وزارت بازرگانی دریافته است که تامین‌کننده خورشیدی SE آسیا از تعرفه‌ها اجتناب می‌کند


دوشنبه 12 دسامبر 2022

در 8 دسامبر 2022، و، بازرگ، ایالات متحده (“USDOC”) تصمیم اولیه خود را منتشر کرد که برخی از تولید کنندگان محصولات انرژی خورشیدی1 در ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج که به ورودی های چینی متکی هستند، در حال دور زدن عوارض ضد دامپینگ و جبر، ایالات متحده در رابطه با سلول های فتوولتائیک سیلی، کریستالی و ماژول های منشاء چینی هستند.2 اگر این تصمیم اولیه در تعیین نهایی تایید شود، بسیاری از تولیدکنندگان پنل های انرژی خورشیدی که از این قطعات منشأ چینی استفاده می کنند، ممکن است مجبور شوند زنجیره تامین خود و نحوه تامین بازار ایالات متحده را دوباره ارزیابی کنند.

تعیین اولیه تعهدات گواهینامه مهمی را تحمیل می کند. برای جلوگیری از جمع آوری سپرده های نقدی AD/CVD بر روی واردات تحت پوشش از ما،ی، ویتنام، تایلند یا کامبوج، واردکنندگان و صادرکنندگان باید گواهی دهند که واردات تحت پوشش (i) واجد شرایط معافیت مالیاتی دو ساله اجرا شده توسط ،ت بایدن است، (ii) ) توسط تعیین دور زدن پوشش داده نمی شوند، یا (iii) در محدوده تحقیق دور زدن نیستند. برای واردات تحت پوشش وارد شده بین 1 آوریل 2022 و 8 دسامبر 2022، چنین گواهینامه هایی باید حدا،ر تا 23 ژانویه 2023 تکمیل و امضا شوند. زم، که خلاصه ورودی برای ورودی مرتبط بایگ، شود.3 عدم تکمیل گواهینامه ها می تواند منجر به این فرض شود که هر کالای تایید نشده مشمول دستورات عوارض ضد دامپینگ و جبر، است.

زمینه

و، بازرگ، در سال 2012 تشخیص داد که چین به طور غیرمنصفانه به تولیدکنندگان محصولات انرژی خورشیدی خود یارانه می دهد و تولیدکنندگان چینی محصولات خود را با قیمت کمتر از ارزش منصفانه به ایالات متحده می فروشند.4 در پاسخ، ایالات متحده تعرفه های جبر، و ضد دامپینگی را بر واردات محصولات انرژی خورشیدی ساخت چین وضع کرد.5 از زمان تحمیل سفارشات AD/CVD، تقریباً 80 درصد از محصولات خورشیدی وارد شده مشمول این سفارش‌ها از ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج وارد شده‌اند، به طور کلی به ،وان محصولات پایین دستی که ورودی‌های اصلی چینی را در خود جای داده‌اند.6

در فوریه 2022، یک سازنده پنل خورشیدی ایالات متحده، شرکت Auxin Solar، از و، بازرگ، درخواست کرد که درباره تولیدکنندگان محصولات انرژی خورشیدی در ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج تحقیق کند و ادعا کرد که سازندگان چینی از تولیدکنندگان آسیای ج، شرقی به ،وان نهادهای عبوری استفاده می‌کنند. در تلاش برای فرار از تعرفه های آمریکا.7 به گفته ا،ین، تولیدکنندگان محصولات انرژی خورشیدی آسیای ج، شرقی ارزش تولیدی نسبتاً کمی را اضافه می‌کنند و فقط حداقل پیشرفت‌ها را به محصولاتی می‌دهند که عمدتاً در چین ساخته می‌شوند و در غیر این صورت مشمول عوارض واردات ایالات متحده می‌شوند.8

در جریان تحقیقات بازرگ، درباره ادعاهای ا،ین، ،ت بایدن در ژوئن 2022 به قانون تولید دفاعی استناد کرد تا اقدامات متعددی را با هدف «تسریع» انجام دهد.[ing] [the] تولید داخلی فناوری‌های انرژی پاک.»9 به ،وان بخشی از این ابتکار، بایدن یک دوره معافیت تعرفه دو ساله برای واردات انرژی خورشیدی از ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج را اعلام کرد.10 در زمینه تحقیق ا،ین، این بدان م،است که حتی اگر بازرگ، به این نتیجه برسد که چین از تولیدکنندگان آسیای ج، شرقی برای فرار از مقررات تجاری ایالات متحده استفاده می‌کند، ورودی‌های محصولات تحت پوشش از آن تولیدکنندگان آسیای ج، شرقی واجد شرایط معافیت از AD/ وظایف CV حداقل تا 5 ژوئن 2024.

تصمیم اولیه بازرگ،

در 2 دسامبر 2022، و، بازرگ، تصمیمات اولیه تحقیقات خود را در مورد ادعاهای ا،ین اعلام کرد.11 برای شروع، بازرگ، به یک یافته کلی رسید که “دور زدن در هر یک از چهار کشور آسیای ج، شرقی رخ می دهد.”12 علاوه بر این، Commerce به ،وان بخشی از تحقیقات خود، دو تولید کننده محصولات انرژی خورشیدی را از هر یک از کشورهای مربوطه انتخاب کرده است. ی،ی، ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج.13 بر اساس یافته‌های اولیه Commerce، چهار شرکت از هشت شرکت با فروش محصولات انرژی خورشیدی در ایالات متحده که پردازش کافی برای انجام آزمایش ضد دور زدن نداشتند، مقررات تجاری ایالات متحده را دور زدند.14

از آنجایی که Commerce در ابتدا دریافت که دور زدن از طریق هر یک از چهار کشور آسیای ج، شرقی رخ می دهد، بازرگ، یک یافته دور زدن “در سراسر کشور” را صادر کرد. این بدان م،است که هر یک از کشورها، برای همه تولیدکنندگان، به ،وان مجرای دور زدن تعیین شده است. تنها استثناها برای شرکت‌هایی است که به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته‌اند که بازرگ، تشخیص داد دستورات را دور نمی‌زنند. در نتیجه، بازرگ، بار را بر دوش واردکنندگان فردی می‌گذارد که محصولات خود را از این کشورها وارد می‌کنند تا از طریق اجرای فرآیند صدور گواهینامه، محصولاتشان را دور بزنند.

و، بازرگ، ممیزی های حضوری را برای تأیید یافته های اولیه خود و همچنین درخواست نظرات در مورد یافته های خود، قبل از صدور تصمیم نهایی خود انجام خواهد داد. تصمیم نهایی بازرگ، در حال حاضر قرار است در 1 می 2023 صادر شود.15

خوراکی های کلیدی

با فرض اینکه نتایج یافته های اولیه بازرگ، در تصمیم نهایی تایید شود، زم، که معافیت تعرفه دو ساله ،ت بایدن برای کالاهای تحت پوشش از آسیای ج، شرقی در ژوئن 2024 منقضی شود، تولیدکنندگان محصولات انرژی خورشیدی در ما،ی، ویتنام، تایلند و کامبوج این کار را انجام خواهند داد. م،م به پرداخت عوارض AD/CVD برای ا،ر واردات محصولات انرژی خورشیدی از این کشورها هستند.

برای اطمینان از اجرای صحیح تصمیمات اولیه با توجه به معافیت ،ت بایدن (و برای جلوگیری از واریز نقدی عوارض AD/CVD بر روی محصولات تحت پوشش که وارد ایالات متحده در این دوره می شوند)، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات تحت پوشش م،م به آماده سازی هستند. گواهینامه هایی مبنی بر اینکه محصولات آنها یا واجد شرایط معافیت هستند یا مشمول دستورات AD/CVD نیستند.

به طور خاص، واردکنندگان و صادرکنندگ، که به دنبال اجتناب از سپرده‌های نقدی هستند، م،م به تأیید ورودی‌ها در یکی از سه فرمت مشخص شده در پیوست IV اعلامیه تعیین مقدماتی هستند که در 8 دسامبر 2022 در ثبت فدرال ثبت شده است.16 یک تولید کننده می تواند گواهی نامه را بر این اساس ارائه دهد که:

  1. ورودی های خاص تحت معافیت ،ت بایدن به ،وان “مدخل های قابل اجرا” واجد شرایط هستند.

  2. که Commerce قبلاً سازنده خاصی را مورد بررسی قرار داده است و تصمیم “عدم دور زدن” گرفته است. یا

  3. این ورودی شامل محصولاتی است که خارج از محدوده سفارشات AD/CVD ایالات متحده در محصولات انرژی خورشیدی چینی قرار دارند.17

برای ورودی‌های قبلی محصولات تحت پوشش که بین 1 آوریل 2022 و 8 دسامبر 2022 به ایالات متحده وارد شده‌اند، واردکنندگان و صادرکنندگان باید گواهینامه‌ها (یا یک گواهی مش، که برای چندین ورودی اعمال می‌شود) را تکمیل و امضا کنند تا حدا،ر تا 23 ژانویه 2023. واردات تحت پوشش که پس از 8 دسامبر 2022 وارد شده اند، واردکنندگان و صادرکنندگان باید گواهینامه ای را برای ورود تکمیل، امضا و تاریخ گذاری کنند تا زم، که خلاصه ورود برای ورودی مرتبط ثبت شود، و همچنین این گواهینامه ها را به ،وان بخشی از سیستم ACE بارگذاری کنند. فرآیند ورود


پانویسها و منابع

1 برای جزئیات بیشتر در مورد انواع محصولات مربوط به انرژی خورشیدی، به 87 CFR 75221، موجود در: از این پس (“DOC – تعیین مقدماتی”).

2 بی،ه مطبوعاتی، و، بازرگ، ایالات متحده، و، بازرگ، مسائل مربوط به تعیین مقدماتی بررسی های دور زدن سلول ها و ماژول های خورشیدی تولید شده در چین، 2 دسامبر 2022، https://www.commerce.gov/news/press-releases/2022/12/department-commerce….

3 ID را ببینید.

4 برگه اطلاعات، اداره تجارت بین‌الملل، یافته‌های بازرگ، تخلیه و یارانه دادن به سلول‌های فتوولتائیک سیلی، کریستالی، خواه مونتاژ شده در ماژول‌های جمهوری خلق چین یا نه، 10 اکتبر 2012، https://enforcement.trade.gov/download/factsheets/factsheet_prc-solar-ce….

5 ID را ببینید.

6 دیدن نیکولا گروم، ایالات متحده تعرفه های پنل های خورشیدی را پس از کشف فرار چینی توسط کاوشگر افزایش می دهد، رویترز، 2 دسامبر 2022، https://www.reuters.com/markets/commodities/us-says-solar-imports-four-s….

7 دیدن DOC – تعیین مقدماتی.

8 ID را ببینید.

9 برگه اطلاعات، کاخ سفید، پرزیدنت بایدن اقدامات اجرایی جسورانه ای برای تحریک تولید انرژی پاک داخلی انجام می دهد، 6 ژوئن 2022، https://www.white،use.gov/briefing-room/statements-releases/2022/06/06/….

10 شناسه.

11 بی،ه مطبوعاتی، و، بازرگ، ایالات متحده، و، بازرگ، مسائل مربوط به تعیین مقدماتی بررسی های دور زدن سلول ها و ماژول های خورشیدی تولید شده در چین، 2 دسامبر 2022، https://www.commerce.gov/news/press-releases/2022/12/department-commerce….

12 شناسه.

13 دیدن DOC – تعیین مقدماتی.

14 بی،ه مطبوعاتی، و، بازرگ، ایالات متحده، و، بازرگ، مسائل مربوط به تعیین مقدماتی بررسی های دور زدن سلول ها و ماژول های خورشیدی تولید شده در چین، 2 دسامبر 2022، https://www.commerce.gov/news/press-releases/2022/12/department-commerce…. چهار شرکتی که در حال دور زدن هستند عبارتند از BYD Hong Kong (کامبوج)، Ca،ian Solar (تایلند)، Trina (تایلند) و Vina Solar (ویتنام). شرکت‌هایی که مشخص شد این کار را دور نمی‌زنند عبارتند از New East Solar (کامبوج)، Hanwha (ما،ی)، Jinko (ما،ی)، و Boviet (ویتنام). تعدادی از شرکت‌های دیگر در ما،ی، تایلند و ویتنام به درخواست‌های ،ب اطلاعات از طرف بازرگ، پاسخ ندادند و بر این اساس، بر اساس عدم پاسخگویی آنها، در نظر گرفته شد که در حال دور زدن این اطلاعات هستند.

15 شناسه.

16 دیدن DOC – تعیین مقدماتی.

17 ID را ببینید.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/preliminary-determination-cir،vention-regarding-solar-energy-،ucts-se-asi،