هوش مصنوعی در مراقبت های طولانی مدت و صنعت زندگی سالمندان


خوب یا بد، هوش مصنوعی مولد (AI) در حال حاضر شیوه زندگی و کار ما را متحول کرده است. ظرف دو ماه پس از انتشار اولیه برای عموم، ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید و آن را در آن زمان به سریع ترین برنامه مصرف کننده در تاریخ تبدیل کرد.

ChatGPT و سایر ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند Github Copilot، DALL-E، HarmonAI و Runway ابزارهای قدرتمندی را ارائه می‌دهند که می‌توانند کد رایانه، صدا و ویدیو را با مشارکت محدود انس، تولید کنند. پیامدها بسیار زیاد است و باعث ایجاد درخواست برای آژانس های نظارتی فدرال جدید و توقف توسعه هوش مصنوعی شده است. حتی نگر، هایی در مورد انقراض وجود داشته است.

این هشدار چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر مراقبت طول، مدت و صنعت زندگی سالمندان و همچنین برخی از ملاحظات قانونی کلیدی را که ممکن است آینده ابزارهای هوش مصنوعی مولد را شکل دهد، تجزیه و تحلیل می کند.

در حالی که تأثیر هوش مصنوعی بر مراقبت های طول، مدت و صنعت زندگی سالمندان با تأثیر بر صنعت مراقبت های بهداشتی به ،وان یک کل مرتبط است، برخی حوزه های خاص به طور خاص بر تنظیمات مراقبت های سازم، و خانگی تأثیر می گذارند. با توجه به مراقبت، فناوری هوش مصنوعی مولد می تواند به ارائه یادآوری دارو و وعده غذایی برای سالمندان کمک کند. برخی از پوشیدنی‌ها می‌توانند به کارکنان مراقبت یا مراقبان کمک کنند تا علائم سقوط احتمالی، تغییرات در سیستم‌های حیاتی و اختلال در ال،ای خواب را بررسی کنند. با این حال، مزایا فراتر از ،نین یا بیماران است. چه مراقبت ارائه دهند یا نه، اعضای خانواده از هوش مصنوعی مولد بهره زیادی خواهند برد زیرا می توانند در مورد مراقبت از عزیزان خود بهتر به روز شوند. همانطور که با تمام فناوری های جدید، مزایا باید با نگر، های مربوط به دقت و حریم خصوصی سنجیده شود، همانطور که در زیر با جزئیات بیشتر به آن پرداخته می شود.

1. دقت و قابلیت اطمینان

ابزارهای هوش مصنوعی مولد علیرغم همه ستایش‌ها و هیاهوی‌های بسیار شایسته‌شان، همچنان در حال پیشرفت هستند، اما اشتباه گرفتن آن در مراقبت طول،‌مدت و فضای زندگی سالمندان می‌تواند عواقب مهمی داشته باشد. اپراتورهایی که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به عملیات استفاده می کنند باید اطمینان حاصل کنند که سوابق سلامت الکترونیکی دقیق و قابل اعتماد هستند. به ،وان مثال، اگر یک ارزیابی نادرست برای یک مقیم جدید بالقوه تکمیل شود، چنین خطایی می تواند به شکاف های قابل توجهی در مراقبت آن ،ن منجر شود. علاوه بر این، اشتباهات اسنادی برای مواردی مانند داروها می تواند نه تنها به آسیب رساندن به ،نین منجر شود، بلکه چنین اشتباهاتی می تواند منجر به نقض نظرسنجی ،تی شود.

2. امنیت و محرمانه بودن داده ها

قبل از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، شرکت‌ها باید در نظر بگیرند که آیا ابزارهای خاص به استانداردهای امنیت داده‌های داخلی و استانداردهای محرمانگی پایبند هستند و برای برخی از اپراتورها، آیا این ابزارها از استانداردهای امنیت و حریم خصوصی سلامت فدرال و ایالتی پیروی می‌کنند یا خیر. مانند هر نرم افزار شخص ثالث، امنیت این ابزارها و شیوه های پردازش داده ها متفاوت است. برخی از دستگاه ها ممکن است درخواست ها و سایر اطلاعات ارسال شده توسط کاربران را ذخیره کرده و از آنها استفاده کنند. ابزارهای دیگر تضمین می‌کنند که اطلاعات سریع و دیگر حذف یا ناشناس می‌شوند. راه‌حل‌های هوش مصنوعی سازم،، مانند سرویس OpenAI Azure، همچنین می‌توانند با ارائه دسترسی به ابزارهای محبوب مانند ChatGPT، DALL-E، Codex و موارد دیگر در چارچوب پارامترهای امنیت داده و محرمانگی مورد نیاز شرکت، به کاهش خطرات حریم خصوصی و امنیت داده‌ها کمک کنند.

قبل از اجازه استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مالکان و اپراتورها، همراه با مشاور حقوقی خود باید (1) شرایط استفاده قابل اجرا را به دقت بررسی کنند، (2) در مورد دسترسی به ابزارها یا ویژگی هایی که ممکن است حفظ حریم خصوصی، امنیت یا محرمانه بودن را افزایش دهند، پرس و جو کنند. و (iii) بررسی کنید که آیا دسترسی به شبکه‌های شرکت را به ابزارهایی که امنیت داده‌های شرکت یا ا،امات محرمانگی را برآورده نمی‌کنند محدود یا محدود کنید.

3. حفاظت و اجرای مالکیت م،وی

محتوای تولید شده بدون کنترل و مشارکت انس، قابل توجه توسط قو،ن کپی رایت یا حق ثبت اختراع ایالات متحده قابل حمایت نیست، و یک ک، یتیم جدید از آثار بدون نویسنده انس، و احتمالاً بدون محدودیت استفاده ایجاد می کند. با این حال، یک اصل کلیدی می تواند راه طول، را برای کاهش خطر IP کمک کند: ابزارهای مولد هوش مصنوعی باید به خلق انسان کمک کنند، نه جایگزین آن. به شرطی که از ابزارهای مولد هوش مصنوعی صرفا استفاده شود کمک با تهیه پیش نویس یا فرآیند خلاقانه، احتمال بیشتری وجود دارد که محصول کار حاصل تحت قو،ن کپی رایت یا ثبت اختراع قابل حمایت باشد. در مقابل، درخواست از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد یک محصول کار نهایی، مانند درخواست از آن برای تهیه پیش نویس خلاصه حقوقی کامل، احتمالاً محصول نهایی کار را از حمایت تحت قو،ن IP محروم می کند، نه اینکه به مسئولیت حرفه ای و پیامدهای اخلاقی اشاره کنیم.

برای مراقبت طول، مدت و زندگی سالمندان، تصور یک اپراتور جدید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه سیاست ها و رویه ها، فرم های ارزیابی یا حتی موافقت نامه های اقامت مطابق با ا،امات ایالت آسان است. این موارد IP محافظت شده هستند و نیاز به خلقت انسان دارند.

4. کار و اشتغال

زم، که نویسندگان هالیوود اخیراً اعتصاب ،د، یک موضوع به‌ویژه سرفصل‌ها را ایجاد کرد: درخواست اتحادیه برای تنظیم مقررات استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های اتحادیه، از جمله ممنوعیت AI از نوشتن یا بازنویسی مطالب ادبی. منع استفاده از آن به ،وان منبع منبع؛ و ممنوعیت استفاده از محتوای اتحادیه برای آموزش مدل های زبان بزرگ هوش مصنوعی. این خواسته‌ها احتمالاً پیش‌بینی نبردهای آینده برای حفظ اولویت نیروی انس، بر جایگزین‌های ارزان‌تر یا کارآمدتر هوش مصنوعی است. در همین حال، کمیسیون فرصت های شغلی برابر به شرکت ها در مورد تأثیرات نامطلوب احتمالی استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری های استخدامی هشدار می دهد.

برای مراقبت طول، مدت و زندگی سالمندان، افزایش هوش مصنوعی مولد ممکن است در واقع به ،وان یک مزیت برای مبارزه با کمبود نیروی انس، تلقی شود. ابزارهای زیادی در حال حاضر موجود است که زمان صرف شده برای کارهای اداری را کاهش می دهد. این زمان “اضافی” به کارکنان مراقبت اجازه می دهد تا زمان بیشتری را برای مراقبت و نظارت بر بیماران صرف کنند و می تواند به تسهیلات کمک کند تا بر کمبود نیروی انس، که مدتی است بر صنعت تأثیر گذاشته است غلبه کنند.

5. مقررات آینده

در اوایل سال جاری، ایتالیا اولین کشور غربی بود که ChatGPT را ممنوع کرد، اما ممکن است آ،ین نباشد. در ایالات متحده، قانونگذاران و صداهای برجسته صنعت خواستار مقررات فدرال فعال، از جمله ایجاد یک آژانس فدرال جدید مسئول ارزیابی و صدور مجوز فناوری جدید هوش مصنوعی هستند. دیگران پیشنهاد کرده اند که یک حق عمل خصوصی فدرال ایجاد شود که شکایت از توسعه دهندگان هوش مصنوعی را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند. اینکه قانونگذاران و قانونگذاران ایالات متحده بتوانند بر اختلافات حزبی غلبه کنند و یک چارچوب جامع را وضع کنند بعید به نظر می رسد، اما همانطور که به طور فزاینده ای آشکار می شود، این زمان بی سابقه ای است.

برای مراقبت طول، مدت و زندگی سالمندان، یک چالش بالقوه این خواهد بود که آیا آژانس های صدور مجوز ،تی نه تنها با فناوری مورد استفاده، بلکه همچنین از سیاست ها و رویه هایی که در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی مولد ایجاد می شوند، راحت هستند یا خیر. در حالی که بسیاری از ایالت‌ها روش‌های نوآورانه مراقبت را تشویق می‌کنند، اپراتورها باید مطمئن باشند که فناوری جدیدی که قصد پیاده‌سازی آن‌ها را دارند با هیچ‌یک از محدودیت‌های خاص ،ت در تضاد نیست.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/genai-revolution-key-legal-considerations-long-term-care-and-senior-living-industry