مدیریت زیست محیطی قبض باتری در انتظار امضا


شرکت حقوقی محیط زیست و انرژی رایانه شخصی Beveridge & Diamond

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

در 18 آوریل 2023، مجلس قانونگذاری ایالت واشنگتن تصویب شد SB 5144: پیش بینی مدیریت زیست محیطی مسئولانه باتری ها (لایحه). اکنون برای امضا روی میز فرماندار است. این لایحه یک طرح مسئولیت توسعه یافته تولید کننده (EPR) برای تولید کنندگان باتری های سرپوشیده ایجاد می کند و نمونه اخیر دیگر یک قانون ایالتی برای ایجاد یک برنامه EPR گسترده برای پوشش تمام مواد شیمیایی باتری، از جمله باتری های لیتیوم یون.

خوراکی های کلیدی

  • تولید کنندگان باتری های سرپوشیده و محصولات حاوی باتری های سرپوشیده باید در طرح نظارت باتری مورد تایید ،ت شرکت کنند.

  • از اول ژوئیه 2027، ،ده‌فروشان تنها در صورتی مجاز به فروش باتری‌های سرپوشیده یا محصولات حاوی باتری سرپوشیده خواهند بود که تولیدکننده در فهرست تأیید شده ،تی باشد، که تأیید می‌کند تولیدکننده در سازمان مدیریت باتری شرکت می‌کند.

  • از سال 2028، باتری‌های فرمت بزرگ، باتری‌های سرپوشیده یا محصولات حاوی باتری باید برای شناسایی سازنده علامت‌گذاری شوند.

  • قابل ذکر است که از سال 2030، باتری نیز باید دارای بر،ب باشد تا ،یب شیمیایی باتری را مشخص کند و نشان دهد که باتری نباید به ،وان ، خانگی دور ریخته شود. این ا،ام بر،ب گذاری با کالیفرنیا متفاوت است، که تولید کنندگان را م،م می کند تا ،یب شیمیایی باتری ها را در گزارش سالانه به تنظیم کننده وارد کنند.

  • و، بوم شناسی واشنگتن (اکولوژی) باید تا 30 نوامبر 2023 گزارشی در مورد توصیه های اولیه سیاستی به قانونگذار در مورد جمع آوری و مدیریت باتری های وسایل نقلیه الکتریکی ارائه کند، با توصیه های نهایی تا 30 آوریل 2024.

محصولات تحت پوشش

یافته‌های لایحه بیان می‌کند که بهترین روش برای برنامه‌های سرپرستی باتری این است که «همه انواع باتری‌ها و مواد شیمیایی» را جمع‌آوری کنند، زیرا تمایز بین انواع باتری‌ها و اهمیت نوظهور باتری‌های بزرگ‌تر مورد استفاده در بازارهای جدید چقدر چالش برانگیز است. به ،وان وسایل نقلیه الکتریکی و آرایه های خورشیدی. سپس این لایحه به طور گسترده طیف گسترده ای از باتری ها، از جمله باتری های قابل شارژ و غیر قابل شارژ با اندازه و وات ساعت معین را پوشش می دهد. تولیدکنندگان محصولات حاوی باتری یا باتری باید ارزیابی کنند که آیا این لایحه اکنون محصولات آنها را پوشش می دهد یا خیر.

اگرچه هنوز در طرح EPR باتری گنجانده نشده است، باتری های فرمت بزرگتر (بیشتر از 25 پوند) از سال 2028 مشمول ا،امات بر،ب گذاری/علامت گذاری خواهند بود. این لایحه همچنین راه را برای ارزیابی بیشتر در مورد مدیریت پایان عمر غیرمجازها هموار می کند. باتری های پوشیده شده، مانند باتری های فرمت بزرگ، باتری های اسید سرب بیشتر از 11 پوند، باتری های دستگاه های پزشکی و باتری هایی که به راحتی توسط مشتری جدا نمی شوند. اکولوژی باید ارزیابی خود را تا اول جولای 2027 به پایان برساند.

ا،امات تولید کننده

این لایحه معیارهای دقیقی را برای تعیین اینکه آیا واحد تجاری «تولیدکننده» باتری یا محصول حاوی باتری است، ارائه می‌کند که می‌تواند شامل تولیدکنندگان یا صاحبان برند باشد. برای فروش این محصولات در واشنگتن، تولیدکنندگان باتری های سرپوشیده یا محصولات حاوی باتری باید با پیوستن به یک سازمان سرپرستی باتری و تامین مالی آن، در یک طرح نظارتی تایید شده باتری شرکت کنند. یک تولیدکننده ممکن است تصمیم بگیرد که طرح سرپرستی باتری خود را اجرا کند یا یک سازمان غیرانتفاعی را برای اجرای طرح از طرف تولیدکننده تعیین کند. از جمله ا،امات دیگر، این طرح باید نحوه جمع آوری رایگان تمام باتری های تحت پوشش را در برنامه توضیح دهد.

عدم رعایت می تواند منجر به اعمال مجازات شود و این لایحه حق اقدامی را برای سازمان های سرپرست باتری ایجاد می کند تا برای بازیابی هزینه ها از تولید کننده ای که این لایحه را نقض می کند، اقدام کنند.

ا،امات ،ده فروش

این لایحه تاریخ‌های ا،امات ،ده‌فروش را با ممنوعیت فروش برخی باتری‌های قابل حمل تا 1 ژوئیه 2027 و ممنوعیت فروش باتری‌های سرپوشیده و محصولات حاوی باتری تا 1 ژوئیه 2029 تعیین می‌کند، مگر اینکه تولیدکننده بتواند گواهی می دهد که در یک سازمان نظارت باتری شرکت می کند. اگرچه بسیاری از ا،امات این لایحه بر عهده تولیدکنندگان است، ،ده فروشان چنین محصولاتی در صورت نقض ا،امات مربوط به فروش یا توزیع محصولات تحت پوشش از یک تولیدکننده فاقد گواهینامه، همچنان مشمول جریمه های پولی خواهند بود.

© 2023 Beveridge & Diamond PC بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 122


منبع: https://www.natlawreview.com/article/wa،ngton-state-battery-epr-bill-poised-to-become-law