هشدار SEC به سرمایه گذارانی که محصولات پیچیده را توصیه می کنند


دوشنبه 28 نوامبر 2022

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (“SEC”) به طور فزاینده ای در مورد فروش محصولات سرمایه گذاری پیچیده به سرمایه گذاران ،د نگران شده است، به خصوص که سرمایه گذاران به دنبال بازدهی افزایش یافته در دوره ای (از رکود بزرگ در سال 2008 تا بهار 2022) هستند که تعهد مکرر به سیاست های تسهیل کمی توسط شورای حکام سیستم فدرال رزرو (“FRB”) و محدودیت های نرخ بهره توسط کمیته بازار آزاد FRB (“FOMC”) باعث کاهش بازده سرمایه گذاری های بدهی به بیش از 0٪ شد. . یکی از ویژگی‌های پایدار شرایط انس،، ظاهراً میل به “ش،ت دادن بازار” با دستیابی به بازدهی بالاتر از میانگین است. این نوع محصولات از استراتژی‌های گزینه، سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با شاخص‌های غیرمعمول و سایر موارد عجیب و غریب استفاده می‌کنند.

SEC به طور مرتب هشدارهایی را به سرمایه گذاران صادر می کند، مانند اظهارات سه نفر از کمیسیونرها (رئیس جنس، و آقایان کرنشاو و لی) در سال 2021 که من، بودن متخصصان بازار را که محصولات پیچیده را به سرمایه گذاران ،د توصیه می کنند، زیر سوال می برد. با این حال، آن متخصصان همچنان چنین محصولاتی را توصیه می کنند، که درک آنها در بهترین حالت دشوار است و برای ا،ر سرمایه گذاران ،ده فروشی نامن، است. SEC مرتباً اعلام می کند که “[r]نمایندگان ثبت شده [of a broker/dealer] همانطور که در شکایت کمیسیون در 28 ژوئیه 2022، در دادگاه فدرال ناحیه ج،ی فلوریدا علیه آلن زی آپلباوم ارائه شده است، موظف هستند فقط معاملات اوراق بهاداری را توصیه کنند که برای مشتریانشان من، است. با این حال، تا به امروز، کمیسیون تصمیم گرفته است که دستورالعمل های نظارتی را که به صراحت فروش چنین محصولاتی را به سرمایه گذاران محدود می کند، منتشر نکند. درعوض، SEC درگیر «تنظیم توسط اجرا» شده است، با اولین اقدام اجرایی خود در 13 نوامبر 2020، علیه شرکت خدمات مالی آمریکا، که شامل فروش اسکناس‌های مبا،‌شده مرتبط با قراردادهای آتی در مورد خاص است. سررسیدهای VIX (شاخص نوسان ایجاد و مدیریت شده توسط هیئت بورس گزینه های شیکاگو [CBOE]). این سرمایه گذاری ضرر قابل توجهی به سرمایه گذار وارد کرد.

در 29 ژوئن 2022، SEC یک دادرسی اداری و توقف و توقف علیه UBS Group، AG (“UBS”)، موسسه سوئیسی که بزرگترین بانک در اروپا و دومین بانک بزرگ در جهان است، به دلیل فروش “راه اندازی کرد. محصولات استراتژی افزایش بازده» («YES») به صدها سرمایه گذار، بدون درک کامل از محصولات یا خطرات ذاتی آنها. وبلاگ من را که در 22 آگوست 2022 منتشر شده است، ببینید: «فقط آنچه را که می د،د بفروشید: سهل انگاری بانک سوئیس تقلبی برای سرمایه گذاران است»، برای بحث دقیق تر در مورد سرمایه گذاری های YES و تاریخچه UBS. بله، به سرمایه‌گذاران گفته شد که استفاده از گزینه‌های کوتاه‌مدت خارج از پول مرتبط با پرتفوی سهام موجودشان، درآمد بیشتری از بازدهی گزینه‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که بازار علیه آنها چرخید، سرمایه گذاران بیش از 60 میلیون دلار ضرر ،د. اقدام اجرایی SEC UBS را م،م کرد که 5.8 میلیون دلار از سود به اضافه 1.4 میلیون دلار سود پیش داوری را از بین ببرد و جریمه مدنی 17.4 میلیون دلاری را اعمال کرد.

اکنون کمیسیون اقدام پیچیده دیگری برای اجرای محصول ارائه کرده است، شکایتی علیه Appelbaum در 29 ژوئیه 2022، و در همان روز شروع دو رسیدگی اداری و توقف و توقف: یکی علیه Paul F. Gallivan، یک 49 ساله نماینده قدیمی ثبت شده و مشاور سرمایه گذاری مقیم دل ری بیچ، فلوریدا، که با Aegis Capital Corp. (“Aegis”) مرتبط است. و دیگری علیه خود ایگیس، یک شرکت نیویورکی که دفتر مرکزی آن در نیویورک (و دارای 23 شعبه) است که به ،وان کارگزار/فروشنده و مشاور سرمایه گذاری عمل می کند. Aegis بیش از 400 نماینده ثبت شده را استخدام می کند.

سه اقدام اجرایی به دنبال انضباط متهم و دو پاسخ دهنده برای فروش محصولات ساختار یافته با نرخ بهره متغیر (“VRSPs”) است. این شکایت بیان می کند که این اوراق معمولاً دارای سررسید 15 سال یا بیشتر هستند و “[u]برخلاف اوراق بدهی معمولی، این…[VSRPs]… مبلغ ثابتی از اصل را در سررسید پرداخت نکرده است…[r]همچنین…بازیابی اصل سرمایه در سررسید منوط به عملکرد ویژگی‌های مشتقه مرتبط با شاخص‌های سهام بود… [a]در نتیجه، مشتریان می‌توانند بخشی یا تمام سرمایه‌گذاری خود را از دست بدهند، حتی اگر صادرکننده VSRP نپردازد. به طور مشابه، “پرداخت های بهره … نیز مشروط بود … معمولاً به شاخص های سهام و همچنین اسپرد بین منحنی های بازده اوراق قرضه ایالات متحده بلندمدت و کوتاه مدت مرتبط بود.”

شکایت SEC علیه Appelbaum بیان می کند که 75 ساله ،ن بوکا راتون، فلوریدا، از ژوئیه 2015 تا مه 2021 نماینده ثبت شده در Aegis بوده و به ،وان مدیر عامل Aegis، ریاست میز اوراق قرضه شهری آن، از از آگوست 2015 تا سپتامبر 2018، و سپس به ،وان یکی از رئیسان بخش درآمد ثابت Aegis خدمت کرد تا اینکه در سال 2021 از Aegis استعفا داد. شکایت خاطرنشان می کند که Appelbaum “سابقه انضباطی طول، در صنعت اوراق بهادار دارد.” حداقل 14 نفر از مشتریان او شکایات داوری و/یا مشتری علیه او را نزد رگولاتورها تنظیم ،د، 11 مورد از آنها منجر به پرداخت های تسویه حساب شد و دوازدهم، یک پرونده داوری، منجر به صدور حکم علیه او به دلیل تجارت نامن، شد. او در سال 1982 توسط SEC به دلیل کمک و مشارکت در تخلفات ضد کلاهبرداری کارفرمای سابق مورد انتقاد قرار گرفت. در ژوئیه 1991، او توسط NASD به دلیل فروش اوراق بهادار بدون حفظ حداقل سرمایه خالص مورد انتقاد قرار گرفت. و در سال 2006 به دلیل فروش اوراق بهادار به ،نان نیوهمپشایر بدون داشتن مجوز در آن ایالت، تحت حکم توقف و توقف صادر شده توسط دفتر اوراق بهادار نیوهمپشایر قرار گرفت. او در می 2021 به دلیل نقض رویه های شرکت و تجارت غیرمجاز از Aegis استعفا داد.

شکایت ادعا می کند که Appelbaum قبل از توصیه به ،ید اوراق بهادار، و به ویژه در هنگام فروش محصولات پیچیده مانند VRSP، در تعیین من، بودن خاص مشتری ش،ت خورده است، اگرچه او هم بر اساس قو،ن سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (“FINRA”) و هم توسط او م،م به انجام این کار بود. خط مشی مکتوب ژوئیه 2017 Aegis (که مست،م فروش VRSP فقط به مشتری، با تحمل ریسک “بالا” یا “حدا،ر” بود). در واقع، Appelbaum به هفت مشتری که تحمل ریسک «متوسط» داشتند، توصیه کرد (و سپس محصولات VSRP را ،یداری کرد). او فرم افشای محصولات ساختاریافته Aegis را که باید طبق خط‌مشی Aegis 2017 به مشتریان ارائه شود، برای هیچ یک از هفت «قرب،» خود ارائه نکرد. پنج نفر از این هفت نفر در دهه 80 زندگی خود بودند. با این حال Appelbaum آنها را مجبور به ،ید چندین VSRP با سررسید 15 سال یا بیشتر کرد. Appelbaum به “قرب،ان” خود گفت که برای آنها “اوراق قرضه محافظه کارانه” ،یداری می کند، و بارها به آنها اطمینان داد که هرگونه کاهش ارزش موقتی است و VSRP ها “به همان اندازه باز خواهند گشت.” هر هفت حساب غیر اختیاری بودند، بنابراین Appelbaum موظف بود رضایت مشتری را قبل از معامله دریافت کند (او ادعا کرد که این کار را از طریق تلفن انجام داده است)، اما مشتریان به SEC گفتند که او این کار را نکرده است، واقعیتی که با بررسی او تأیید شد. سوابق تلفن Appelbaum حداقل 1 میلیون دلار کمیسیون از فروش محصول VSRP به دست آورد. مشتریان بیش از 1.2 میلیون دلار ضرر ،د.

SEC ادعا می کند که Appelbaum هر دو بخش 17 (a) قانون اوراق بهادار 1933 را که اصلاح شده است (“قانون 33”) و بخش 10 (b) و قانون 10b-5 آن را مطابق قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934، با اصلاحیه نقض کرده است. («قانون 34»)، با فروش اوراق بهادار با استفاده از روش‌های متقلبانه و فریبنده، از جمله با تحریف‌های بااهمیت و یا حذفیات. SEC برای اثبات نقض قانون 33 نیازی به اثبات دانشمند ندارد. کمیسیون به دنبال صدور حکم دائمی علیه Appelbaum برای هرگونه نقض قو،ن ذکر شده در آینده، رد ، منافع غیرقانونی او به همراه سود پیش داوری و پرداخت جریمه مدنی است که از لحاظ نظری بین 3 تا 4 میلیون دلار است.

دستور اداری و توقف و توقف کمیسیون بورس و اوراق بهادار در 28 ژوئیه 2022 (“دستور گالیوان”) علیه گالیوان تاکید می کند که او “توصیه های نامن،ی را به چهار مشتری ارائه کرده است”، که ا،ر آنها “سرمایه گذاران ارشد با تحمل ریسک کم یا متوسط ​​بودند.” تجربه سرمایه گذاری محدود… [and] افق زم، کمتر از پانزده سال.» گالیوان ظاهراً VSRP ها را “اوراق قرضه بانکی” توصیف کرده است. سفارش گالیوان همچنین تحریفات مادی را که در مورد محصولات VSRP به چهار مشتری ارائه کرده است، شرح می دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار تاکید کرد که اعمال و کوتاهی‌های او بند 17 (a) (2) و 17 (a) (3) قانون 33 را نقض می‌کند. گالیوان با ورود دستور گالیوان موافقت کرد، که از او می‌خواهد از نقض‌های بعدی بخش‌های ذکر شده دست بردارد. 12 ماه از کار در صنعت اوراق بهادار تعلیق شود. به مدت 12 ماه از هرگونه دخالت در صدور یا فروش سهام یک پنی تعلیق شود. از خدمت به ،وان افسر یا مدیر یک شرکت سهامی عام به مدت 12 ماه منع شوند. از بین بردن 26807 دلار از سود غیرقانونی به اضافه پرداخت سود پیش داوری 3166 دلاری. و در نهایت پرداخت جریمه مدنی به مبلغ 25000 دلار در چهار ،ط در مدت 9 ماه.

دستور توقف و توقف اداری Aegis که توسط SEC در 28 ژوئیه 2022 صادر شد (“دستور Aegis”) فروش گسترده محصولات VSRP را در چندین شعبه خود، از جمله ملویل، نیویورک (در لانگ آیلند،) بیان می کند. و Boca Raton، فلوریدا، در مجموع به 48 مشتری ،ده فروشی، و ادعا می کند که این محصولات برای هیچ یک از آن سرمایه گذاران من، نیستند. این دستور به رفتار نادرست اساسی Appelbaum مربوط به معاملات غیرمجاز حدود 1000 محصول VSRP به هفت سرمایه گذار اشاره می کند. SEC مجموعه ای از نارسایی های نظارتی و نگهداری سوابق مربوط به VSRP ها را از ژانویه 2015 تا مه 2019، به ویژه کاستی های من، را شناسایی می کند. در نتیجه، کمیسیون ادعا کرد که Aegis بخش 17(a)(2) و (a)(3) قانون 33 و بخش 17(a)(1) از 34 قانون و قو،ن مربوط به آن را نقض کرده است. کمیسیون صریحاً خاطرنشان می‌کند که در طول بررسی‌های خود در مورد فروش VSRP، Aegis یک مشاور انطباق را برای بررسی و بازنگری رویه‌های نظارتی کتبی Aegis (“WSP”) و برای انجام سه بررسی انطباق سالانه بعدی حفظ کرد. در WSP تجدید نظر شده توسط Aegis، فروش VSRP به مشتریان ،ده‌فروش ممنوع است. Aegis همچنین یک روش بازبینی معاملات بسیار دقیق تر را اجرا کرد. دستور Aegis همچنین خاطرنشان می کند که چندین کارمند Aegis که در این پرونده دخیل بودند توسط شرکت ا،اج شدند.

در نتیجه، کمیسیون، مدیر عامل شرکت Aegis را م،م به تایید انطباق با گام‌های اصلاحی پیشنهادی خود کرد و تحریم‌های زیر را اعمال کرد که Aegis با آن موافقت کرد: Aegis باید از نقض قو،ن اوراق بهادار در آینده دست بردارد و خودداری کند. Aegis محکوم است. Aegis باید 165,828 دلار را تخلیه کند و سود پیش داوری 55,037 دلار را بپردازد. و Aegis باید 2.3 میلیون دلار جریمه مدنی بپردازند. اقدام کمیسیون با رای نه چندان آرا به تصویب رسید. کمیسر هستر پیرس تا حدودی با دستور Aegis مخالفت کرد (همانطور که در بی،ه 28 ژوئیه 2022 او مورد بحث قرار گرفت) زیرا دستور Aegis به صراحت، به ،وان ،صری از تسویه حساب، اثر کاهنده ممنوعیت کل Aegis در تجارت VSRP در حساب ها را به رسمیت شناخت. سرمایه گذاران ،د او نوشت: «با استناد [the total bar on retail accounts trading in VSRPs] … – با تأییدیه مدیر عامل – به ،وان ملاحظاتی در پذیرش پیشنهاد تسویه حساب Aegis، دستور سهواً پیشنهاد می کند که برخی از محصولات سرمایه گذاری، به طور قطع، باید برای انواع خاصی از سرمایه گذاران در دسترس نباشد. … دستورات کمیسیون نباید به این موضوع اشاره کند که انواع خاصی از سرمایه گذاری ها وجود دارد. هرگز برای طبقه خاصی از سرمایه گذاران من، نیستند. انتقاد کمیسر پیرس بر نیاز کمیسیون بورس و اوراق بهادار تاکید می کند که قو،نی را اتخاذ کند که به طور منطقی طراحی شده اند تا از سرمایه گذاران ،د در برابر ریسک های ناشناخته محصولات سرمایه گذاری پیچیده محافظت کنند، در حالی که در عین حال اجازه چنین سرمایه گذاری هایی را حتی توسط سرمایه گذاران ،د می دهد، جایی که هم ریسک ها به طور کامل افشا می شوند و هم من، بودن. ارزیابی با پشتکار توسط متخصص بازار انجام می شود. “تنظیمات اجرایی” به اندازه کافی وجود داشته است.

©2022 Norris McLaughlin PA، کلیه حقوق محفوظ استبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 332


منبع: https://www.natlawreview.com/article/only-sell-what-you-know-ii-selling-variable-interest-structure-،ucts-fraud