چگونه قانون ضد لگد و استارک یکپارچگی مراقبت های بهداشتی را تضمین می کند


دوشنبه 19 دسامبر 2022

قانون ضد رشادت و قانون استارک برای اطمینان از اینکه خدمات و توصیه‌های پزشکی تا حد امکان عاری از تأثیرات مالی هستند، وجود دارد. این قو،ن ضد تقلب و سوء استفاده اقدامات مهمی برای کمک به تضمین یکپارچگی در جامعه مراقبت های بهداشتی است.

تخلفات از قانون ضد کیکبک و قانون استارک ممکن است مشمول مجازات‌های کیفری و مدنی و همچنین محرومیت احتمالی از برنامه‌های Medicare و Medicaid شوند. اگر اطلاعاتی در مورد اقداماتی دارید که فکر می کنید ممکن است ناقض هر یک از این قو،ن ضد کلاهبرداری باشد، امروز با یک وکیل واجد شرایط صحبت کنید. گزارش رشوه ممکن است بتواند شما را واجد شرایط دریافت جوایز پولی احتمالی و محافظت از افشاگران کند.

قانون ضد لگد چیست؟

قانون ضد رشادت یک قانون سختگیرانه است که برای جلوگیری از ارائه پرداخت‌ها، کالاها، خدمات یا انواع دیگر پاداش‌ها در ازای ارجاع‌ها، نسخه‌ها یا سایر انواع مراقبت‌های پزشکی وضع شده است. پزشکان تأثیر زیادی بر نوع مراقبت از بیماران خود دارند، از نسخه‌هایی که می‌گیرند تا خدماتی که برای مراقبت مستمر به دنبال آن هستند. به این ترتیب، آن‌ها به‌ویژه اه،ی برای طرح‌های رشوه‌ای هستند.

توجه به این نکته ضروری است که دریافت یا ارائه پاداش در ازای ارجاع تجاری در سایر زمینه ها منعی ندارد. با این حال، در برنامه های مراقبت های بهداشتی ایالتی یا فدرال، پرداخت هزینه ارجاع جرم است. این به این م،ی است که وقتی وجوه Medicare، Medicaid، VA، یا TRICARE درگیر هستند، اگر شما یک متخصص پزشکی هستید و پرداخت یا پاداش دیگری مانند اقامت رایگان، غذا، مسافرت، یا غرامت بیش از حد بالا برای تعهدات سخنر، در ازای ارجاع پزشکی را می پذیرید، شما ممکن است قانون ضد لگد را نقض کنید.

اساسنامه ضد لگد به منظور جلوگیری از وقوع موارد زیر در اقدامات پزشکی با بودجه ،ت است:

قانون خود ارجاع پزشک چیست؟

قانون خود ارجاع پزشک، که بیشتر به ،وان قانون استارک شناخته می شود، از بیماران Medicare و Medicaid از دریافت ارجاعات بر اساس منافع مالی محافظت می کند. طبق قانون استارک، پزشکان نمی توانند به بیماران مراجعه یا توصیه کنند که خدمات بهداشتی خاصی را از ارائه دهندگ، که آنها یا اعضای خانواده آنها با آنها رابطه مالی دارند دریافت کنند.

به گفته دفتر بازرسی کل، برخی از خدمات تحت پوشش قانون استارک عبارتند از:

  • خدمات آزمایشگاهی بالینی

  • خدمات فیزیوتراپی، کاردرم، و آسیب شناسی گفتار و زبان

  • رادیولوژی و سایر روش های تصویربرداری

  • پرتو درم،

  • پروتز، ارتز و وسایل و لوازم پروتز

  • مراقبت های بهداشتی در خانه

  • داروهای تجویزی

  • خدمات بیمارست، بستری و سرپایی

نکته مهم این است که قانون استارک یک قانون مسئولیت دقیق است. این بدان م،است که بدون اینکه پزشک هدف خاصی از انجام آن داشته باشد، می توان قانون را نقض کرد. حتی ارتباطات غیر عمدی که شامل روابط مالی می‌شود، ممکن است نقض قانون استارک باشد.

نمونه هایی از نقض قانون استارک و قانون ضد رشادت

بر اساس قانون استارک، اگر یک پزشک بیمار تحت پوشش Medicare یا Medicaid داشته باشد، نمی تواند آن بیمار را به سایر خدماتی که در آن منافع مالی دارند ارجاع دهد. به ،وان مثال، بیایید بگوییم که یک پزشک عمومی دارای همسری است که دارای یک سرویس بهداشتی در منزل است. بیمار پزشک نیاز به دریافت برخی مراقبت‌های سرپایی مداوم دارد و تحت پوشش Medicare است. اگر پزشک مورد نظر بیمار را به شرکت همسرش ارجاع دهد – حتی اگر این کار با انگیزه سود مالی نباشد – قانون استارک را نقض می کند. این قانون در مورد هر نوع اختلاط و تطبیق منافع مالی و ارجاعات پزشکی در مواردی که بودجه فدرال درگیر است، سختگیرانه است.

رشوه همیشه مبا، مستقیم وجوه نیست. در مراقبت های بهداشتی، بسیاری از رشوه ها به شکل زیر است:

  • پرداخت هزینه های بیش از حد بلندگو به پزشکان

  • اعزام پزشکان و خانواده هایشان به مرخصی

  • پرداخت هدایا یا سفر

  • پرداخت هزینه اقامت یا ارائه اجاره رایگان

  • ارائه مزایای بیشتر که ،ب و کار را به سمت داروهای تجویزی خاص یا ارائه دهندگان خدمات هدایت می کند.

به طور کلی، اگر در ازای توصیه چیزی به بیمار، منفعت یا پاداشی در کار باشد، احتمالاً نقض قانون ضد رشادت است و ممکن است مشمول مجازات‌های مدنی و کیفری باشد.

رشوه در مراقبت های بهداشتی چقدر رایج است؟

،ت فدرال به طور منظم میلیاردها دلار از دست رفته به دلیل طرح های رشوه در مراقبت های بهداشتی را بازیابی می کند. به ،وان مثال، عملیات Rubber Stamp در اکتبر 2020 بیش از 1.5 میلیارد دلار در صورت‌حساب‌های تقلبی در مراقبت‌های بهداشتی را کشف کرد و تقریباً 30 ارائه‌دهنده پزشکی را که در شبکه‌ای از رشوه، رشوه و تب، دیگر مشارکت داشتند، متهم کرد.

رسوایی رشادت های Novartis

در یکی از موارد اخیر، شرکت داروسازی Novartis موافقت کرده است که بیش از 642 میلیون دلار برای رسیدگی به اتهامات مربوط به رشوه، رشوه و سایر تبلیغات نامن، داروهای خود Gilenya و Afinitor بپردازد.

اندرو ای. للینگ، دادستان ایالات متحده در ناحیه ماساچوست، گفت: «نوارتیس با سه بنیاد مشارکتی هماهنگ کرد تا پول را از طریق بنیادها به بیمار، که داروهای خود نوارتیس مصرف می ،د، منتقل کند. در نتیجه، رفتار Novartis “خیرخواهانه” نبود، بلکه به ،وان یک طرح رشوه‌ای عمل کرد که ساختار برنامه مدیکر را تضعیف کرد و به‌طور غیرقانونی به هزینه‌های بالای داروهای Novartis به هزینه مالیات‌دهندگان آمریکایی یارانه پرداخت.

همچنین گفته می‌شود که Novartis صدها میلیون دلار برای «برنامه‌های سخنران» هزینه کرده است که به پزشکان پول می‌دهد تا ظاهراً محتوای آموزشی را به اشتراک بگذارند. در واقع، این برنامه ها چیزی جز رشوه دادن برای تداوم تجویز داروهای نوارتیس به بیماران نبود. این رویدادها عمدتاً در رستوران‌های مجلل اتفاق افتاد و در برخی موارد هرگز اصلاً – پرداخت‌ها صرفاً به پزشکان ارائه می‌شد و از دیگر، که نتوانستند نرخ نسخه‌ای از محصولات Novartis را افزایش دهند، دریغ می‌شد. تسویه حساب برای حل و فصل این اتهامات مربوط به پرداخت هزینه بلندگو بر اساس قانون ادعاهای نادرست به حدود 591.4 میلیون دلار رسید، با ضبط اضافی 38.4 میلیون دلار و 48.2 میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای کلاهبرداری ایالتی Medicaid.

نحوه گزارش رشوه های غیرقانونی

اساسنامه ضد رشادت و قانون استارک ممکن است بسیار سختگیرانه به نظر برسند، اما مناطقی که آنها بر آن حکومت می کنند به ویژه در معرض خطر کلاهبرداری و سوء استفاده از قدرت هستند. چه ،ی و چه چیزی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما توصیه می کند می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی و امید به زندگی شما داشته باشد. حذف هر چه بیشتر نفوذ مالی از این مناطق یک هدف ارزشمند و حیاتی است.

اگر اطلاعاتی در مورد رشوه های احتمالی یا نقض قانون استارک دارید، صحبت کنید. چه در مطب پزشک کار کنید، چه در بخش صورتحساب یک گروه مراقبت های بهداشتی یا ارائه دهنده بیمه، ممکن است بتو،د در مورد کارفرمای خود گزارش دهید و در برابر تلافی احتمالی محافظت شوید. اگر بیمار، یکی از اعضای خانواده یا سایر طرف های مربوطه هستید، ممکن است بتو،د سوء ظن خود را با یک نفر در میان بگذارید. وکیل کلاهبرداری در مراقبت های بهداشتی و شروع تحقیقات.

افشاگر، که قادر به ارائه اطلاعات مفید و منحصر به فرد هستند که منجر به بازیابی وجوه اخت، شده می شود، می توانند واجد شرایط دریافت پاداش مالی باشند. مبالغ جایزه ممکن است متفاوت باشد، اما بر اساس درصدی از کل بازیابی ،ت است. برای ،ب اطلاعات بیشتر، با یک وکیل واجد شرایط صحبت کنید تا بفهمید چه نوع اثباتی طبق قانون لازم و مجاز است. با صحبت ،، می تو،د تقلب در مراقبت های بهداشتی را متوقف کنید و دریافت مراقبت های پزشکی را برای همه ایمن تر و عادلانه تر کنید.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/anti-kickback-statute-stark-law-explained