قانون مدارک نهم برای بیمه گران دعاوی بد نیت


Sheppard, Mullin, Richter & Hampton LLP خدمات کامل شرکت حقوقی جه، 100 که حقوق شرکت را مدیریت می کند

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

در اولین برداشت، دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم حکم اجمالی را برای Allstate تأیید کرد و اعلام کرد که قانون دو ساله محدودیت برای دعاوی بد نیت ناشی از ادعای راننده بدون بیمه/بیمه نشده زم، شروع به اجرا می کند که مدعی باید بداند. در مورد اعمال سوء نیت ادعایی بیمه گر، به جای زم، که ادعا حل می شود. که در Marinelarena v. Allstate Northbrook Indem. چی., 2023 WL 3033498 (9th Cir. 2023)، شاکی ادعا کرد که او در یک تصادف رانندگی در سال 2016 با یک راننده متحمل جراحات شده است. دو سال بعد، در ژانویه 2018، Marinelarena یک محدودیت سیاستی برای مزایای رانندگان بدون بیمه ایجاد کرد. آل استیت این تقاضا را رد کرد و بر انجام اقداماتی برای بررسی بیشتر این ادعا پافشاری کرد. در نهایت، چون طرفین نتوانستند در مورد ارزش ادعا به توافق برسند، به داوری رانندگی بدون بیمه یا UM رفتند و پس از آن داور به نفع Marinelarena رای صادر کرد. Allstate بلافاصله جایزه را پرداخت کرد.

کمتر از دو سال پس از رای داوری، Marinelarena از Allstate به دلیل سوء نیت شکایت کرد و ادعا کرد که Allstate به طور غیرمنطقی به تأخیر انداخته و او را مجبور به انجام داوری برای به دست آوردن تسویه محدودیت سیاستی که به او بدهکار بود، کرد. آل استیت برای قضاوت اجمالی اقدام کرد، با این استدلال که اگر ادعاهای بد نیت او در مورد تأخیر و بی‌اعتنایی درست باشد، رفتار غیرمنطقی آن زم، رخ داده است که ابتدا از قانع شدن به محدودیت سیاست خودداری کرد، که بیش از دو سال قبل از طرح شکایت بد نیت مارینلارنا بود. دادگاه منطقه موافقت کرد و حکم اجمالی را برای Allstate صادر کرد.

مدار نهم این استدلال را تأیید کرد که محدودیت‌های دو ساله بد نیت از تاریخی شروع می‌شود که شاکی دلیلی برای مشکوک شدن به آسیب یا علت نادرست داشته باشد. بنابراین، دادگاه تصریح کرد که محدودیت‌ها برای دعوای بد نیت ناشی از ادعای UM/UIM از زم، شروع می‌شود که اولین عمل سوء نیت ادعا شده اتفاق افتاده است، نه از تاریخ پایان ادعا یا پرداخت.

حق چاپ © 2023، Sheppard Mullin Richter & Hampton LLP.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 130


منبع: https://www.natlawreview.com/article/ninth-circuit-confirms-two-year-statute-limitations-bad-faith-umuim-claim-begins