چگونه راهنمای IRS از دست دادن رمزنگاری را بنویسید


زیان‌های سرمایه‌گذاری مالیات دهندگان، از جمله زیان‌های دارایی‌های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، قابل ،ر نیستند، مگر اینکه فعالیت‌های مالیات‌دهنده به سطح «فعالیت‌های سرمایه‌گذاری» افزایش یابد یا به‌،وان فعالیت‌های تاجر یا فروشنده واجد شرایط شوند. هنگامی که این مورد نیست، معاملات مالیات دهندگان به ،وان معاملات شخصی غیرقابل ،ر، یک سرگرمی یا فعالیت های تفریحی تلقی می شود (مجموعاً “معاملات استفاده شخصی”).

تراکنش های استفاده شخصی می تواند شامل ،ید، فروش، یا از بین بردن سرمایه گذاری ها باشد. آنها همچنین می توانند شامل استفاده از دارایی های دیجیتال برای ،ید کالاها یا خدمات و تبدیل دارایی های دیجیتال به یک دارایی دیجیتال دیگر یا یک ارز فیات مانند دلار آمریکا باشند.

قانون مالیات قصد را در نظر می گیرد، پس مطمئن شوید که شما هم این کار را می کنید

قصد مالیات دهندگان در به دست آوردن رمزارز یا سایر دارایی های دیجیتال در تعیین اینکه آیا این دارایی ها سرمایه گذاری هستند یا به ،وان دارایی های استفاده شخصی تلقی می شوند، مهم است. طبقه بندی این دارایی ها بر بدهی مالیاتی تأثیر می گذارد.

بیشتر بخو،د: نحوه گزارش ارزهای دیجیتال در اظهارنامه مالیاتی خود

قصد مالیات دهندگان با تمام حقایق و شرایط مربوط به معامله و سایر معاملات مالیات دهنده برای سال مالیاتی نشان داده می شود. پس از حسابرسی، IRS می تواند از مالیات دهندگان بخواهد که شواهد عینی از قصد سرمایه گذاری نشان دهد. البته، قصد مالیات دهندگان می تواند در طول زمان تغییر کند، اما مالیات دهندگان باید آماده باشند که در صورت درخواست، نشان دهند که چه زم، و چرا قصد تغییر کرده است.

پیامدهای مالیاتی: سود مشمول مالیات است اما زیان قابل ،ر نیست

دارایی های استفاده شخصی عموماً به ،وان دارایی های سرمایه ای مشمول مالیات می شوند، با برخی تفاوت های مالیاتی مهم:

  • به دلیل تغییرات قانون مالیات در سال 2017، زیان های ناشی از فروش دارایی های استفاده شخصی قابل ،ر نیست.[1] با این حال، سود به ،وان سود سرمایه مشمول مالیات است. به عبارت دیگر، دارایی های استفاده شخصی منجر به سود سرمایه مشمول مالیات و زیان های غیر قابل ،ر می شود.

  • همچنین، در نتیجه تغییرات قانون مالیاتی 2017، مؤدی نمی تواند هزینه های مربوط به دارایی های استفاده شخصی را ،ر کند.

  • نرخ سود سرمایه استاندارد مالیات دهندگان عموماً در مورد دارایی های استفاده شخصی اعمال می شود که در فرم 8949 IRS، فروش و سایر واگذاری دارایی های سرمایه ای گزارش شده است.[2]

  • دارایی‌های استفاده شخصی معمولاً مشمول نرخ مالیات بر عایدی سرمایه استاندارد می‌شوند، مگر اینکه به‌،وان کالای جمع‌آوری شوند.[3] اقلام کل،یونی (مانند سکه یا آثار هنری) مشمول نرخ مالیات بر سود سرمایه بالاتری معادل 28 درصد هستند.[4]

  • یک نکته احتیاطی در مورد برخی از دارایی های دیجیتال این است که برخی از NFT ها را می توان به ،وان “کل،یون” طبقه بندی کرد که مشمول نرخ مالیات بالاتر است. اطلاعیه IRS 2023-27، صادر شده در مارس 2023، بیان می‌کند که IRS قصد دارد در آینده راهنمایی‌هایی را در مورد رفتار با آن دسته از NFTهایی که باید به ،وان «کل،یونی» طبقه‌بندی شوند، صادر کند.[5] (برای بحث در مورد اطلاعیه 2023-27، نگاه کنید به IRS یک رویکرد جدید به NFTs و “Collectibles” دارد.)

  • تمام سود حاصل از استفاده شخصی دارایی های دیجیتال مشمول مالیات هستند. چنین دارایی هایی به ،وان ارز برای اه، مالیاتی فدرال تلقی نمی شوند.[6] بنابراین، حتی اگر کد درآمد داخلی §988(e) به مالیات دهندگان فردی اجازه می دهد تا حدا،ر 200 دلار از سود حاصل از معاملات ارز خارجی شخصی را حذف کنند، مانند کمترین معافیت سود برای دارایی های دیجیتال استفاده شخصی اعمال نمی شود.[7]

سوابق خوب نگه دارید و طبقه بندی دارایی ها را مجددا ارزیابی کنید

همه عواید مالیات دهندگان از دارایی های استفاده شخصی، از جمله دارایی های دیجیتال، با نرخ مالیاتی مشابه سایر دارایی های سرمایه ای مالیات دهندگان مشمول مالیات هستند. در صورتی که دارایی ها قابل جمع باشد، ممکن است این سودها با نرخ بالاتر 28٪ برای کالاهای کل،یونی مشمول مالیات شوند. خسارات مربوط به دارایی های استفاده شخصی قابل ،ر نیست.

به طور مستمر، مالیات دهندگان باید هدف خود را از به دست آوردن و نگهداری “دارایی های سرمایه گذاری” ارزیابی کنند تا تعیین کنند که آیا این فعالیت ها سرمایه گذاری هستند یا فعالیت های استفاده شخصی.

با توجه به تفاوت‌های مالیاتی بین دارایی‌های استفاده شخصی و دارایی‌های سرمایه‌گذاری، مودیان مالیاتی باید سوابق دقیقی برای نشان دادن ماهیت فعالیت‌های خود در ارتباط با تحصیل و واگذاری دارایی‌های مختلف نگهداری کنند.[8]


[1] IRS، مبحث شماره 409 سود و زیان سرمایه، آ،ین به روز رس، در 21 سپتامبر 2017.

[2] IRS.gov/instructions/i8948

[3] کد §408(m)

[4] مبحث شماره 409

[5] اطلاعیه 2023-27،

[6] اطلاعیه 2014-21، 2014-2016 IRB 938

[7] اطلاعیه 2023-34،

[8] دیدن مرکز مالیاتی مشاغل کوچک و خوداشتغالی IRS.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/can-you-write-crypto-losses-irs-says-intention-matters