کاهش اجبار ملاحظات قانونی


جمعه 30 دسامبر 2022

در میان افزایش هزینه های نیروی کار و ترس از رشد اقتصادی کندتر، مشاغل در سراسر صنایع نیروی کار خود را کاهش می دهند و توقف استخدام را اجرا می کنند. در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها هزار کارگر ممکن است در سال 2023 در پی ا،اج‌های اعلام شده و کاهش مشاغل در چندین شرکت بزرگ در سراسر ایالات متحده به دنبال مشاغل جدید باشند. بسیاری از این شرکت‌ها برای پر ، کمبود داخلی کارگران بسیار ماهر، به کارگران با استعداد خارجی تکیه کرده‌اند.

در حالی که اجرای کاهش نیرو (RIF) چندین ملاحظات قانونی را برای کارفرمایان ایجاد می کند، به ویژه تعهدات بالقوه تحت قانون فدرال تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN)، یک RIF که بر کارگران خارجی تأثیر می گذارد، چالش های بیشتری را به همراه دارد. کارگران خارجی که در RIF گنجانده شده اند ممکن است با وضعیت مهاجرت خود با مشکلاتی روبرو شوند که می تواند به این م،ی باشد که آنها باید به کشور خود بازگردند. در صورتی که چشم انداز ،ب و کار تغییر کند، ممکن است کارفرمایان نتوانند کارگران خارجی با ارزش را پس از RIF دوباره استخدام کنند.

در زیر چندین موضوع مهاجرت وجود دارد که کارفرمایان ممکن است بخواهند در طراحی استراتژی RIF در نظر بگیرند.

هنگام ا،اج کارگران خارجی در ایالات متحده که در وضعیت های E-3، H-1B، H-2B، P و O هستند، که با استخدام در ایالات متحده مرتبط است، به ،وان بخشی از RIF، کارفرمایان ممکن است موظف به ارائه خدمات باشند. تا هزینه معقول کارگران برای سفر به کشورهای خود را پوشش دهند. با این حال، اگر کارکنان چنین پیشنهاداتی را رد کنند، کارفرمایان آنها دیگر موظف به پرداخت هزینه های سفر آنها نیستند.

کارگران خارجی در ایالات متحده در طبقه بندی های E-1، E-2، E-3، H-1B، H-1B1، L-1، O-1 یا TN ممکن است تا 60 روز پس از آن از مهلت برخوردار شوند. فسخ، که در طی آن ممکن است به دنبال شغل جدید باشند، برای تغییر وضعیت مهاجرتی دیگر اقدام کنند یا برای ،وج آماده شوند. کارگران به ازای هر دوره اقامت مجاز پس از پایان کار یا تا پایان مدت اقامت مجاز، هرکدام کوتاهتر باشد، مستحق یک مهلت 60 روزه تقویمی هستند.

RIF می تواند بر فرآیند اقامت دائم (گرین کارت) برای کارمند، که در یک شرکت باقی می مانند، تأثیر بگذارد. گرین کارت که رسماً به ،وان کارت اقامت دائم شناخته می شود، به یک شهروند خارجی اجازه می دهد در ایالات متحده زندگی و کار کند و ممکن است بر اساس اشتغال در ایالات متحده باشد. یکی از راه‌هایی که کارفرمایان می‌توانند از کارمندان برای دریافت کارت سبز حمایت کنند، از طریق یک برنامه مدیریت بررسی الکترونیکی (PERM) گواهی کار است. این فرآیند مست،م آن است که کارفرمایان به طور فعال برای موقعیت حمایت شده استخدام کنند و تنها در صورتی که هیچ نیروی واجد شرایط ایالات متحده پیدا نشود، کارفرما می تواند از کارمند خارجی برای دریافت کارت سبز حمایت مالی کند. یک کارگر آمریکایی شامل یک شهروند آمریکایی، مقیم دائم قانونی، پناهنده و پناهنده است. اگر ا،اج هایی در زمینه شغل مورد نظر در همان شغل یا شغل مشابهی وجود داشته باشد که برای آن گواهی کار درخواست شده است، کارفرما باید همه کارگران بالقوه واجد شرایط ایالات متحده را از فرصت شغلی مطلع کند.

در نهایت، اگر کارگران ایالات متحده واجد شرایط برای نقشی باشند که گواهینامه کار PERM برای آن ثبت شده است، کارفرمایان ممکن است نتوانند با تشکیل پرونده ادامه دهند.

در شرایط سخت اقتصادی، کارفرمایان ممکن است مرخصی یا کاهش حقوق را به ،وان جایگزینی برای ا،اج در نظر بگیرند. با این حال، کارفرمایان ممکن است نتوانند حقوق کارگران خارجی در ایالات متحده را در وضعیت‌های H-1B، H-1B1، و E-3 ​​مرخصی یا کاهش دهند، در صورتی که کاهش دستمزد، حقوق را کمتر از دستمزد رایج مورد نیاز یا کمتر از دستمزد رایج کاهش دهد. دستمزد واقعی، که دستمزدی است که به سایر کارگران در موقعیت مشابه پرداخت می شود. هنگامی که کارفرمایان یک درخواست شرایط کار (LCA) را به ،وان بخشی از فرآیند H-1B، H-1B1 و E-3 ​​ارسال می کنند، شرایط استخدام را تعیین می کند. اگر یک کارفرما تغییر اساسی در آن شرایط و ضوابط ایجاد کند، ممکن است کارفرما مجبور باشد LCA جدیدی را ثبت کند و ممکن است قبل از اعمال تغییرات، USCIS را مطلع کند.

خوراکی های کلیدی

با توجه به شرایط نامطمئن اقتصادی فعلی، کارفرمایان ممکن است RIF یا کاهش دستمزد را به ،وان راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های نیروی کار در نظر بگیرند. قبل از اجرای چنین استراتژی، کارفرمایان ممکن است بخواهند میزان تأثیر RIF برنامه ریزی شده بر نیروی کار خارجی آن در ایالات متحده را ارزیابی کنند. RIF ممکن است از کارفرمایان بخواهد که برای کارگران خارجی برای سفر به کشورهای خود هزینه کنند یا در غیر این صورت وضعیت مهاجرت آنها را به خطر می اندازد و در صورت تغییر نیازهای تجاری، استخدام مجدد بالقوه کارمند را پیچیده می کند.

© 2022، Ogletree، Deakins، Nash، Smoak & Stewart، PC، کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 364


منبع: https://www.natlawreview.com/article/foreign-worker-visas-issues-could-complicate-employers-planned-reductions-force