نامه های تقاضای دسترسی به وب سایت و شکایات وب سایت در عصر جدید


Ogletree، Deakins، Nash، Smoak & Stewart، شرکت حقوقی PC

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

زم، که یکی از مشتریان ما اخیراً نامه‌های تقریباً مشابهی را از طرف‌های دور، غیر مرتبط و فاقد نمایندگی دریافت کرد که ادعا می‌کرد در دسترس بودن وب‌سایت و تهدید به اقدام قانونی برای خسارات تحت قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA)، ما تصمیم گرفتیم آن را بررسی کنیم. در زیر نمونه هایی از نامه های تقاضای مشابه آورده شده است.

نامه تقاضای دسترسی به وب سایت OWebsite صفحه 1

نامه تقاضای دسترسی به سایت OWebsite صفحه 2

پس از بررسی منبع درخواست نامه ها، ما یک م،ع مراقبت های بهداشتی را پیدا کردیم که دستورالعمل ها و زبان الگو را به صورت آنلاین شرح می دهد و نحوه پیگیری ادعاهای وب سایت را از طریق نامه های درخواستی توضیح می دهد. این وب سایت همچنین اشاره کرد که در صورت برآورده نشدن خواسته ها، می توان از یک ربات برای ایجاد شکایات استفاده کرد. چه یک حامی مراقبت از سلامت انسان باشد و چه ربات، واضح است که یک وضعیت کپی شده پدید آمده است و مشتریان باید از این ادعاها آگاه باشند.

واکنش به این ادعاهای کپی

بسیاری از مشتریان ما تصمیمات منطقی و اقتصادی برای تسویه سریع ادعاهای دسترسی به وب سایت خود گرفته اند. اگر ربات‌ها این درخواست‌نامه‌ها و/یا شکایات دادگاهی را تولید می‌کنند، این احتمال وجود دارد که شاکیان طرحی را دنبال کنند و ادعای معتبری نداشته باشند و حل و فصل یکی از این‌ها هیچ اطمین، را ارائه نمی‌کند که ربات یا کپی‌کننده‌ها این درخواست را ندارند. ادعاهای بیشتری را در آینده مطرح کنید.

در نتیجه، شرکت هایی که نامه های تقاضای مشابهی دریافت می کنند ممکن است بخواهند به شدت گام های بعدی خود را در نظر بگیرند. پاسخ ممکن است سطحی از نگر، را نشان دهد که به طرف تقاضاکننده می گوید که شرکت حاضر است برای رد ادعای خود هزینه بپردازد. مبارزه با این ادعاها، اگرچه پرهزینه‌تر از تسویه حساب است، اما ممکن است اقدام بهتری باشد. یک دفاع موفق در این موارد ممکن است یک دفاع طول، مدت در ش،ت ادعاهای تولید شده توسط ربات یا کپی برداری باشد.

خوراکی های کلیدی

این نوع فعالیت به ،وان یادآوری بیشتر به مکان های اقامتی عمومی در مورد تعهدات آنها تحت ،وان III ADA برای دسترسی به وب سایت هایشان عمل می کند. در مارس 2022، و، دادگستری (DOJ) یک مطلب را منتشر کرد راهنمایی با ،وان “راهنمای دسترسی به وب و ADA”. دستورالعمل جدید غیرقانونی کمک چند، به جامعه تجاری در مورد دو سوال بلاتکلیف که به حجم فزاینده دعاوی در این زمینه دامن زده اند، ارائه می دهد. با این حال، به نظر می‌رسد بینشی در مورد انواع ویژگی‌های دسترسی به وب‌سایت ارائه می‌دهد که و، دادگستری معتقد است برای دسترسی به محتوای وب برای افراد دارای معلولیت مهم است.

بر اساس راهنمایی‌های و، دادگستری و بهترین شیوه‌های گذشته، شرکت‌ها ممکن است بخواهند یک یا چند مورد از اقدامات زیر را در رابطه با رویکرد خود برای دسترسی به وب‌سایت انجام دهند.

  • هنگام ساختن یک وب سایت جدید یا طراحی مجدد آن، دسترسی به وب سایت را بخشی از برنامه ریزی، طراحی و ساخت آن وب سایت در نظر بگیرید.

  • در نظر بگیرید که طراح یا توسعه دهنده توسعه وب سایت را مسئول ارائه یک وب سایت مطابق با دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) کنید.

  • برای ،ب‌وکارهایی که نمی‌خواهند یا ندارند، منابع در دسترس برای دسترسی به وب‌سایت‌هایشان (یا بخش‌هایی از آن‌ها) را در نظر بگیرید، در نظر داشته باشید که آ،ین تحولات دعوی قضایی را در جریان قرار دهید تا متوجه شوید که قرار گرفتن در معرض آن است زیرا نوار شاکی‌ها دامنه آن را گسترش می‌دهد. ادعا می کند که وب سایت های بیشتری و بخش های بیشتری از آن وب سایت ها را شامل می شود.

  • برای ،ب‌وکارهایی که تلاش‌های قابل توجهی در دسترسی به وب‌سایت انجام داده‌اند، ممیزی‌های دوره‌ای وب‌سایت را در نظر بگیرید – با استفاده از ابزارهای تست خودکار و دستی – برای اطمینان از دسترسی مداوم.

  • برای ،ب‌وکارهایی که تصمیم می‌گیرند وب‌سایت‌های خود را در دسترس قرار دهند، اولویت‌بندی مناطق مشخص‌شده در بخش راهنمایی با ،وان «چگونه محتوای وب را برای افراد دارای معلولیت در دسترس قرار دهیم» و بخش‌هایی از وب‌سایت‌هایی که دارای ترافیک سنگین‌تر هستند را در نظر بگیرید.

  • صرف نظر از تلاش‌های انجام شده برای قابل دسترس ، یک وب‌سایت، اضافه ، یک پیوند قابل دسترسی به وب‌سایت به مک، را در نظر بگیرید که در آن کاربران بتوانند (الف) مشکلات دسترسی را گزارش کنند و (ب) دسترسی جایگزین (مثلاً از طریق نماینده خدمات مشتری) به کالاها داشته باشند. ، خدمات و اطلاعات موجود در وب سایت. همچنین این گزینه‌ها را تا حد امکان در دسترس قرار دهید تا دسترسی شبانه‌روزی وب‌سایت را تقریبی کنید.

© 2023، Ogletree، Deakins، Nash، Smoak & Stewart، PC، کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 114


منبع: https://www.natlawreview.com/article/bots-or-copycats-website-accessibility-demand-letters-and-website-complaints-new-age