قیمت هارد کامپیوتر خرید هارد HDD روز 12 مرداد آی تی بازار

این مدل از هاردهای اس اس دی مبتنی NVMe در بازار به فروش می‌رسد، به عنوان کوچک‌ترین فرم فاکتور SSD نیز شناخته می‌شود، گفتنی است از این درایو به صورت ویژه در تبلت و لولترابوک‌ها استفاده می‌شود. این حافظه یکی از بهترین مدل‌های هارد SSD است که از ابعاد 2.75 اینچ یا 6.35 سانتی متر است. برای مثال در زمان نصب ویندوز بهترین انتخاب هاردهای SSD بوده که برای بالا آمدن ویندوز و برنامه‌های کامپیوتری به سرعت بیشتری دارند. هاردها معمولا فایل‌های کاری، فیلم‌های شخصی، موسیقی‌های موردعلاقه ما و غیره را برای ما ذخیره و نگهداری می‌کنند. کاربران می توانند بعد از استفاده ارتباط هارد اکسترنال با سیستم را قطع کنند. هاردهای HDD با وجود محافظ، حساسیت بالایی در مقابل ضربه دارند؛
اگر ضربه های شدید به هارد اکسترنالتان وارد شود ممکن است کل یا بخشی از اطلاعات شما پاک شود.

  • همچنین از آنجا که در هر درایو قطعات متحرک وجود دارد ، در برابر ضربه و حرکت ناگهانی آسیب پذیر هستند ، و همین امر آنها را به گزینه ضعیفی برای لپ تاپ تبدیل می‌کند.
  • این هارد قادر است با سرعت چرخش ۲۴۰۰ دور در دقیقه به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار کند بدون این که نگران خرابی هارد باشید.
  • TLC قادر است در هر سلول 3 بیت داده را ذخیره کند، در نتیجه پایین‌ترین دوام و ماندگاری را در بین انواع نند فلش دارد.
  • این محصول مجهز به تکنولوژی Agile Array است و امکان رمزگشایی به شیوه‌ی SED برای آن فراهم شده است.
  • این نوع هارد تقریباً از همه مادربرد های رایانه ای و سیستم عامل ها پشتیبانی می کند.
  • قطعا اگر هارد سبز را در کامپیوتری استفاده کنید که صبح تا شب روشن است، پاسخگوی نیاز شما نیست.

برای مثال در یک SSD که TWB آن 800 ترابایت اعلام شده یعنی این حافظه توانایی نوشتن 800 ترابایت داده بدون خرابی را دارد. به مجموعه‌ای از بلوک‌ها که حاوی داده هستند، یک تراشه حافظه گفته می‌شود. این تراشه یا تراشه‌ها روی یک صفحه مدار نصب شده که این صفحه شامل کنترلر و یک رابط USB است.

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل

وظیفه این قسمت فقط چرخاندن صفحات می باشد، به طوری که هد بتواند تمام داده های دیجیتالی را بر روی صفحات بخواند و بنویسد. این موتور چرخان می تواند از 4200 تا دور در دقیقه بچرخد و تمام محتوا را بدون هیچ عیب و نقصی نمایش دهد و یا ذخیره سازی نماید. حافظه بافر این محصول ۶۴ مگابایتی بوده و از رابط ساتا ۶ برای اتصال استفاده می‌کند.

انواع هارد hdd

سرعت درایوهای NVMe می‌تواند به سرعت رابط 32 گیگابایت در ثانیه با توان خروجی 3.9 گیگابایت در ثانیه برسد. این بدان معنی است که سوزنی وجود ندارد که برای خواندن یا نوشتن داده حرکت کند و سرعت آنها به مراتب بیشتر از درایوهای SATA است. یافتن سرعت دقیق دشوار است زیرا از نظر سازنده و فاکتور متفاوت است ، اما حتی درایوهای با عملکرد پایین نیز قابل مقایسه با درایوهای SATA هستند . کارشناسان معتقدند 16 ترابایت فضای ذخیره سازی حداکثر ظرفیت مورد نیاز برای تأمین نیاز حتی بیشترین تقاضای کاربران رایانه در آینده خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که SSD یا HDD را از هم متمایز می‌کند.

نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم: آشنایی با برنامه تست لپ تاپ استوک

هاردهای اینترنال با توجه به ظرفیت، سرعت چرخش دیسک‌ها و میزان حافظه بافر بایکدیگر تفاوت دارند. دلیل این تفاوت نیز در مقدار حافظه ارائه شده توسط هارد اکسترنال رومیزی و استفاده از هاردهای ۳.۵ اینچی است که ظرفیت آنها تا 16 ترابایت نیز می‌رسد. اگر نیاز به جابه‌جایی مداوم هارد اکسترنال ندارید یا ظرفیت بالای هارد مورد نیز شما است، مدل رومیزی مناسب شماست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار