مشاور عمومی با استفاده از فناوری برای کاهش مواجهه


جمعه 23 دسامبر 2022

سازمان‌های آینده‌نگر که تیم‌های حقوقی خود را بر حذف اصطکاک سیستمی و ایجاد ارزش متمرکز می‌کنند، بهتر می‌توانند ریسک را شناسایی و پیش‌بینی کنند. با این حال، سازمان‌هایی که تیم‌های حقوقی خود را مدرن نکرده‌اند، اغلب ظرافت‌هایی را که مناطق عمیق خطر را پنهان می‌کنند، از دست می‌دهند. تاریخ اخیر نشان می دهد که هیچ چیز آنقدر بزرگ نیست که ش،ت بخورد، اما تشخیص خطرات اولیه ممکن است به جلوگیری از برخی از فاجعه بارترین خسارات کمک کرده باشد.

البته جدیدترین و قابل توجه ترین نمونه در سطح صنعت، صنعت خدمات مالی بود که رکود بزرگ را از سال 2007 تا 2009 آغاز کرد.

در بدنام ترین رسوایی حسابداری جهان، انرون در سال 2001 منفجر شد و 74 میلیارد دلار از سرمایه سهامداران و حقوق بازنشستگی و مشاغل هزاران کارمند را از بین برد. حسابرس انرون نیز سقوط کرد. سازمان ها سیستم های به هم پیوسته و وابسته بودند. یکی افتاد، دیگری به دنبالش آمد. ریسک کشف نشده تشدید و بدتر شد و به هم پیوستگی این سازمان ها و سیستم ها شبکه پیچیده ای را ایجاد کرد که تشخیص ریسک را دشوارتر می کرد.

از آنجایی که جامعه مدرن سیستم‌های توانمندتری را می‌طلبد، آن‌ها بنا به ضرورت به هم پیوسته‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. مانند Meltdown: چرا سیستم های ما ش،ت می خورند و چه کاری می تو،م در مورد آن انجام دهیم به نظر می رسد، این پیچیدگی خیره کننده به این م،ی است که اشتباهات کوچک یا تصادفات ساده می توانند منجر به فجایع ویرانگری شوند که اغلب کشف نمی شوند. دلایل ش،ت می تواند ناشی از مشکلات بسیار متفاوت باشد، اما علل زمینه ای مشابه هستند.

در رسوایی های حسابداری با بازیگران شرور، بدهی های هنگفت پنهان می شود و پس از فاش شدن، منجر به ش،ت شرکت می شود. در دپارتمان‌های حقوقی با بازیگران خوب – به رهبری یک مشاور عمومی نجیب (GC) که به ،وان م،ع شرکت عمل می‌کند – ریسک‌های تجاری پنهان می‌شوند و به محض آشکار شدن، می‌توانند منجر به عواقب م،بی شوند: دعوای حقوقی شرکت، جنگ‌های اصلی مالکیت م،وی ، ش،ت در ادغام و اکتساب، و جریمه های قانونی فلج کننده، به نام چند.

استقبال از دیجیتال به شناسایی و افشای ریسک کمک می‌کند، اما سازمان‌ها زم، زمینه‌ی ش،ت را فراهم می‌کنند که عملکردهای قانونی یا حیاتی دیگر، به این روند ادامه ندهند، نتوانند تکامل دیجیتالی را در آغوش بگیرند، قطع شوند، و دید نداشته باشند یا از بین بروند. این سازمان‌ها بدون دید روشنی از پیامدهای قانونی تصمیم‌گیری می‌کنند و ممکن است حتی آن را ندانند، زیرا در حال حاضر با اعتماد کورکورانه به دفتر GC کار می‌کنند.

شرکت‌ها در همه صنایع در حال «دیجیتال شدن» هستند تا در میان اختلالات تکنولوژیکی رقابتی باقی بمانند. این تمرکز بر روی دیجیتال با محصولات اصلی و ارائه خدمات شروع می شود و سپس در سراسر ،ب و کار تحت فشار قرار می گیرد تا شرکت را با محصول هماهنگ کند. نتیجه؟ ،ب‌وکارهایی که سریع‌تر حرکت می‌کنند با موجی از تقاضا که بخش حقوقی را تحت فشار قرار می‌دهد…اگر هنوز نه، پس به محض اینکه ابتکارات دیجیتال در سراسر ،ب‌وکار بالغ شود.

ا،ر دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌ها به سادگی سیستم‌های مورد نیاز برای ادامه کار را ندارند – ارائه مشاوره نظارتی منسجم، شناسایی و جلوگیری از دعاوی قریب‌الوقوع، یا صرفاً دانستن اینکه چه ،ی در سازمان حقوقی چه کاری انجام می‌دهد یک چالش است. خطر پنهان است. «ش،تگی» که هرگز تجربه نکرده‌ایم آغاز شده است.

اگر ا،یستم را بررسی کنیم، علائم هشدار دهنده وجود دارد.

رسیدن به سایر عملکردهای شرکت

از آنجایی که تقاضاها برای تیم های حقوقی همچنان در حال افزایش است و مدیران مالی از مدیران ارشد می خواهند که کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند، کیفیت در میان افزایش نرخ شرکت های حقوقی و پیچیدگی های کنترل نشده آسیب می بیند. گوشه ها بریده می شوند. خطرات در حالی ظاهر می شوند که احتمال عدم شناسایی آنها افزایش می یابد. البته، زم، که اضافه ، تعداد کار گزینه ای نیست، اصلاح فرآیندها و فناوری اغلب پاسخ است.

در بخش‌های مالی، حسابداری، فناوری اطلاعات و منابع انس،، از جمله، پیشرفت‌های فناوری، سلف‌سرویس را ممکن ساخته، به کنترل هزینه‌ها کمک کرده، مقایسه هزینه‌ها را آسان‌تر کرده و انتخاب‌های کیفی را افزایش داده است. این عملکردهای شرکتی بازسازی در سطح سیستم ها با هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل داده ها، مح،ات ابری و “داده های بزرگ” را برای مدرن ، شیوه های کاری و بهبود عملکرد پذیرفته اند.

از سوی دیگر، در دنیای اغلب محرمانه و محافظه‌کار خود، ا،ر مدیران ارشد و دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌ها، تصمیم‌های مهمی را اتخاذ می‌کنند که به همان اندازه بر اساس غریزه و معیارهای داده‌ها و صنعت هدایت می‌شوند. برای چندین دهه، آنها در برابر تغییر مقاومت کرده اند یا منابع کافی برای ایجاد تغییر در فناوری، شیوه های کاری و فرهنگ شرکتی را ندارند. اکنون، با نیاز زمان واقعی به سرعت، مقیاس و شفافیت – آن دوران به پایان رسیده است.

برای حفظ و افزایش نفوذ، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها با افزایش ترس از رکود، GCها عاقلانه‌تر هستند که بخش‌های حقوقی خود را به سرعت از طریق فرهنگ کاری باز، هوشمند و مشارکتی مدرن‌سازی کنند.

همکاری کنید و گوش کنید

ایجاد یک سیستم حقوقی مبتنی بر داده، دیجیتال، ایمن و مقیاس پذیر یک ا،ام اخلاقی و تجاری برای GCها است. فناوری بخشی از راه حل است اما جایی برای شروع نیست.

برای افشای فعال‌تر، مدیریت و کاهش ریسک، مدیران اجرایی و هیئت‌مدیره‌شان به GC نیاز دارند تا بر ضرورت رویکردی تحلیلی‌تر، مبتنی بر داده‌ها و کارآمدتر در رویه حقوقی شرکت با مثال‌های عینی برای نقطه‌گذاری «چرا» تأکید کنند.

می تو،د با سه عمل شروع کنید.

  1. خود و همکارانتان را در مورد روندهای دیجیتالی سازی قانونی، بهبود عملکرد و شیوه های کاری جدید آموزش دهید. منبع جامع اطلاعات thه تبادل حقوقی دیجیتال، یک موسسه جه، متشکل از متفکران برجسته از دانشگاه، تجارت، ،ت، فناوری و حقوق.
  2. مدرن شوید. تغییر باش تغییر را رهبری کنید. تصمیمات سختی در مورد رهبران ارشد خود بگیرید و اینکه آیا آنها قادر به داشتن طرز فکر و روش کار داده و دیجیتال هستند یا خیر. رهبری تغییر نقطه اصلی ش،ت تلاش‌های نوسازی قانونی است.
  3. در محدوده اصلاحات خود جاه طلب باشید. پروژه های کوچک و آزمایشی (ی،ی امضای الکترونیکی یا NDA های خودکار) تأثیر زیادی ندارند و هیئت مدیره شما را در مورد نیاز به تغییرات قانونی جسورانه متقاعد نمی کنند.

نوسازی سیستم حقوقی و دپارتمان های حقوقی شرکت ها می تواند مقرون به صرفه بودن و عملکرد را برای مشتریان، وکلا، هیئت مدیره شرکت و سهامداران بهبود بخشد.

در غیاب ابزارهای مدرن تشخیص، ریسک قانونی می‌تواند ناشناخته و غیرقابل‌ت،یر باشد تا زم، که دیگر خیلی دیر شده است، محرک‌های ش،ت قریب‌الوقوع شرکت را آشکار کند.

© 2022 UnitedLex، کلیه حقوق محفوظ استبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 357


منبع: https://www.natlawreview.com/article/when-corporate-legal-teams-break