وکیل در ایران +حل مشکلات حقوقی از 0 تا 100-پرتو وکیل

از طرف دیگر به مدت 20 سال عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی بوده اند. بسیار شنیده‌ایم که افراد از وکلا در شاخه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. وقتی دچار مشکلی حقوقی می‌شویم، اکثراً نمی‌دانیم به کدام متخصص حقوقی در زمینه مورد نظر مراجعه کنیم و در عین حال، سعی می‌کنیم به دنبال بهترین وکیل ایران نیز باشیم. احتمالاً با اصطلاحات وکلای دادگستری، وکلای اداره کار، مشاوران حقوقی، قضایی، وکلای تسخیری و از این دست عناوین روبه‌رو شده‌اید. در این بخش قصد داریم تا به شرح و تفکیک این دسته‌بندی‌ها بپردازیم و به ‌خوبی تفاوت آن‌ها را با یکدیگر بیان کنیم. در رسیدگی به پرونده های خانوادگی به موجب وجود مسائلی از قبیل حفظ آبرو اعضای خانواده و کاهش اضطراب و تنش های وارده به آنها، بهتر است وکیلی را انتخاب کنیم که علاوه بر خصوصیات ذکر شده، توانایی کنترل شرایط و کاهش صدمات وارده به موکل خویش را دارا باشد.

  • یکی از ارزشمندترین ویژگی‌هایی که در همه وکلای موفق مشترک است، توانایی و تمایل به گوش دادن است.
  •  آنان دارای حداقل مدرک لیسانس یا کارشناسی رشته حقوق مورد تأیید وزارت علوم و فناوری هستند.
  • حضور وکیل در ایران در تمامی پرونده های کیفری و جزایی به حدی اهمیت دارد که متهم در صورت عدم دسترسی به وکیل و نداشتن هزینه ی کافی نیز میتواند از قاضی پرونده خواهش کند که وکیلی را برای دفاع از او اختصاص دهد.
  • در این راستا، مؤسسه حقوقی سفیران با داشتن وکلا در حوزه‌های مختلف که هر یک به نوعی بهترین وکیل ایران به حساب می‌آیند، می‌تواند بر موفقیت پرونده شما تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
  • طبق وکالت نامه، مدت زمان مشخصی از سوی موکل تعیین میگردد که وکیل در صورت عدم حضور موکل مراحل قانونی وی را انجام دهد و بعد از آن زمان دیگر وکالت نامه اثر ندارد.

وکیل مدافع داگستری، زمانی که به کانون وکلا وارد می‌شود نخستین امری که به او گوشزد می‌شود استقلال این نهاد است که در راستای عدالت‌خواهی ملزم به جریان است. متأسفانه در جامعه ما روشنگری و اطلاع‌رسانی دقیق راجع به جایگاه، کارکرد و اهمیت وکیل صورت نگرفته و خدماتی که وکیل دادگستری می‌تواند در راستای احقاق حق، توسعه عدالت و نفیِ ظلم و نابرابری انجام دهد ناشناخته مانده است. واقعیت امر آن است که روز وکیل مدافع، صرفاً مربوط به وکلای دادگستری و کسانی که امر مهم و خطیر دفاع از مردم را در محاکم و مراجع اداری به عهده خواهند گرفت، نبوده؛ بلکه این روز مربوط به کل جامعه است.

قرارداد شراکت کاری

برای اطلاعات بیشتر در مورد وکیل در ایران با همکاران ما در واتساپ در ارتباط باشید. برای پیدا کردن وکیل در ایران می‌توانید با موسسات حقوقی مختلف صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید. موسسه حقوقی دادسو به صورت تخصصی در حوزه امور خانواده و انحصار وراثت فعالیت می‌کند. می‌توانید از طریق واتس‌آپ که در صفحات مختلف وجود دارد با کارشناسان حقوقی دادسو ارتباط گرفته و مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید. سپس بایستی جهت تایید و مهر وکالتنامه تنظیمی با در دست داشتن پاسپورت و یا شناسنامه عکسدار و کارت ملی ایرانی خود به نمایندگی تعیین شده در سامانه میخک مراجعه نمایید. در این صورت هیچ نسخه ی فیزیکی به شما تحویل نمی‌گردد و اصل وکالتنامه با مهر و امضای نمایندگی به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه ایران ارسال می‌گردد و وکیل منتخب با مراجعه به واحد مربوطه در ایران با دریافت اصل وکالت نامه، شکایت مقتضی را در جهت احقاق حق شما انجام دهند.

آشنایی با قانون

حرفه وکالت از آثار مترتبه بر تجارت، پیروی نمی‌کند و بدین جهت، وکالت را نمی‌توان یک کسب و کار تلقی کرد. موید این حقیقت قانونی، سیاستهای کلی نظام در امور قضایی است که وکالت را در زیرمجموعه امور قضایی آورده‌است و در قانون اساسی نیز در فصل سوم یعنی فصل حقوق ملت ذکر شده‌است و از اصل چهل و چهار مستثنی است. پس همیشه به خاطر داشته باشیم که هیچ انسانی مجله خبری وکالت را به دلیل جنسیت او در مشاغل متمایز نکنیم؛ زیرا همه به یک اندازه، حق فعالیت و اشتغال را در جامعه دارند. درحالی‌که ما برخی از رایج‌ترین انواع شغل وکالت را تا اینجا معرفی کردیم، حوزه‌های دیگری در وکالت وجود دارد که با توجه به نوع تخصص و فعالیت می‌تواند متغیر باشد. به‌عنوان‌مثال، وکیل محیط‌زیست یا وکیل قراردادی نیز از انواع دیگر شغل وکالت است.

معمولاً کسانی که مشکلات مالی دارند یا در حال بررسی روند ورشکستگی هستند، باید با یک وکیل متخصص ورشکستگی مشورت کنند. این نوع وکیل می‌تواند در مورد شرایط افراد برای ورشکستگی، انواع ورشکستگی و بررسی هرگونه جایگزین احتمالی به افراد کمک کند. البته وکلای ورشکستگی فقط برای این افراد نیستند؛ بلکه شرکت‌های تجاری که طلبکار یا بدهکار هستند نیز باید از کمک این وکلا استفاده کنند. بااین‌حال، دامنه کار وکلای ورشکستگی در هر یک از این حوزه‌ها یکسان است. تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شغل وکالت چه حوزه‌هایی دارد و یک وکیل چه وظایفی ایفا می‌کند؟ شاید شما هم وقتی اسم وکیل را می‌شنوید، شخصی را تصور کنید که در دادگاه، جلوی چندین نفر قاضی و افراد دیگر، در حال دفاع کردن از حق موکلش است! این تصور غلط نیست؛ اما نباید از خاطر ببریم که آگهی‌های استخدام وکیل انواع بسیاری دارد و یک وکیل می‌تواند وظایف متفاوت و وسیعی ازآنچه ما در ذهن داریم، ایفا کند.

چگونه می‌توانیم بهترین وکیل ایران را انتخاب کنیم؟

دانشجویان حقوق و وکلا هرگز نباید فرصتی را برای تقویت مهارت‌های ارتباطی از دست بدهند؛ زیرا وکلا باید بدانند چگونه با مشتریان و موکلین ارتباط برقرار کنند و چگونه توانایی‌های حرفه‌ای خود را به آن‌ها نشان دهند. احتمالاً شما هم تا‌به‌حال جملاتی از قبیل «برای موفقیت در شغلتان، باید به شغل خود علاقه داشته باشید» را شنیده‌اید. این جمله باید برای اغلب وکلا صدق کند؛ زیرا وکالت معمولاً شغل پراسترس و پرفشاری است و اگر در آن علاقه وجود نداشته باشد، نمی‌توان در آن نیز موفق شد. بعد از گذراندن این کارآموزی، نوبت به ارائه پایان‌نامه تحقیقی و آزمون اختبار می‌رسد.