پیمانکاران باید هنگام امضای موافقت نامه های رضایت مراقب باشند


چهارشنبه 19 اکتبر 2022

این سناریو است:

پس از ماه‌ها کار با یک مشتری توسعه‌دهنده جدید (و ارائه ساعت‌ها مهندسی ارزش بدون بازپرداخت) و مذاکرات سخت بر سر هزینه و قرارداد GMP (مبارزه بر سر غرامت/تشدید/پس‌انداز/شرایط خسارت منحل‌شده)، شما یک معامله. از آنجایی که توسعه دهنده گفته است این یکی از بسیاری از پروژه های آینده است، شما یک چوب پنبه را با همه درگیر می کنید. پیمانکاران فرعی بسیار صبور شما قیمت های خود را نگه داشته اند. شما تضمین تامین مالی دارید (بالا،ه، این نام “توسعه‌دهنده” در قرارداد اصلی نیست، بلکه شرکت “مسئولیت محدود” ویژه ایجاد شده “مالک” است). اطلاعیه برای ادامه در راه است. اما پس از آن ایمیلی از توسعه‌دهنده خود دریافت می‌کنید که می‌گوید وام ساخت و ساز پروژه تا دو روز دیگر بسته می‌شود، و لطفاً وام‌دهنده ضمیمه شده را امضا کنید و «گواهینامه رضایت و توافق» را بازگرد،د. در حالی که هیچ بحثی در مورد چنین توافقی وجود ندارد، مطمئناً هیچ کدام در قرارداد اصلی وجود ندارد، فشار بر روی آن وجود دارد. شما می خواهید همکاری کنید، زیرا اگر وام نباشد، نه پولی وجود دارد و نه پروژه ای.

اخطار

کورکورانه این قرارداد سه طرفه (مالک، وام دهنده و پیمانکار) را امضا نکنید. این یک قرارداد ا،ام آور بین شما و وام دهنده است و در صورتی قابل اجرا است که مالک LLC تحت وام قصور کند. در حالی که محتوای این قراردادها از وام دهنده ای به وام دهنده دیگر متفاوت است، در اینجا به طور معمول شامل موارد زیر است:

  1. موافقت پیمانکار با واگذاری احتمالی قرارداد اصلی به وام دهنده در صورتی که مالک نکول کند.

  2. شرایطی که در آن پیمانکار اراده یا اراده خواهد کرد نه برای کارهای گذشته و آینده حقوق بگیرید.

  3. چشم پوشی از حق حبس برای کار در محل؛ و

  4. تعهد بر پیمانکار برای گرفتن مجوز کتبی قبلی مستقیماً از وام دهنده، در طول پروژه، و قبل از هرگونه پیش فرض احتمالی توسط مالک، هر تغییر در برنامه ها، برنامه زم، و حتی هر گونه دستور تغییر.

آیا این ا،ام برای مجوز وام دهنده در طول پروژه رعایت می شود؟ تقریبا هرگز. اما اگر این اتفاق نیفتد چه خطری دارد؟ فرض کنید یک پیش فرض مالک وجود دارد. وام دهنده به طور رسمی اعلام می کند که “جدیدترین بهترین دوست” شماست و به جای صاحبش قدم می گذارد. اکنون، شما تعهدات قراردادی برای ارائه اخطار به وام دهنده را “نقض” کرده اید.

بله، شما اهرم کمی در ،مت جلویی دارید. بسیاری از اوقات، وکلای وام دهنده به مالک می گویند (و سپس آن را به پیمانکار می رسانند)، «بدون مذاکره. آن را امضا کنید یا معامله نکنید.» در حالی که ممکن است به مشتری توسعه دهنده بسیار موفق خود ایمان داشته باشید، دوباره (به بالا مراجعه کنید)، قرارداد شما با یک LLC یکبار مصرف است که تنها دارایی آن زمینی است که قرار است به شدت به وام دهنده سپرده شود. اگر یک پیش‌فرض یا سلب مالکیت وجود دارد و این توافقنامه مورد استناد قرار می‌گیرد، ممکن است بر سر پرداخت، تکمیل و حفظ دعوا داشته باشید. و اگر چندین دستور تغییر، تأخیر، تعلیق یا تغییرات عمده در حوزه کاری بدون دریافت مجوز وام دهنده وجود داشته است، بهتر است باور داشته باشید که وام دهنده این توافق را خارج می کند و نقض «ماده» را مطرح می کند.

چه کاری می تو، انجام بدهی؟

ابتدا سعی کنید در مورد شرایط مذاکره کنید. شما نمی تو،د یک تکلیف اساسی را انجام دهید، اما سعی کنید زبان بهتری در مورد دریافت دستمزد برای کار در محل و کار آینده ارائه دهید. از قبل از حق حبس چشم پوشی نکنید (که در بسیاری از ایالت ها قابل اجرا نیست). مسئولیت دریافت مجوز کتبی از وام دهنده را برای هرگونه اصلاح، تغییر در طرح ها، برنامه زمان بندی یا تغییر سفارشات بر عهده مالک بگذارید. گزینه دیگر تلاش برای بهبود تعاریف اصطلاحات است. “مواد” را به تغییرات در محدوده کار اضافه کنید. برای سفارش‌های تغییر، مبلغی پولی (100000 دلار) برای ا،ام دریافت مجوز کتبی از وام‌دهنده پیشنهاد کنید. و آماده باشید که توسعه‌دهنده (و وکلای آن‌ها) مانند خانه‌ای از آجر به شما حمله کنند، زیرا «بازیکن تیم» نیستید و احتمالاً «معامله» را که «باید روز جمعه بسته شود» ،اب می‌کند. و نگران نباشید – “ما هرگز نکول نخواهیم کرد، پس چرا توافق نامه را امضا نکرده اید؟”

خط پایین

در 98 درصد از پروژه های شما، هرگز نیازی به “بازگشت” و خواندن متن دقیق قرارداد اصلی وجود ندارد. اما این 2 درصد از پروژه‌هایی هستند که می‌توانند به سمتی بروند که هر قطره سودی را از بقیه پروژه‌ها خارج می‌کنند. آیا چنین واگذاری وام دهنده و نکول مالک هرگز اتفاق خواهد افتاد؟ شانس بسیار زیاد است، اما در هر صورت، آگاه باشید و به این نوع توافقات توجه کنید. بدون مطالعه نکات و جزئیات به سادگی امضا نکنید. با وکیل ساخت و ساز “محله دوستانه” خود تماس بگیرید و در مورد عقب نشینی برخی از شرایط توصیه های حکیم دریافت کنید. اگر پاسخ «نه» است، پس باید یک تصمیم تجاری بگیرید. اگر قرار است آن تصمیم امضا شود، مطمئن شوید که کل تیم پروژه در مورد این ا،امات برای مجوز کتبی قبلی اطلاع دارند. و سپس هنگامی که مالک (یا معمار) از تاخیر در اجرای دستورات تغییر شکایت کرد، توافق را به آنها یادآوری کنید.

© 2022 Bradley Arant Boult Cummings LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 292


منبع: https://www.natlawreview.com/article/prime-contractor-beware-no-1-watch-out-ownerlender-consent-and-،ignment-agreements