مجوز کار خارجی جدید کانادا ویزای H1B در ایالات متحده


برای جذب کارگران خارجی با مهارت بالا، کانادا برنامه مجوز کار ویژه ای را با هدف هدف قرار دادن دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده، به ویژه اتباع هند و چین، راه اندازی کرد. استراتژی استعدادهای فناوری که توسط وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی شان فریزر معرفی شده است، با هدف ارائه فرصت های جدید برای متخصصان ماهر که به دنبال رشد و ثبات شغلی هستند، است. سهمیه 10000 درخواستی این برنامه در دو روز به دست آمد و جذابیت فزاینده کانادا را به ،وان مقصدی برای استعدادهای برتر جه،، از جمله آنهایی که با تامین مزایای مهاجرت ایالات متحده با چالش هایی روبرو هستند، برجسته کرد.

برنامه مجوز کار H-1B کانادا

برنامه مجوز کار کانادا، دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده را هدف قرار می دهد، یک دسته ویزا که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی را در مشاغل تخصصی، به ویژه در فناوری، مهندسی و پزشکی استخدام کنند. کانادا با نزدیک به 600000 دارنده ویزای H-1B در ایالات متحده، عمدتاً از هند و چین، امیدوار است که متخصصان بسیار ماهر را که به دلیل نامشخص بودن سیستم مهاجرت ایالات متحده به دنبال گزینه های جایگزین هستند، جذب کند.

اطلاعیه و ویژگی ها

استراتژی استعدادهای فنی کانادا در 27 ژوئن 2023 اعلام شد و در 16 ژوئیه 2023 راه اندازی شد. این برنامه مجوزهای کاری با اعتبار حدا،ر تا سه سال را ارائه می دهد و به متقاضیان موفق انعطاف پذیری برای کار برای هر کارفرمایی در هر نقطه از کانادا را ارائه می دهد. به‌علاوه، این طبقه‌بندی جدید ویزا به اعضای خانواده‌شان اجازه کار می‌دهد و این فرصت را برای حرفه‌ای‌هایی که به دنبال ثبات، درآمد ،یبی و فرصتی برای ساختن زندگی در کانادا هستند، فریبنده‌تر می‌کند.

واکنش

پورتال درخواست آنلاین بلافاصله پس از باز شدن، هجوم برنامه ها را دریافت کرد که منجر به رسیدن به سقف 10000 درخواست در کمتر از 48 ساعت شد. علاقه به این برنامه نشان دهنده تقاضای دارندگان ویزای H-1B برای گزینه های مهاجرتی جایگزین است.

پیامدها برای کارفرمایان ایالات متحده و استعدادهای خارجی

در حالی که استراتژی استعدادهای فنی کانادا به کارفرمایان کانادایی این فرصت را می دهد که از نیروی کار ماهر جه، بهره ببرند، اما چالش هایی را برای کارفرمایان ایالات متحده ایجاد می کند. با توجه به استعدادهای خارجی که به طور فزاینده ای به سمت کانادا می نگرند، شرکت های آمریکایی ممکن است در حفظ حرفه ای های برتر با رقابت روبرو شوند. کارفرمای، که هم در ایالات متحده و هم در کانادا فعالیت می کنند، باید سیاست های جابجایی جامع را برای تقویت جابجایی استعدادها بین دو کشور و رسیدگی به تخلیه استعدادهای بالقوه در نظر بگیرند. با این حال، افرادی که در کانادا فعالیت ندارند باید از قو،ن مالیاتی کانادا آگاه باشند.

چشم انداز

،ت کانادا اکنون همه درخواست‌ها را ارزیابی و پردازش می‌کند تا مشخص کند چه تعداد از افراد وارد کانادا و تحت این برنامه کار خواهند کرد. این ارزیابی برای تصمیم گیری در مورد تجدید یا گسترش بالقوه ابتکار در آینده بسیار مهم خواهد بود. بازخورد کارفرمایان، ذینفعان صنعت و متقاضیان موفق نیز نقشی حیاتی در شکل‌دهی مسیر آینده برنامه خواهد داشت.

©2023 Greenberg Traurig, LLP. تمامی حقوق محفوظ است. بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 205


منبع: https://www.natlawreview.com/article/ca،ian-government-s-new-work-permit-foreign-workers-h-1b-visas-united-states-meets