کسب و کار کوچک متعلق به کهنه کار دارای الزامات SBA جدید است


چهارشنبه 14 دسامبر 2022

در 29 نوامبر 2022، اداره تجارت کوچک (SBA) یک مطلب را منتشر کرد قانون نهایی، که همه نگر، های ،ب و کار کوچک متعلق به جانبازان (VOSB) و نگر، های ،ب و کار کوچک متعلق به جانبازان از کارافتاده خدمات (SDVOSB) را م،م به دریافت گواهینامه SBA در مورد وضعیت اندازه خود می کند تا در هر آژانس ،تی فدرال VOSB یا SDVOSB تنها منبع یا قراردادهای کنار گذاشته شده شرکت کنند. در تاریخ 1 ژانویه 2023 یا پس از آن. این تغییر قابل توجهی برای تدارکات صادر شده توسط آژانس‌هایی غیر از و، امور کهنه سربازان ایالات متحده (VA) است، زیرا به روش فعلی اجازه دادن به ،ب‌وکارها برای تأیید خود به‌،وان VOSB یا SDVOSB در آن‌هایی که غیر از آن هستند پایان می‌دهد. – تدارکات VA. این تغییر علاوه بر تاثیر بر VOSB و SDVOSB، بر سایر مشاغلی که با VOSB ها و SDVOSB ها سرمایه گذاری مش، تشکیل می دهند تا قراردادهای واگذاری VOSB و SDVOSB را دنبال کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت. این مقاله قو،ن مربوط به گواهینامه SBA VOSB و SDVOSB و تعهدات کلیدی انطباق را خلاصه می کند.

نحوه واجد شرایط بودن به ،وان VOSB یا SDVOSB

قانون نهایی تا حد زیادی ا،امات اساسی برای واجد شرایط بودن به ،وان VOSB یا SDVOSB را بدون تغییر باقی می گذارد – با دو استثنای کلیدی که در زیر ذکر شده است – اما مسئولیت صدور گواهینامه مشاغل را از VA به SBA منتقل می کند.

اولین تغییر کلیدی تحت قانون نهایی این است که، برای اینکه یک ،ب و کار به ،وان VOSB یا SDVOSB برای اه، قراردادهای ،ت فدرال گواهی شود، باید کوچک باشد و شامل همه شرکت های وابسته داخلی و خارجی باشد، مطابق با کارمندان یا درآمد SBA. استاندارد اندازه مبتنی بر حداقل یکی از کدهای سیستم طبقه بندی صنعتی آمریکای شمالی (NAICS) در نمایه سیستم مدیریت جوایز (SAM) ،ب و کار.1 این یک انحراف از ا،ام قبلی برای کوچک بودن نگر، مطابق با کد NAICS اولیه آن است.

قانون نهایی ا،امات VOSB/SDVOSB را تغییر نداده است که حداقل 51٪ مالکیت و کنترل یک یا چند جانباز (برای وضعیت VOSB) باشد. یا توسط یک یا چند جانباز معلول خدماتی (برای وضعیت SDVOSB). کهنه سربازان واجد شرایط باید بدون قید و شرط و به طور مستقیم حداقل 51 درصد از شرکت های کوچک را در اختیار داشته باشند. “مالکیت مستقیم” به این م،ی است که جانباز یا جانبازان واجد شرایط باید مستقیماً و نه از طریق یک شرکت هلدینگ یا سایر نهادها مالکیت نهاد را داشته باشند. “مالکیت بدون قید و شرط” به این م،ی است که مالکیت هر یک از جانبازان واجد شرایط نمی تواند مشمول ترتیباتی باشد که باعث شود منافع مالکیت به شخص یا نهاد دیگری برسد، مگر پس از فوت یا ناتو، جانباز. علاوه بر این، جانبازان واجد شرایط باید حداقل 51٪ از توزیع سالانه سود برای شرکت، متن، با منافع مالکیت جانباز در این کنسرت، دریافت کنند. این نگر، همچنین باید توسط یک کهنه کار واجد شرایط “کنترل” شود، به این م،ی که کهنه کار مدیریت و عملیات روزانه تجاری کنسرت را کنترل می کند و یک جانباز واجد شرایط بالاترین موقعیت افسری را در این کنسرت دارد.2

دومین تغییر کلیدی که تحت قانون نهایی اجرا می شود، حذف ا،ام ،ب و کار برای نشان دادن “شخصیت خوب” به منظور دریافت گواهینامه VOSB یا SDVOSB است. این شرط قبلی مانع از صدور گواهینامه برای یک ،ب و کار تحت مالکیت یا تحت کنترل فردی بود که در حال حاضر در زندان یا در حال آزادی مشروط یا مشروط است، حتی اگر فرد از انعقاد قرارداد با ،ت منع نشده باشد. در حالی که ،ب‌وکاری که به دنبال گواهینامه VOSB یا SDVOSB است دیگر نباید به طور مثبت «شخصیت خوب» را ایجاد کند، ،ب‌وکارها همچنان باید اطمینان حاصل کنند که: (1) نه شرکت و نه صاحبان آن استثنای فعالی در SAM ندارند. (ii) آنها اطلاعات “عمداً نادرست” را در برنامه های SBA ارسال نمی کنند. و (iii) نه شرکت و نه “اصول” آن در پرداخت تعهدات مالی قابل توجه به ،ت فدرال کوتاهی کرده اند.به ،وان مثال.، پرداخت های مالیاتی معوق، عدم پرداخت وام های فدرال، و غیره.).

زم، که گواهی SBA برای قراردادهای VOSB/SDVOSB مورد نیاز است

قبل از این قانون جدید، تنها قراردادهای VOSB و SDVOSB و منبع انحصاری صادر شده توسط VA مست،م تأیید ،تی وضعیت VOSB یا SDVOSB یک ،ب‌وکار بود که ،ب‌وکارها م،م به دریافت آن از مرکز تأیید و ارزیابی VA (CVE) بودند. سایر سازمان های ،تی فدرال به مشاغل اجازه دادند تا وضعیت خود را به ،وان VOSB و SDVOSB تأیید کنند. در تاریخ 1 ژانویه 2023 یا پس از آن، واجد شرایط بودن برای اعطای قراردادهای منبع انحصاری VOSB یا SDVOSB یا قراردادهای اصلی کنار گذاشته شده توسط هرآژانس فدرال، پیشنهاد دهنده باید گواهینامه SBA را در مورد وضعیت اندازه VOSB/SDVOSB خود دنبال کند. تا زم، که ،ب‌وکار کوچک درخواست صدور گواهینامه در انتظار SBA در تاریخ 31 دسامبر 2023 یا قبل از آن داشته باشد، ،ب‌وکار می‌تواند به صدور گواهی خود برای قراردادهای منبع انحصاری SDVOSB یا کنار گذاشته‌شده ادامه دهد تا زم، که SBA درخواست را رد یا تأیید کند. چنین خودگواهی هایی برای قراردادهای VA اعمال نمی شود. ،ب‌وکارهای کوچکی که در تاریخ 31 دسامبر 2023 یا قبل از آن درخواست‌های معلق در SBA ندارند، واجد شرایط صدور گواهی خود برای قراردادهای منبع انحصاری SDVOSB یا قراردادهای کنار گذاشته شده در تاریخ 1 ژانویه 2024 و پس از آن نیستند.

VOSB/SDVOSB با گواهینامه های CVE ممکن است به استفاده از گواهینامه CVE به جای دریافت گواهینامه SBA جدید برای باقیمانده دوره سه ساله صلاحیت گواهینامه CVE ادامه دهند. هنگامی که گواهینامه CVE منقضی می شود، VOSB/SDVOSB باید گواهینامه مجدد را از SBA تحت رویه های جدید SBA دریافت کند. اگر گواهینامه CVE VOSB/SDVOSB در سال 2023 منقضی شود، ممکن است درخواست کند، و SBA ممکن است به صلاحدید خود، تمدید گواهینامه CVE را برای یک سال چهارم (4) دیگر اعطا کند.

قابل ذکر است که هیچ گواهینامه SBA برای VOSB/SDVOSBهایی که برای قراردادها رقابت می کنند مورد نیاز نیست. غیر از مواردی که فقط به VOSB/SDVOSB محدود می شوند (به ،وان مثال، قراردادهای نامحدود، قراردادهای واگذاری مشاغل کوچک، قراردادهای فرعی، و غیره.)، و VOSB/SDVOSB ها ممکن است همچنان به تایید وضعیت اندازه خود در هنگام رقابت برای انواع دیگر قراردادها ادامه دهند.

مراحل صدور گواهینامه SBA VOSB/SDVOSB

شرکت‌ها باید درخواست‌های خود را برای گواهینامه‌های VOSB/SDVOSB به صورت الکترونیکی و پیرو دستورالعمل‌هایی که در وب‌سایت SBA به نش، پست شده است، ارسال کنند. www.sba.gov، که شامل لیستی از مدارک پشتیبان مورد نیاز برای درخواست نیز می باشد. برنامه‌ها باید حاوی اطلاعاتی باشند که نشان می‌دهد این شرکت به‌،وان یک ،ب‌وکار کوچک واجد شرایط است و حداقل 51٪ بدون قید و شرط و مستقیماً تحت مالکیت و کنترل یک یا چند جانباز واجد شرایط است.

هنگامی که VOSB/SDVOSB ها گواهینامه SBA را دریافت ،د، م،م به تمدید گواهینامه SBA هر سه (3) سال یکبار هستند. VOSB/SDVOSBها ممکن است ظرف 120 روز تقویمی قبل از انقضای گواهینامه SBA خود برای صدور گواهینامه مجدد درخواست دهند. SBA ممکن است دوره واجد شرایط بودن گواهینامه SBA VOSB/SDVOSB را تا یک (1) سال در طول فرآیند صدور گواهی مجدد تمدید کند. در بیشتر موارد، انکار SBA از صدور گواهینامه به ،وان VOSB/SDVOSB می‌تواند به دفتر استماع و استیناف SBA (OHA) اعتراض کند. سناریویی که در آن انکار گواهینامه SBA قابل تجدیدنظر در OHA نیست، زم، است که انکار بر اساس عدم ارائه شواهد کافی از وضعیت یک فرد به ،وان جانباز یا جانباز از کار افتاده است.

یک VOSB/SDVOSB باید در مورد تغییرات مالکیت یا هر گونه تغییر مادی دیگری که می تواند بر واجد شرایط بودن نگر، به ،وان VOSB/SDVOSB تأثیر بگذارد، به SBA اطلاع رس، کند.

تعهدات انطباق با سرمایه گذاری مش،

برای واجد شرایط شدن به ،وان یک سرمایه گذاری مش، VOSB/SDVOSB تحت قانون نهایی جدید، خود سرمایه گذاری مش، نیازی به اخذ گواهینامه VOSB/SDVOSB از SBA ندارد. اکنون، یکی از راه‌هایی که می‌توان یک سرمایه‌گذاری مش، را به ،وان VOSB/SDVOSB در نظر گرفت تا قراردادی محدود به دنبال ، پیشنهادهای VOSB/SDVOSB رقابتی یا منبع انحصاری در نظر گرفته شود: (1) هر VOSB/SDVOSB در سرمایه‌گذاری مش، باید گواهینامه SBA را دریافت کند. و (ii) سایر نگر، های تجاری در سرمایه گذاری مش، باید به ،وان یک تجارت کوچک تحت کد NAICS اختصاص داده شده به تدارکات واجد شرایط باشند. علاوه بر این، سرمایه گذاری مش، بین یک مربی تایید شده توسط SBA و یک تحت حمایت VOSB/SDVOSB دارای گواهینامه SBA به ،وان یک ،ب و کار کوچک واجد شرایط خواهد بود و مشمول قراردادی محدود به پیشنهاد دهندگان VOSB/SDVOSB خواهد بود تا زم، که تحت حمایت واجد شرایط به ،وان یک تجارت کوچک مطابق با شرایط باشد. با کد NAICS اختصاص داده شده به ،ید. همه قراردادهای سرمایه گذاری مش، باید با ا،امات مندرج در 13 CFR § 128.402(c) مطابقت داشته باشند، از جمله اینکه VOSB/SDVOSB باید حداقل 51٪ از سرمایه گذاری مش، را در اختیار داشته باشد.

برای یک سرمایه‌گذاری مش، که فرصت قراردادی محدود به VOSB یا SDVOSB را دنبال می‌کند، هر VOSB/SDVOSB گواهی‌شده در سرمایه‌گذاری مش، باید در زمان پیشنهاد به افسر قرارداد گواهی دهد که یک VOSB/SDVOSB دارای گواهی SBA، یک تجارت کوچک تحت استاندارد اندازه قابل اجرا (شامل تمام شرکت های وابسته داخلی و خارجی)، و با محدودیت های مربوط به قرارداد فرعی مطابق با 13 CFR § 125.6 مطابقت دارد. علاوه بر این، پس از اعطای اعطا، سالانه و در پایان اجرای قرارداد، VOSB(ها)/SDVOSB(های) تایید شده در جوینت ونچر باید گزارش هایی را به افسر قراردادی و SBA ارائه دهد که توضیح دهد چگونه VOSB/SDVOSB عملکرد را برآورده می کند. از ا،امات کاری

گام های بعدی توصیه شده

VOSB/SDVOSB

VOSB/SDVOSBهایی که در حال حاضر توسط VA تایید نشده اند، اما قصد دارند قراردادهای منفصل یا منبع انحصاری را دنبال کنند، باید مستندات مورد نیاز برای گنجاندن در برنامه های SBA را برای اطمینان از انطباق با ا،امات SBA از ژانویه شروع کنند. 1، 2023. متقاضیان باید وب سایت SBA را نظارت کنند، زیرا SBA قصد خود را برای انتشار راهنمایی های اضافی در مورد ا،امات ارسال قبل از 1 ژانویه 2023 نشان داده است.

پس از ارسال درخواست، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که به درخواست ها برای اطلاعات اضافی از SBA به موقع پاسخ می دهند. عدم پاسخگویی من، به درخواست های SBA برای اسناد، اطلاعات یا شفاف سازی اضافی می تواند دلیلی برای رد درخواست باشد.

پس از صدور گواهینامه، ،ب و کارها باید فرآیندی را اجرا کنند تا اطمینان حاصل شود که SBA در مورد تغییرات مالکیت یا سایر تغییرات مادی که می تواند بر صلاحیت شرکت برای گواهی VOSB یا SDVOSB به روز شود، به روز می شود. سرمایه گذاری های مش، که به دنبال پیگیری قراردادهای محدود شده با VOSB/SDVOSB هستند باید اطمینان حاصل کنند که قراردادهای سرمایه گذاری مش، آنها با ا،امات SBA مطابقت دارد و VOSB/SDVOSB ها بخش خود را از کار مورد نیاز طبق قراردادها انجام می دهند.

مشاغل بزرگ و سایر مشاغل کوچک

شرکت‌کنندگان در سرمایه‌گذاری مش، غیر VOSB/SDVOSB باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاری مش، آن می‌تواند به درخواست برای قراردادهای منبع انحصاری VOSB/SDVOSB یا قراردادهای کنار گذاشته مطابق با این قو،ن جدید ادامه دهد. شرکت هایی که با اعضای تیم VOSB/SDVOSB به ،وان پیمانکار اصلی پیشنهادی قراردادهای تیمی منعقد می کنند باید در شرایط قرارداد تیمی بگنجانند که VOSB/SDVOSB گواهینامه SBA خود را حفظ کند و در صورت از دست دادن VOSB/SDVOSB چنین گواهینامه را به عضو تیم اطلاع دهد.

نکته مهم، ،ب‌وکارهای بزرگی که باید طرح‌های پیمانکاری ،ب‌وکارهای فرعی را ارائه کنند، می‌توانند همچنان به گواهی‌های خود VOSB و SDVOSB برای اه، طرح پیمانکاری فرعی اعتماد کنند. در حالی که SBA ممکن است این ا،امات خود گواهینامه را پس از پنج (5) سال از طریق یک قانون گذاری جداگانه تغییر دهد، در حال حاضر، ،ب و کارهای بزرگ می توانند همچنان به گواهینامه های خود از طرف پیمانکاران فرعی VOSB/SDVOSB اعتماد کنند.

پانویسها و منابع

1 دیدن بیشتر «کوچک» بم،د: تغییرات اخیر، پیگیری قراردادهای تجاری کوچک از ،ت فدرال را برای ،ب و کارهای رو به رشد آسان تر می کند. برای توضیح روش های فعلی برای مح،ه وضعیت اندازه یک ،ب و کار. توجه داشته باشید، با این حال، برای واجد شرایط بودن به ،وان VOSB یا SDVOSB برای یک قرارداد خاص ،ت فدرال، ،ب و کار هنوز نباید از استاندارد اندازه مربوطه مطابق با کد NAICS اختصاص داده شده به قرارداد در زمان ارائه پیشنهاد تجاوز کند.

2 در صورتی که جانباز معلول خدمتی دارای معلولیت دائم و شدید باشد، همسر یا مراقب دائمی وی می تواند مدیریت و عملیات روزانه ،ب و کار را اداره و کنترل کند. برای تعاریف “ناتو، دائم و شدید” و “مراقب دائمی” به 13 CFR §128.102 مراجعه کنید.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/preparing-new-sba-certification-requirements-veteran-owned-and-service-disabled