نحوه اقامه دعوی حقوق مدنی طبق ماده 1983


حقوق مدنی خود را بشناسید

هیچ، بالاتر از قانون نیست اجرای قانون و سایر کارهای ،تی یک خدمت عالی است. مردم شایسته اعتماد به پلیس و ،ت هستند. تقریباً همیشه، افسران مجری قانون و کارمندان ،ت این اعتماد را به دست می آورند و سزاوار آن هستند. متأسفانه، شهروندان گاهی اوقات از سوء استفاده با زور بیش از حد یا خیانت به اعتماد توسط مجریان قانون و سایر مقامات ،تی رنج می برند. در دنیای امروز، مردم می‌خواهند بدانند: وقتی مقامات ،تی درست عمل نمی‌کنند و شما آسیب می‌بینید چه اتفاقی می‌افتد؟

دعوی حقوق مدنی بخش 1983 چیست؟

کنگره قانونی را تصویب کرد تا آزادی های ما را که طبق قانون اساسی حمایت شده است، بگیرد و به یک شهروند مجرد این توانایی را بدهد که یک کارمند ،تی را مسئول نقض این آزادی ها بداند. این قانون در کتاب های حقوق ایالات متحده در 42 کد ایالات متحده § 1983. شاید شنیده باشید که آن را دعوای حقوق مدنی 1983 می نامند. این به یک فرد این حق را می دهد که یک دادخواست خصوصی علیه یک کارمند ،تی برای رفع نقض حقوق شهروندی زم، که آن کارمند ،تی این حقوق را نقض می کند، اقامه کند. دو نکته مهم در مورد دعاوی حقوق مدنی در سال 1983 وجود دارد:

1. حقوق مدنی

بخش 1983 از یک فرد در برابر نقض حقوق مدنی محافظت می کند. اساساً از حقوق تضمین شده توسط قانون اساسی ایالات متحده محافظت می کند، آنچه در منشور حقوق آموخته اید، مانند:

  • آزادی بیان،
  • آزادی اعمال دین خود،
  • آزادی از زور بیش از حد (مانند دستگیری خشونت آمیز غیر ضروری)
  • آزادی از بازرسی یا توقیف نادرست (مانند تفتیش بدون حکم بازرسی) یا
  • آزادی از مجازات های بی رحمانه و غیرعادی (مانند مراقبت های پزشکی بد در زندان یا زندان).

2. رنگ قانون ،ت

این بدان م،ی است که شخصی که حقوق شما را نقض کرده است باید با قدرت ،ت یا “تحت رنگ قانون ایالت” عمل کرده باشد. دادگاه ها می گویند که این بدان م،است که متخلف به نوعی از قو،ن ایالتی مجوز داشته است. به ،وان مثال، یک افسر اجرای قانون ایالتی (مانند یک افسر ALE یا مامور SBI) زم، که شما را دستگیر یا بازرسی می کند، به رنگ قو،ن ایالتی عمل می کند. یک افسر پلیس شهر یا معاون کلانتر شهرستان هنگام انجام کار تحت رنگ قانون ایالتی عمل می کند. و یک افسر بازداشت در یک زندان شهرستان یا افسر اصلاح و تربیت در یک زندان ایالتی تحت رنگ قانون ایالتی عمل می کند زیرا آنها بر اساس اختیاراتی که ،ت به آنها داده است عمل می کنند.

در نهایت، یک دعوی حقوق مدنی در سال 1983 به افرادی که حقوق مدنی آنها توسط یک کارمند ایالتی یا محلی نقض شده است – مانند یک مقام انتخاباتی، افسر پلیس، افسر منابع مدرسه یا معاون کلانتر – اجازه می دهد تا علیه آن مقام اقامه دعوی کنند.

ماهیت پیچیده یک دعوی حقوق مدنی در سال 1983

مسئول دانستن یک کارمند ،تی تحت یک دعوی حقوق مدنی در سال 1983 پیچیده است. این نیاز به دانش قو،ن ایالتی و فدرال دارد. کارمند ،تی که حقوق مدنی شما را نقض کرده است، اغلب دفاعی قوی دارد که می تواند منجر به رد ادعای قاضی شود. افرادی که حقوقشان تضییع شده است باید ادعای خود را ثابت کنند. معمولاً این موارد در سیستم دادگاه فدرال است.

اثبات اینکه فرد خاطی تحت رنگ قانون عمل کرده است می تواند دشوار باشد. کارمند ،ت معمولاً باید در محل کار باشد و در زمان وقوع تخلف در محدوده عادی آن شغل عمل کند. در حالی که افسران پلیس و کارمندان زندان یا زندان اغلب به ،وان یک کارمند معمولی ،تی که حقوق مدنی شما را نقض می‌کنند به ذهن متبادر می‌شوند، این می‌تواند هر تعداد دیگری از کارمندان ،ت مانند یک مقام انتخاباتی یا کارمند هیئت مدرسه یا حتی یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی باشد که برای ،ت کار می کند.

حتی اگر بتو،د به کارمند ،ت نشان دهید که در هنگام نقض حقوق شما تحت رنگ قانون ایالتی عمل کرده است، آنها می توانند به ،وان دفاع ادعای “مصونیت واجد شرایط” کنند. مصونیت واجد شرایط به یک کارمند ،تی اجازه می دهد تا از اقدامات خود فرار کند، مگر اینکه آنقدر بد باشد که همه می دانستند این اقدامات حقوق مدنی آنها را نقض می کند. مصونیت واجد شرایط همچنین مست،م آن است که حقوق مدنی خاص شما که نقض شده است به وضوح در یک دادخواست قبلی قبل از اینکه این بازیگر ،تی آن را نقض کند، ثابت شده باشد.

این ممکن است ساده به نظر برسد، اما کارمندان ،ت از دفاع واجد شرایط مصونیت برای اجتناب از مسئولیت در گذشته در قبال چیزهایی که برای افراد عادی بدیهی به نظر می‌رسد، استفاده کرده‌اند. به زبان ساده: این دفاع در برابر قرب،ان نقض حقوق شهروندی قرار گرفته است. شما سزاوار کار با وکلایی هستید که می دانند چگونه از دفاع پیچیده مصونیت واجد شرایط مانور دهید.

قانون محدودیت ها دفاع دیگری را ارائه می دهد که می تواند یک دعوای حقوق مدنی در سال 1983 را ش،ت دهد. به طور معمول، مدت زمان محدودیت برای یک دعوای حقوقی در سال 1983 در کارولینای شمالی دو یا سه سال از تاریخ نقض است، اما بسته به نقض قانون اساسی خاص می‌تواند کوتاه‌تر باشد. هر محدودیتی که اعمال شود، باید قبل از انقضای آن ادعای خود را مطرح کنید وگرنه هرگز نمی تو،د آن را مطرح کنید.

از حقوق خود محافظت کنید

دعاوی حقوق مدنی که در سال 1983 مطرح شد بسیار پیچیده است. شما مدیون خود هستید که وکیلی را استخدام کنید که تجربه و توانایی محافظت از حقوق شما و مهارت هدایت هر دعوا یا ادعای حقوقی را به بهترین نتیجه ممکن داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که وکیل شما می تواند دفاعیات مصونیتی را توضیح دهد که می تواند شکایت حقوق مدنی شما در سال 1983 را ش،ت دهد، بنابراین شما تمام تلاش خود را برای محافظت از حقوق خود انجام دهید.

© 2023 وارد و اسمیت، PA. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 111


منبع: https://www.natlawreview.com/article/civil-rights-claims-bringing-lawsuit-under-section-1983