وکیل در ایران ، صفر تا صد امور حقوقی و کیفری، تقسیم ترکه ، انحصار وراثت

جای اطلاعات به روز همیشه در بساط یک وکیل مهاجرتیاموسسه مهاجرتیخالی بوده است. شایع ترین پرونده های خانوادگی طلاق توافقی و یکطرفه، مطالبه مهریه و نفقه، استرداد جهیزیه و شکایت ترک انفاق میباشد. این دفتر حقوقی در ابتدا امر، سعی در صلح و سازش میکند و در صورت عدم توافق مبادرت به طرح دعاوی فوق، وسیله خواهان و دفاع از خوانده وفق قوانین خوانده جدید خواهد نمود تا بدین وسیله احقاق حق در مراجع قضایی حاصل گردد.

  • با کمک وکیل آنلاین شما می تواند از تمام خدمات یک یوکی پایه یک دادگستری به صورت غیر حضوری بهرمند شوند.
  • به این منظور وکیل باید بر وکالت ‌نامه، تمبر مالیاتی الصاق نماید که این تمبر، مبنای مالیات در اداره ی مالیات است.
  • وکلای دادنیک به جای خانم و آقا ثبت دادخواست طلاق توافقی را انجام داده و در جلسات دادگاه حضور پیدا می‌کنند.
  • همچنین اگر وکیل برای پیگیری پرونده مجبور به رفت و آمد به شهر دیگری باشد، هزینه ی سفر و اقامت وی نیز بر عهده ی موکل می ‌باشد.

طبق قوانین اسلامی بستن قرارداد وکالت فیمابین وکیل و موکل عقدی امانی محسوب می‌شود، بدین معنا که وکیل موظف به رعایت اصل امانتداری و حفظ اسرار موکل خود در حین انجام امور محوله است. به همین علت است که یکی از مهم‌ترن خصوصیات بهترین وکلای ایران، وجود چنین خصیصه ارزشمندی موسوم به جلب اعتماد و رازداری است. سن و جنس وكیل ( زن یا مرد بودن ) ملاك و معیار مناسبی برای سنجش خوب بودن یا بد بودن بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران نیست. گاهی اوقات یك وكیل تحصیل كرده جوان بسیار می تواند از یك وكیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به كار شما بیاید. زن یا مرد بودن وكیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاك علم ، شهرت و حسن خلق اوست. وکلای مهاجرت ایران به عنوان تخصصی ترین موسسه مهاجرتی کشور اطلاع رسانی و آگاهی دادن را وظیفه اصلی خود می داند.

گران‌ترین وکیل ایران کیست

از سوی دیگر، بیش از دو هزار و ۳۰۰ چهره علمی و دانشگاهی آمریکا، از جمله دارندگان جایزه نوبل، نشان ملی علوم و مدال فیلدز، در نامه‌ای از جو بایدن خواستند برای جلوگیری از «سرکوب وحشیانه» و کشته شدن دانشجویان معترض در ایران اقدام فوری انجام دهد. تمامی مسائل مطرح شده در محاکم قضایی مهم هستند اما مسائل کیفری حساسیت بیشتری دارند چون کلماتی همچون جرم و مجازات با آن همراه است. تصور کنید شما برای مدتی از کشور خارج شده اید اما خبر به شما می رسد که فردی ملک شما را تصرف کرده است یا آن را معامله کرده اند. که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای شاکی از سوی وکیل سرقت شد. در کرج که موکل ما شاکی بود و وکیل توانست خسارت را از سارقین برای موکل بگیرد.

علاوه بر آن، وکلای پایه دو دادگستری از اختیارات کمتری در محاکم حقوقی برخوردار هستند. پرونده‌های مورد دفاعیه آنان نباید از مبلغ مشخصی بالاتر رود یا در پرونده‌های حقوقی غیرمالی همچون اختلافات بر سر اثبات و نفی اصل و نسب، اختلافات نکاح و طلاق و غیره می‌توانند شرکت کنند. نکته حائز اهمیت آن است که اغلب وکیل‌های پایه دو شامل مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضاییه می‌شوند.

. وکیل طلاق

صرفا اشراف به قوانین کافی نیست و برای حصول نتیجه، باید بهترین وکیل را انتخاب نمود. علاوه بر وظایفی که وکیل در قبال موکل دارد، بایستی ویژگی های خاصی را نیز دارا باشد. دکتر امین گلریز، وکیل پایه یک دادگستری در شهر تهران و عضو کانون وکلای مرکز می‌باشند.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلا: وکلای بازداشت‌شده، آزاد شوند

در این راستا، مؤسسه حقوقی سفیران با داشتن وکلا در حوزه‌های مختلف که هر یک به نوعی بهترین وکیل ایران به حساب می‌آیند، می‌تواند بر موفقیت پرونده شما تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این مؤسسه نه تنها در حوزه داخلی مشغول به فعالیت است، بلکه خدمات ارزشمندی در خصوص مشاوره‌های مهاجرت به متقاضیان ارائه می‌دهد و آن‌ها را از سردرگمی و بی‌اطلاعی می‌رهاند. نگاه جامعه بر تعاملات و همکاری‌های مفید وکلا اثر می‌گذارد و مانع از ایجاد اهمال‌کاری‌ها، مانع‌تراشی‌ها و ایجاد مشکلات ریز و درشت می‌شود.

در مقابل، کارشناسان قضایی پس از اتمام دوره کوتاه کارآموزی خود، اقدام به دریافت پروانه وکالت پایه دو می‌کنند. این دوره با دوره‌های عملی و کارآموزی‌های علمی همراه است و می‌توانند از محضر اساتید خود استفاده کنند. در واقع، نقش وکلای اداری را هر فردی می‌تواند ایفا کند و ربطی به رشته و سطح تحصیلات او ندارد. این افراد طبق یک سند محضری دقیق، وکالت طرف مربوطه را به عهده می‌گیرند. این اشخاص می‌توانند افرادی خبره در زمینه انجام قراردادهای اداری و وکالت‌های شرکتی باشند. در زمان صفویان نایب السلطنه را وکیل میگفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین‌ جا امده است.

یک وکیل، درآمد ثابتی نداره بطور مثال هیچگاه نمیتوان گفت یک بقال یا قصاب چقدر درآمد دارد یک وکیل هست که 200 هزار تومان پول میگیرد در ماه،یک وکیل هم هست که 200 میلیون تومان میگیرد در ماه. در کل هیچ حقوق دقیقی نمیشود تعیین کرد زیرا حرفه وکالت جزء مشاغل آزاد محسوب میشود یک وکیل در ماه های مختلف درآمد متفاوتی دارد مثلا امکان داره این ماه 3 میلیون تومان بگیرد و ماه بعد 500 هزار تومان. دقت بالا و توجه زیاد به جزئیات – زیرا ریزترین موضوعی می تواند بر مسیر پرونده تأثیرگذار باشد و بی توجهی به آن آثار غیر قابل جبرانی برای وکیل به همراه بیاورد. د چرا که امکان دارد از جهت ارتباطی نتوانند به راحتی مردها ارتباط بزنند ولکن عوامل ذیل در میزان درآمد وکیل موثر است …. هرگاه شخصی دیگری را مأمور انجام عمل مادی کند در صورتی که عقد معوض باشد اجاره اشخاص یا جعاله است و اگر عقد مجانی باشد مشمول ماده ۱۰ قانون مدنی است .