ژنرال Z و کارگران هزاره در حال تغییر رویه‌های کار رستوران


همانطور که رستوران‌ها از همه‌گیری COVID-19 بیرون می‌آیند، کارفرمایان در این صنعت همچنان با چالش‌های جدیدی با سازمان‌دهی فعالیت‌ها در حال افزایش و نسل‌های جدید پیشرو هستند.

کارگران جوان ژن Z و Millennial برای تغییر در صنعت فشار می آورند، به ویژه در زنجیره های “خدمات سریع” که در آن دستمزدها به طور سنتی پایین تر است، گردش مالی بالا است و کارمندان جوان به دنبال بخشی از یک جنبش اجتماعی هستند. با توجه اتحادیه‌ها و بهره‌گیری از شتاب، برای کارفرمایان رستوران‌ها مهم‌تر از همیشه است که تغییرات در حال وقوع و بهترین شیوه‌ها برای هدایت روندها در صنعت را درک کنند.

سازماندهی فعالیت در صنعت رستوران

با توجه به الف اداره آمار کار گزارش، 1.4 درصد از کارگران صنعت «خدمات غذا و مکان‌های آشامیدنی» در سال 2022 عضو اتحادیه بودند. در حالی که این صنعت یکی از پایین‌ترین نرخ‌های عضویت در اتحادیه را در کشور دارد، احتمالاً به دلیل نرخ بالای گردش کارمندان، فعالیت سازمان‌دهی به کندی انجام شده است. در سال های اخیر صعود کرده است. به ،وان مثال، تقریباً 450 دادخواست صنعت رستوران به هیئت ملی روابط کار در سال 2022 ثبت شد – از کمتر از 30 طومارها در سال 2021. علاوه بر این، اتحادیه ها تقریباً 80 درصد از بیش از 380 انتخابات برگزار شده را به دست آوردند. به نظر نمی رسد سازماندهی رستوران ها نیز کند شود، زیرا بیش از 50 دادخواست تنها در سه ماهه اول سال 2023 ثبت شده است.

یکی از مهم‌ترین روندهای صنعت، افزایش سازماندهی فعالیت در رستوران‌های خدمات محدود یا «سرویس‌دهی سریع» (QSR) است که در طول همه‌گیری و پیامدهای آن پدیدار شد. دادخواست های ثبت شده در مؤسسات QSR از چهار دادخواست در سال 2020 به 19 دادخواست در سال 2021 افزایش یافت. این تعداد در سال 2022 با 419 دادخواست ثبت شد. در واقع، بیش از 80 درصد از کل دادخواست های ثبت شده در صنعت رستوران بین سال های 2019 تا 2022 در QSR ثبت شده است. در حالی که ا،ریت قریب به اتفاق آن درخواست‌های QSR در کافی‌شاپ‌ها بودند، کارفرمایان نباید تأثیری را که این فعالیت‌های کارکنان در سراسر صنعت رستوران‌داری می‌تواند داشته باشد، دست بالا ارزیابی کنند.

در واقع، پرونده های اخیر هیئت مدیره نشان می دهد که روند سازماندهی ممکن است به آرامی در رستوران های کوچکتر و مستقل نیز گسترش یابد. به ،وان مثال، سال 2023 شاهد سازماندهی اتحادیه در یک بستنی فروشی در اوکلاهاما، یک رستوران ویتنامی در مین و یک تلاش ناموفق در یک رستوران ایتالیایی در شهر نیویورک بوده است. نظارت بر تشکیل اتحادیه فراتر از QSR ها برای کارفرمایان بسیار مهم است.

نسل های جوان و هدف گیری QSR ها

افزایش در سازماندهی فعالیت در QSR ها را می توان تا حد زیادی به نسل های جوان در صنعت نسبت داد، که بسیاری از آنها می خواهند از محل کار خود برای ایجاد تغییرات اجتماعی استفاده کنند. به ،وان مثال مرکز پیشرفت آمریکا گزارش داد که ژنرال Z “طرفدارترین نسل آمریکا” با رتبه تایید اتحادیه 64.3٪ است. ژنرال Z همچنین مشتاق استفاده از رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها برای افزایش آگاهی در مورد نگر،‌های گسترده‌تر محل کار، فراتر از شرایط حقوق و دستمزد بوده است. در عوض، آنها تمرکز خود را بر روی مسائل مربوط به اقدامات بهداشتی و ایمنی، عدالت نژادی و پایان دادن به آزار ، در محل کار گسترش می دهند. در واقع، رسانه‌های اجتماعی برای این جنبش فرهنگی بسیار مهم هستند، زیرا راهی سریع و کارآمد برای بسیج زیر نظر رادار در اختیار کارکنان قرار می‌دهند. همچنین راهی برای اتحادیه‌های مستقل و تحت رهبری کارمندان ایجاد کرده است که در زنجیره‌های اصلی QSR در سراسر کشور بدون نیاز به سازمان‌های اتحادیه بزرگ‌تر تشکیل می‌شوند.

در همین حال، اتحادیه‌ها و فعالان از احساسات طرفدار اتحادیه ژنرال Z استفاده کرده‌اند و از قو،ن مرتبط با کارمندان به‌،وان ابزار بازاریابی برای موضوعاتی مانند «جنگ برای 15 دلار» و سایر قو،ن حداقل دستمزد و برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌کنند. تحولات قانونی خاص صنعت QSR نیز در سرفصل ها قرار گرفته است، مانند قانون بازیابی استانداردهای پاسخگویی فست فود کالیفرنیا (قانون بازیابی “FAST”). این قانون یک شورای فست فود متشکل از کارکنان فست فود، م،عان کارگران، فرانچایز دهندگان، امتیازدهندگان و مقامات ،تی ایجاد می کند که استانداردهای کل صنعت را برای دستمزد، ساعات کار و سایر شرایط کاری مرتبط با سلامت و ایمنی کارگران فست فود تعیین می کند. . این قانون همچنین اقدامات ضد تبعیض و ضد انتقام‌جویی را برای کارکنان اجرا می‌کند.

هدف‌گیری QSRها نیز مؤثر بوده است زیرا کارگران به طور سنتی در این صنعت دستمزد کمتری نسبت به همتایان با خدمات کامل خود دریافت می‌کنند. اداره آمار کار گزارش شده است در سال 2021، آشپزهای فست فود میانگین دستمزد سالانه 25430 دلار دریافت ،د در حالی که آشپزها در رستوران ها میانگین دستمزد سالانه 31380 دلار دریافت ،د. دستمزد سالانه همچنین برای پیشخدمت ها و پیشخدمت ها (که 29020 دلار دریافت می ،د) و حتی برای سرپرستان/مدیران ردیف اول (که به طور متوسط ​​38140 دلار دریافت می ،د) بالاتر بود. با توجه به تفاوت‌های دستمزد، اتحادیه‌ها توجه خود را به کارگران جوان‌تر و کم‌درآمد در صنعت QSR معطوف کرده‌اند و تاکتیک‌های مبارزاتی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند.

با نگاه به آینده

از آنجایی که به نظر نمی رسد موج فعالیت سازماندهی رستوران کاهش یابد، کارفرمایان باید افزایش فعالیت کارکنان در صنعت رستوران را پیش بینی کنند، به ویژه در موسسات خدمات سریع که در آن فعالیت سازماندهی بالاترین میزان است.

همچنین برای رستوران‌ها مهم است که نگاهی دقیق‌تر به نیروی کار مربوطه خود بیندازند و تأثیر بالقوه این مسائل در حال توسعه را بر روحیه کارکنان، تغییرات سازم، و شهرت شرکت، از سطح اول نظارت، ارزیابی کنند.

به همین ترتیب، ممکن است برای کارفرمایان مفید باشد که یک ارزیابی آسیب‌پذیری را برای رسیدگی و حذف مسائل درک شده یا قانونی محل کار انجام دهند. این نه تنها انطباق با قو،ن جدید کار را تضمین می کند، بلکه محیط کاری ایجاد می کند که روابط مثبت کارکنان بین مدیریت و کارکنان را ارتقا می دهد. برداشتن گام‌های زودهنگام برای برجسته ، و حمایت از نگر،‌های در حال توسعه کارکنان به ،وان یک استراتژی پیشگیرانه حیاتی در میان افزایش فعالیت سازمان‌دهی در صنعت عمل می‌کند.

،ون لوئیس کامپیوتر © 2023بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 110


منبع: https://www.natlawreview.com/article/labor-trends-restaurant-industry-،w-qsrs-and-gen-z-are-impacting-employee-activism