وام گیرندگان PPP اکنون در حال تلاش برای فرار از مسئولیت غیرقابل بخشش هستند


چهارشنبه 19 آوریل 2023

برخی از وام گیرندگان با دریافت اینکه مبالغی که تحت برنامه حفاظت از حقوق و دستمزد دوران کووید-19 وام گرفته‌اند کاملاً قابل بخشش نیستند، برخی از وام‌گیرندگان با مقصر دانستن وام‌دهنده خود در دادگاه فدرال به دنبال جلوگیری از بازپرداخت هستند.

در ماه فوریه، سه شرکت شکایت دسته جمعی را در دادگاه فدرال در کالیفرنیا مطرح ،د و بانک آمریکا، NA را متهم ،د که آنها را به وام گرفتن وام های غیرقابل بخشش تحت برنامه محافظت از چک (PPP) گمراه کرده است. این شرکت ها به دنبال خسارات مالی و گواهی دو دسته شاکی هستند: یک طبقه حقوق و دستمزد 1099 و یک طبقه حقوق و دستمزد بیش از حد تامین مالی. این پرونده در مراحل ابتدایی خود است و نتیجه آن به دور از قطعیت است، اما وام دهندگان PPP مطمئناً در مورد تلاش این وام گیرندگان برای فاصله گرفتن از تعهدات وام خود کنجکاو خواهند بود.

همانطور که می‌د،م، وام‌های PPP بخشی از قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی کرونا بود و هدف آن ارائه کمک‌های نقدی به مشاغل کوچک از طریق وام‌های تضمین شده از سوی فدرال به کارفرمای، بود که حقوق و دستمزد خود را از طریق همه‌گیری COVID-19 حفظ ،د. با این حال، طبق دستورالعمل‌های فدرال، غرامت پرداختی به غیر کارمندان، پیمانکاران مستقل، و به اصطلاح 1099 کارگر، نمی‌تواند در مبالغ وام PPP لحاظ شود. به منظور پرداخت وام ها، اداره تجارت کوچک با موسسات مالی متعددی در سراسر کشور همکاری کرد. وام ها به ویژه جذاب بودند، زیرا مبالغ معینی از وام های PPP واجد شرایط بخشش بودند.

در شکایت خود، Happy Puppy LA, Inc., et al. v. Bank of America, 2:23-cv-1354 (CD Cal.)، شرکت‌های شاکی ادعا می‌کنند که بانک آمریکا آنها (و سایر اعضای ک،) را برای درخواست مبالغ وامی که پرداخت‌های 1099 کارگر را پوشش می‌دهد گمراه کرده است، در حالی که چنین پرداخت‌هایی صراحتاً از وام PPP حذف شده‌اند. -شرایط بخشش شاکیان معتقدند که بانک آمریکا به طور نادرست شرکت ها را وادار به وام گرفتن برای پرداخت 1099 کارگر کرده است و همزمان از متقاضیان خواسته است که اسناد وام پشتیب،، از جمله فرم IRS 1099 برای خدمات پیمانکاری مستقل را بارگذاری کنند، در حالی که در عین حال اشاره ای به این موضوع ندارد که 1099 کارگر باید مستقل را کنار بگذارند. پیمانکاران هنگام مح،ه مبالغ وام واجد شرایط بخشودگی.

شاکیان همچنین ادعا می کنند که بانک آمریکا به طور نادرست آنها و سایر شرکت ها را وادار به استقراض مبالغی بیش از مبالغ قابل بخشش کرده است، هم با امتناع از رسیدگی به درخواست های وام از مشاغلی که مبالغ کمتر از آستانه تعیین شده توسط بانک آمریکا را درخواست کرده اند و هم هشدار داده اند که وجوه PPP در معرض خطر تمام شدن است. مگر اینکه شرکت ها فورا درخواست دهند. شاکیان ادعا می‌کنند که در نتیجه، شرکت‌ها مجبور شدند کل مبلغی را که ظاهراً از طریق مح،ات بانک در دسترس بود، وام بگیرند، که ظاهراً اغلب بیش از دستورالعمل‌های وام PPP فدرال بود.

شاکیان به دنبال مبلغ نامشخصی از خسارت برای مبالغ وام هستند که ،ت فدرال از آن زمان تشخیص داده است که قابل بخشش نیستند. آنها همچنین بر نقض قرارداد و حسن نیت و برخورد منصفانه و همچنین ادعای تقلب در اظهارات نادرست سهل‌آمیز و متقلبانه تاکید می‌کنند.

همانطور که گفته شد، پرونده در مراحل اولیه است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که درگیری‌های حقوقی آستانه برای تعیین تکلیف دو صنف شاکی انجام شود. بنابراین، خیلی زود است که بگوییم آیا طبقات شاکیان – یا خود ادعاهای اساسی – مورد توجه قانونی قرار خواهند گرفت. یک نتیجه بالقوه کوتاه مدت این است که سایر وام گیرندگان PPP ممکن است از این مورد به ،وان نقشه راه برای ارائه پرونده های خود استفاده کنند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/think-ppp-loans-are-history-some-borrowers-now-trying-to-dodge-unforgivable