مدار نهم یافته های متا TCPA را نقض نکرد


شرکت Troutman TCPAWorld

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

پنجشنبه 22 دسامبر 2022

با تکیه بر Borden v. eFinancial, LLC، 9هفتم Circuit اخیراً رد دادخواست دسته جمعی علیه Meta Platforms, Inc. (سابق Facebook، Inc.) توسط دادگاه منطقه را تأیید کرد که متا با ارسال پیام های متنی ناخواسته “اعلام تولد” TCPA را نقض نکرد زیرا از شماره گیری خودکار به طور تصادفی یا تصادفی استفاده نمی کرد. به طور متوالی شماره تلفن های مورد نظر را تولید کرد.

قضیه این است کالین بریکمن علیه ایالات متحده آمریکا، Meta Platforms, Inc.

که در کالین، شاکی استدلال کرد که متا (فیس‌بوک) با ارسال پیام‌های متنی ناخواسته با استفاده از شماره‌گیر خودکاری که از RSGN برای ذخیره و شماره‌گیری شماره تلفن مصرف‌کنندگان پیامک استفاده می‌کرد، TCPA را نقض کرده است.

با این حال، شاکی «استدلال نکرد که RSNG در واقع شماره تلفن مصرف‌کنندگان را تولید می‌کند (مصرف‌کنندگان آنها را مستقیماً به فیس‌بوک ارائه می‌،د)، اما از RSNG برای تعیین ترتیب ذخیره و شماره‌گیری شماره‌های تلفن استفاده می‌شد، فعالیتی که او استدلال می‌کرد. شامل TCPA می شود.»

متا استدلال کرد که RSNG باید تولید می کنند را تلفن شماره.

در دادگاه تجدید نظر، ا،ریت 9هفتم مدار موافقت کرد بوردنمعتقد است که یک ATDS باید شماره تلفن های تصادفی یا متوالی را تحت TCPA تولید و شماره گیری کند و بنابراین Meta TCPA را نقض نکرده است زیرا از ATDS استفاده نکرده است که به طور تصادفی یا متوالی تلفن اعداد مورد نظر

شاکی استدلال کرد که بوردن کنترل کننده نیست زیرا بوردن به شاخۀ «تولید» TCPA پرداخته است، نه شاخۀ «ذخیره‌سازی». دادگاه این استدلال را رد کرد بوردن در واقع حفظ آن را به شاخک «تولید» محدود نمی کرد بوردن دادگاه در عوض «تعریف شماره‌گیر خودکار را به طور کامل تفسیر کرد و دریافت که متن و زمینه TCPA «روشن می‌سازد که عدد در «تولیدکننده شماره» به م،ای یک تلفن عدد، نه هر عددی

این یکی دیگر از نتایج اجتناب ناپذیر زیر است بوردن – همانطور که دادگاه ناحیه نهم خاطرنشان کرد: “…ما می د،م که موافقت یا عدم رضایت ما بی اهمیت است زیرا نمی تو،م تصمیم قبلی منتشر شده در این مدار را نادیده بگیریم. [Borden] که مستقیماً روی نقطه است.

ما همچنان مراقب این موضوع خواهیم بود – همانطور که قبلاً ذکر کردم معتقدم دیوان عالی احتمالاً بوردن را مع، خواهد کرد. اما در این بین مطمئناً وکیل م،ع همچنان از مزایای حکم بوردن برخوردار خواهد بود.

© 2022 شرکت Troutmanبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 356


منبع: https://www.natlawreview.com/article/9th-circuit-applies-borden-a،n-determines-facebook-s-birthday-text-messages-were