قانون حریم خصوصی ایالتی اجرای قانون حریم خصوصی فدرال


در این بخش سوم در مورد اجرای قو،ن حفظ حریم خصوصی داده های مصرف کننده ایالات متحده، ما بر نقش اصحاب دعوی خصوصی تمرکز می کنیم.

پس از بحث های ما در مورد اجرای ایالت و ،ت فدرال، این پست بر سومین روشی که حقوق مصرف کننده تحت قو،ن حریم خصوصی ایالات متحده اجرا می شود تمرکز دارد: در دادرسی خصوصی. این پرونده ها اغلب در دعوای دسته جمعی مطرح می شوند، جایی که یک شاکی یا شاکیان نماینده ممکن است از طرف خود و از طرف سایرین که موقعیت مشابهی دارند به دنبال راه حل های قانونی باشند.

دعواهای ک، حریم خصوصی یکی از دسته بندی های دعوی حقوقی علیه مشاغل ایالات متحده است که به سرعت در حال رشد است.

ادعاهای حفظ حریم خصوصی همچنین کانون کمپین های داوری انبوه است که در آن صدها و گاهی هزاران درخواست داوری فردی تهدید شده و در ت، هماهنگ ثبت می شود. مصرف کنندگان همچنین می توانند در دعاوی شخصی یا داوری دعاوی خود را مطرح کنند.

ما می‌تو،م یک رساله کامل را به پوشش کامل ادعاهای حریم خصوصی که مشاغل ممکن است از طرف اصحاب دعوی خصوصی با آن مواجه شوند اختصاص دهیم، اما این پست مروری بر رایج‌ترین دسته‌بندی پرونده‌ها ارائه می‌کند.

در ابتدا، شرکت‌ها باید قو،ن مختلف مربوط به حریم خصوصی را که ممکن است بر فعالیت‌های آن‌ها حاکم باشد، و اینکه آیا این قو،ن به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد برای نقض آن قو،ن (معروف به حقوق خصوصی اقدام) شکایت کنند، در نظر بگیرند.

برای ارزیابی دامنه قرار گرفتن در معرض احتمالی دعوی قضایی، ،ب‌وکارها باید به خسارات موجود بر اساس قو،ن قابل اجرا، نحوه ایجاد این خسارت‌ها و قو،ن محدودیت‌های قابل اجرا توجه داشته باشند.

هنگام ارزیابی ریسک اقدام دسته جمعی، ،ب و کارها باید استفاده از مقررات داوری و معافیت از دعوای دسته جمعی و خطر داوری انبوه را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید دامنه جغرافیایی قو،ن مربوطه و پتانسیل صدور گواهینامه ک، در سراسر کشور را تجزیه و تحلیل کنند.

هنگام بررسی خطرات دعوی قضایی که ممکن است با آن مواجه شوند، ،ب و کارها باید فراتر از قو،ن مربوط به حریم خصوصی نگاه کنند و به یاد داشته باشند که مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و کارمندان می توانند تحت قو،ن و تئوری های مختلف، از جمله قو،نی که به طور کلی اعمال می شوند، شکایت کنند.

در اغلب موارد، شاکیان برای اجرای حقوق حریم خصوصی داده‌های خود بر اساس قو،ن ایالتی یا فدرال که حق اقدام خصوصی را اعطا می‌کنند، ادعا می‌کنند، ی،ی مجوزی برای یک شهروند خصوصی برای اجرای حقوق خود از طریق دادخواهی.

ماهیت هر پرونده، راه‌حل‌هایی که به دنبال آن است، و زمان و مکان ثبت آن، مفاد یک قانون، از جمله حق اقدام خصوصی را تغییر می‌دهد.

با این حال، ،ب‌وکارها باید در نظر داشته باشند که قو،ن بدون حق اقدام خصوصی ممکن است در دعاوی خصوصی به ،وان معیاری برای رفتار قانونی یا معقول مورد استناد قرار گیرند، مانند دعواهایی که ادعا می‌کنند نقض HIPAA به‌،وان شیوه‌های تجاری ناعادلانه است.

دعوای حقوقی اخیر در خصوص حفظ حریم خصوصی توسط مصرف کنندگان علیه شرکت ها شامل ادعاهایی بر اساس تئوری های زیر است:

  • نقض قرارداد و گارانتی به دنبال نقض داده ها بر اساس اعلامیه های حریم خصوصی، شرایط استفاده و سایر اظهارات کتبی یا شفاهی شرکت.

  • قو،ن ایالتی رویه های تجاری ناعادلانه و فریبنده، از جمله بازاریابی و تبلیغات، که ممکن است بر اساس موارد ادعایی نقض قو،ن حریم خصوصی باشد که به طور خاص شامل حقوق خصوصی عمل نمی شود، مانند HIPAA و COPPA.

  • استراق سمع، از جمله بر اساس ECPA، قو،ن استراق سمع ایالتی، و تجاوز به حریم خصوصی، به ویژه برای حوزه های قضایی که به رضایت همه طرف ها نیاز دارند. برخی از قو،ن، مانند قانون تهاجم به حریم خصوصی کالیفرنیا، برای هر تخلف 5000 دلار خسارت قانونی را پیش بینی می کند.

  • نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی ویدیو، که یک حق اقدام خصوصی با خسارت قانونی 2500 دلار به ازای هر تخلف به اضافه خسارات تنبیهی و بازپرداخت هزینه های وکیل را فراهم می کند.

  • نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی راننده، که انتشار و سوء استفاده از اطلاعات راننده را در صورتی که این داده ها از “سوابق وسیله نقلیه موتوری” جمع آوری شده باشد، ممنوع می کند و برای هر تخلف حداقل 2500 دلار جایزه خسارت نقدی را ا،امی می کند.

  • نقض قانون حریم خصوصی بیومتریک ایلینویکه خسارتی معادل 1000 دلار به ازای هر تخلف سهل انگارانه یا 5000 دلار به ازای هر تخلف عمدی یا بی احتیاطی از طریق جمع آوری اطلاعات بیومتریک بدون افشا و رضایت به مصرف کنندگان و کارمندان وارد می کند.

  • نقض قانون گزارش دهی اعتبار منصفانه، که بر اساس آن مصرف کنندگان می توانند خسارات بین 100 تا 1000 دلار را جبران کنند، زم، که آژانس گزارش مصرف کننده به درستی بررسی مجدد یا اصلاح گزارش های نادرست را انجام ندهد.

  • نقض قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی، که برای هر تماس بازاریابی تلفنی ناخواسته، ف،، پیام متنی، تماس تلفنی از پیش ضبط شده یا تماس تلفنی شماره گیری شده خودکار تا 500 دلار خسارت و برای هر تخلف آگاهانه 1500 دلار خسارت می دهد.

  • نقض قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا، که دارای حق اقدام خصوصی برای افشای غیرمجاز است که درمان نمی شود و خسارت قانونی بین 100 تا 750 دلار برای هر مصرف کننده دارد.

  • تقلب در اوراق بهادار و اقدامات مشتقه سهامداران علیه شرکت‌های عمومی به دنبال حوادث امنیتی داده‌ها بر اساس افشاگری‌هایی که به اندازه کافی در مورد خطرات امنیت داده‌ها هشدار داده یا دفاع‌های امنیت سایبری بیش‌ازحد اعلام کرده‌اند، و ادعای ش،ت مدیران در انجام مراقبت‌های معقول.

امسال در حال حاضر در حال افزایش است تا بزرگترین دعوای حقوقی در مورد حریم خصوصی باشد.

و ارزیابی و تخصیص ریسک دعوی حقوقی حریم خصوصی به ،وان یک موضوع پیچیده و چالش برانگیز در بررسی و مذاکرات معاملات در حال افزایش است.

شرکت ها باید به طور جامع به خطرات حقوقی مربوط به حریم خصوصی خود نگاه کنند، اطمینان حاصل کنند که پوشش بیمه خود را درک می کنند و اقداماتی را برای کاهش مواجهه خود در نظر بگیرند. ،ب‌وکارهایی که از تجزیه و تحلیل وب و ابزارها و روش‌های ردیابی استفاده می‌کنند که در حال حاضر توسط شاکیان دسته‌جمعی تحت نظارت است – مانند پخش مجدد جلسه، ردیابی پی،ل، و ارتباطات ثبت‌شده چت خدمات مشتری – باید مطمئن باشند که مشاور حقوقی آنها از این فعالیت‌ها آگاه است. هیچ سازم، نباید بر اساس اندازه عملیات یا درآمد خود تصور کند که از مواجهه با دعوی قضایی مصون است.


اجرای قو،ن حفظ حریم خصوصی داده های مصرف کننده ایالات متحده بخش 1: اجرای آژانس فدرال

اجرای قو،ن حریم خصوصی داده های مصرف کننده ایالات متحده بخش 2: اجرای دادستان کل ایالت

©2023 Pierce Atwood LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 192


منبع: https://www.natlawreview.com/article/enforcing-us-consumer-data-privacy-laws-part-3-private-litigation-and-arbitration