کنگره USPTO باید به سوء استفاده از پتنت داروسازی رسیدگی کند


در 26 آوریل 2023، سناتور الیزابت وارن و پرامیلا جایپال، نماینده کنگره، نامه‌ای به کاتی ویدال، مدیر USPTO ارسال ،د و در آن از ش،ت USPTO “در رسیدگی به سوء استفاده صنعت داروسازی از سیستم ثبت اختراع” شکایت ،د. این نامه که از تمایل ظاهری USPTO برای اعطای “اختراعات بیش از حد به دلیل درآمدی که از هزینه های صدور اختراع جمع آوری می کند” ناامید شده است، این نامه “توصیه های خاصی را ارائه می دهد تا از USPTO بخواهد اقدامات فوری انجام دهد و تمام تلاش خود را انجام دهد تا شرکت های داروهای تجویزی را مسئول نگه دارد.” به خاطر شیوه های تجاری حریصانه آنها.»

توصیه های وارن-جایاپال

را حرف شش پیشنهاد زیر را برای بررسی USPTO شرح می دهد:

1. رویه USPTO در اعطای حق ثبت اختراع آشکار را بازبینی کنید.

این به اعطای حق اختراع با ادعاهایی اشاره دارد که تغییرات آشکار یکدیگر به شرط ارائه سلب مسئولیت پایانه است. این نامه منشأ و تأثیرات دکترین ثبت اختراع مضاعف از نوع بدیهی را نادرست توصیف می کند و از آن به ،وان «خلاف» یاد می کند. این در واقع یک دکترین است که توسط قضایی ایجاد شده است یک مانع اضافی برای اخذ اختراع فراتر از ا،امات قانونی.

2. پتنت هایی که توسط سلب مسئولیت ترمینال به هم گره می خورند، باید همه بایستند یا در صورت به چالش کشیدن کنار هم بیفتند.

این پیشنهاد از نظریه ای سرچشمه می گیرد که تعداد زیاد پتنت هایی که یک دارو را پوشش می دهند – به جای اعتبار آنها – باعث می شود ژنریک ها حتی از تلاش برای ورود به بازار منصرف شوند. ماهیت شدید این پیشنهاد توسط 35 USC § 282، که معتقد است که حتی در همان پتنت “[e]هر ادعایی … مستقل از اعتبار سایر ادعاها معتبر فرض می شود.

3. افزایش هزینه های بایگ، و محدود ، تعداد و دوره زم، برای ادامه درخواست ها برای جلوگیری از “اختراعات مضاعف از نوع بدیهی”.

USPTO قبلاً پیشنهاد کرده است که هزینه های تشکیل پرونده برای برخی از برنامه های ادامه کار را افزایش دهد، اما توانایی USPTO برای اعمال محدودیت های اضافی قانونی برای درخواست های ادامه کار در این زمینه به چالش کشیده شد. طفاس v. شک و تردید اختلاف نظر. دیدن 511 F. Supp. 2d 652 (ED Va. 2007).

4. از متقاضیان بخواهید که در زمان تشکیل پرونده افشا کنند که آیا ،یب دارویی تحت پوشش درخواست ثبت اختراع در آزمایشات بالینی قرار دارد یا خیر.

هدف از این پیشنهاد این است که به USPTO اجازه داده شود تا پتنت هایی را که قرار است در کتاب نارنجی فهرست شده اند “بررسی دقیق” کند و “تعیین کننده های بیشتری را تعیین کند و یک بررسی فشرده تر را اعمال کند.” آیا چنین عملی منجر به پیش فرض قوی تری از اعتبار می شود؟

5. سیاست‌های مع، که منجر به افزایش رد صلاحدید درخواست‌هایی شده است که از طریق فرآیند بررسی بین‌الملل (IPR) ثبت شده‌اند.

این پیشنهاد برای PTAB است یک آدمک انکارها و موارد مرتبط اطلاعیه قبلی در مورد قو،ن پیشنهادی. هدف این قانون‌گذاری ارائه «قو،ن روشن و قابل پیش‌بینی … است که رد اختیاری دادخواست‌ها در [specific] دسته‌ها، مانند دادخواست‌هایی که توسط نهادهای انتفاعی رقیب غیربازاری ارائه می‌شوند. دادخواست هایی که اختراعات مالک حق اختراع فاقد منابع را به چالش می کشند. دادخواست هایی که ادعاهای ثبت اختراع را به چالش می کشند که قبلاً در برابر چالش های ثبت اختراع تایید شده اند. طومارهای زنجیره ای؛ دادخواست های موازی؛ و دادخواست هایی برای به چالش کشیدن حق ثبت اختراع مربوط به دعوی قضایی در دادگاه منطقه موازی در حال انجام.

6. ایجاد دفتری که به ایجاد شفافیت عمومی، خدمت به منافع عمومی و تقویت ارتباطات بین سازم، اختصاص دارد.

بر اساس این پیشنهاد، در این نامه آمده است:

“دسترسی به اطلاعات اولیه در مورد پتنت ها مانند تاریخ انقضا، مالکان، مجوزها و وضعیت درخواست برای عموم مردم و حتی کارشناسان دشوار است، اگر نگوییم غیرممکن است و دانش عمومی و پاسخگویی سیستم ثبت اختراع ایالات متحده را محدود می کند.”

درست است. USPTO حتی تاریخ انقضا را مح،ه نمی کند، چه رسد به انتشار آنها، و تعیین تاریخ انقضای یک پتنت مست،م کند و کاو عمیق در سوابق USPTO و درک قو،ن مختلف ثبت اختراع است. USPTO اطلاعات مربوط به مجوز را جمع آوری یا منتشر نمی کند، به جز زم، که دارندگان پتنت به طور داوطلبانه قراردادهای مجوز را ثبت می کنند یا داوطلبانه اختراعات خود را به ،وان در دسترس برای صدور مجوز در فهرست ثبت می کنند. Patents 4 Partner،ps Website Marketplace، که در حال حاضر برای فناوری های مرتبط با کووید-19 در دسترس است.

توصیه های وارن-جایاپال

نامه وارن-جایاپال به دنبال نامه 9 سپتامبر 2021 سناتورهای لیهی و تیلیس به مدیر موقت هیرشفلد آمده است، اما به طور قطع متعادل تر است. سناتور وارن و جایپال نماینده کنگره به سختی اذعان ،د که «حقوق مالکیت م،وی قوی نقش مهمی در توسعه بیوداروها، بیوسنال‌ها و درمان‌هایی دارد که هر سال جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد» نقش آنها در توسعه و تولید داروهای نجات بخش» پس از متهم ، آنها به «سوء استفاده مکرر از سیستم ثبت اختراع برای خفه ، رقابت و افزایش قدرت بازارشان، عدم توجه به آسیبی که از طریق قیمت های بالا به بیماران وارد می شود».

به نظر می رسد کنگره مصمم است در مورد پتنت های دارویی “کاری انجام دهد”، اما رسیدگی به مشکلات درک شده بدون ایجاد پیامدهای ناخواسته با اثرات گسترده در سراسر اقتصاد ایالات متحده می تواند دشوار باشد. متأسفانه، کنگره به اصل سوگند بقراط م،م نیست اول ضرر نکن.

<،on>سلب مسئولیت


منبع: https://www.natlawreview.com/article/another-letter-congress-complaining-about-pharmaceutical-patents