معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات به عنوان منبع سرمایه


Greenberg Traurig، شرکت حقوقی LLP

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

پنجشنبه 15 دسامبر 2022

بسیاری از شرکت ها مالک املاکی هستند که از آن ،ب و کار خود را انجام می دهند. با این حال، اگر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تجارت اصلی شرکت نیست، آیا بهتر نیست این سرمایه آزاد شود؟ سرمایه سرمایه گذاری شده در ،ب و کار اصلی شرکت ممکن است بازده سرمایه گذاری بیشتری ایجاد کند.

در دوران چالش برانگیز اقتصادی، بسیاری از شرکت ها به نقدینگی بیشتری نیاز دارند. از سوی دیگر، می بینیم که ارائه دهندگان بدهی معمولی مانند بانک ها تمایلی به تامین مالی اضافی، به ویژه در بازار نزولی ندارند. نرخ‌های بهره بالای فعلی نیز ممکن است مانع از تامین مالی شرکت‌ها شود. در چنین مواردی، معامله فروش و اجاره مجدد ممکن است برای سرمایه گذاران و شرکت ها سودمند باشد.

در معاملات فروش و اجاره مجدد، شرکت ها املاک خود را به سرمایه گذار می فروشند و با مالک جدید قرارداد اجاره بلندمدت می بندند. اغلب، طرفین بر سر یک اجاره خالص سه گانه توافق می کنند، به این م،ی که مستاجر مسئول تمام هزینه های نگهداری، تعمیر و بیمه است. این شرکت به ،وان مستأجر از بسیاری از مزایای (و بارهای) ی،، برخورداری از املاک و مستغلات برخوردار است، با توانایی افزوده شده برای سرمایه گذاری نقدینگی در رشد و نوآوری تجارت خود.

برای یک سرمایه گذار، معامله فروش و اجاره مجدد می تواند جریان قابل اعتماد و ثابتی از درآمد اجاره را فراهم کند که بر اساس تورم تنظیم می شود. علاوه بر این، یک سرمایه‌گذار می‌تواند عملکرد تاریخی شرکت را بررسی کند و پتانسیل آینده آن را ارزیابی کند، بنابراین سود خود سرمایه‌گذار را به حدا،ر برساند.

در بازار کنونی، ما همچنان شاهد اشتها برای معاملات فروش و اجاره مجدد هستیم، به ویژه با شرکت های درجه یک سرمایه گذاری و قراردادهای اجاره بلندمدت (10-15 سال).

©2022 Greenberg Traurig, LLP. تمامی حقوق محفوظ است. بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 349


منبع: https://www.natlawreview.com/article/improving-liquidity-through-real-estate-sale-and-leaseback-transactions