحث شفاهی در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد. ما همچنان به تماشای این پرونده ادامه خواهیم داد و شما را در اینجا به روز می کنیم.

© Copyright 2022 Cadwalader, Wickersham & Taft LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 344


منبع: https://www.natlawreview.com/article/are-loans-securities