پرزیدنت بایدن قانون منع آزار و اذیت را امضا کرد


جمعه 23 دسامبر 2022

در 7 دسامبر 2022، رئیس جمهور جو بایدن قانون سخن گفتن (“قانون”) را امضا کرد، که قابلیت اجرایی شدن بندهای پیش از منازعه عدم افشا و عدم تحقیر را که شامل منازعات تجاوز ، و آزار ، می شود، محدود می کند. این قانون دو حزبی پیش از این توسط سنا و مجلس نمایندگان با ا،ریت قاطع تصویب شده بود.

این قانون محدودیت هایی را برای بندهای عدم افشا و عدم تحقیر قبل از اختلاف ایجاد می کند. شروط عدم افشا از طرفین قرارداد می‌خواهد که رفتار، وجود توافقی که شامل رفتار است، یا اطلاعاتی که تحت شرایط و ضوابط توافقنامه قرار می‌گیرد را فاش نکنند یا درباره آن بحث نکنند. بندهای عدم تحقیر یک یا چند طرف توافق را م،م می کنند که از اظهار نظر منفی در مورد طرف دیگر قرارداد خودداری کنند. بسیاری از کارفرمایان به طور مرتب از هر دو نوع بند در قراردادهای استخدامی استفاده می کنند، اما این عمل اکنون در شرایط خاص مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس قانون جدید، بندهای عدم افشا و عدم تحقیر که در مورد اختلافات آزار و اذیت ، یا تجاوز ، قابل اعمال است و در توافقنامه ای که قبل از وقوع چنین اختلافی منعقد شده است، غیرقابل اجرا می شود. به طور اساسی، این قانون در مورد قراردادهایی که پس از بروز اختلافات آزار ، یا تجاوز ، منعقد شده اند اعمال نمی شود. بر این اساس، محدودیت‌های این قانون موجب نمی‌شود که بندهای غیرقابل‌اجرای افشا یا عدم تحقیر در توافق‌های جدایی یا تسویه حساب پس از طرح ادعا اجرا شوند. علاوه بر این، قانون چندین استثناء موضوعی را ایجاد می کند و به صراحت بیان می کند که در مورد تلاش های کارفرمایان برای محافظت از اسرار تجاری و اطلاعات اختصاصی اعمال نمی شود.

نکته مهم این است که قانون تعریف نمی کند که چه چیزی “اختلاف” است. بنابراین، در مورد شرایطی که موجب بروز اختلاف از نظر این قانون می شود، ابهاماتی وجود دارد. هدف این قانون – که هدف آن جلوگیری از محدود شدن قرب،ان آزار و اذیت ، و تجاوز ، در مورد توانایی آنها برای طرح ادعاهای عمومی است – نشان می دهد که پس از ادعای آزار و اذیت ، یا تجاوز ،، اختلاف ایجاد می شود. ساخته شده است. البته این موضوع مشروط به تفسیر بیشتری است و کارفرمایان باید دستورالعمل های صادر شده را برای روشن شدن این ابهام نظارت کنند.

در مواردی که بندهای عدم افشا و عدم تحقیر توسط قانون محدود نشده باشد، همچنان ممکن است تحت قو،ن ایالتی یا محلی قابل اجرا مشمول ا،امات سختگیرانه تری باشند. به ،وان مثال، کالیفرنیا، ایلینوی و واشنگتن اخیرا قو،ن مشابهی را وضع کرده اند که گسترده تر از قانون است و این قانون مانع اعمال قو،ن این ایالت ها نمی شود.

کارفرمایان همچنین باید توجه داشته باشند که این قانون در مورد تمام بندهای پیش از منازعه عدم افشا و عدم تحقیر در قراردادهایی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن در 7 دسامبر 2022 منعقد شده اند اعمال نمی شود. قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن وارد شده است، اما در شرایطی که اختلاف قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن 7 دسامبر 2022 فعال شده باشد، بر بندهای پیش از اختلاف تأثیری نخواهد داشت. در پاسخ به امضای قانون بایدن توسط رئیس جمهور، کارفرمایان باید همه توافقات فعلی خود را با کارمندان بررسی کنند و بررسی کنند که آیا این تغییر روی آن توافق نامه ها تأثیر می گذارد یا خیر. برای اطمینان از انطباق، مقررات عمومی عدم افشا و عدم تحقیر که «همه ادعاها» را پوشش می‌دهند، ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند تا شامل مواردی خاص برای ادعاهای آزار و اذیت ، و تجاوز ، شود که هنوز مطرح نشده‌اند. عدم انجام این مراحل ممکن است منجر به این شود که مفاد عدم افشا و عدم تحقیر کارفرمایان در ارتباط با اختلافات مربوط به آزار و اذیت ، یا تجاوز ، بیش از حد گسترده تلقی شده و غیرقابل اجرا شود.

حق چاپ © 2022، هانتون اندروز کورث LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 357


منبع: https://www.natlawreview.com/article/speak-out-act-restricts-use-non-disclosure-and-non-disparagement-provisions