قانون بانکداری ایمن می تواند محدودیت های قانونی بانک صنعت شاهدانه را کاهش دهد


Bradley Arant Boult Cummings LLP

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

پنجشنبه 1 دسامبر 2022

با پایان یافتن انتخابات میان‌دوره‌ای، ما دوباره به آینده انتخابات می‌پردازیم قانون بانکداری ایمن و موانعی که انتظار داریم در دوره آتی کنگره شاهد باشیم. در صورت تصویب، قانون بانکداری SAFE ابهامات پیرامون موسسات مالی تحت نظارت فدرال را برطرف می کند و به مؤسسات مالی اجازه می دهد تا صنعت قانونی حشیش را با ریسک قانونی، نظارتی و اعتباری کمتری بانک کنند. در حالی که ماریجوانا هنوز به ،وان مواد مخدر ج، I تحت قانون مواد کنترل شده طبقه بندی می شود، داشتن، پرورش، حمل و نقل و توزیع ماری جوانا را جرم فدرال قرار می دهد. بسیاری از ایالت ها نوعی استفاده از ماری جوانا را چه برای مصارف دارویی، چه برای استفاده تفریحی یا هر دو قانونی کرده اند.

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، قانون بانکداری ایمن در گذشته هیچ مشکلی برای جلب توجه و حمایت کافی در مجلس نداشته است (6 بار تصویب شده است). با این حال، همچنان در مجلس سنا متوقف می‌شود انتقاد در درون حزب دموکرات در موارد متعدد، سناتور کوری بوکر (DN.J.) آشکارا با تصویب لایحه‌ای مخالفت کرد که از مشاغل ماری جوانا حمایت می‌کرد و در عین حال نتوانست به جوامع آسیب دیده از جرم انگاری ماری جوانا کمک کند. دو دموکرات بانفوذ در آینده قانون بانکداری ایمن، رهبر ا،ریت سنا، چاک شومر (DN.Y.) و رئیس بانکداری سنا، شرود براون (D-Ohio)، از موضع بوکر حمایت می کنند. و همانطور که قبلا نظر دادشومر در گذشته از رای گیری برای دستیابی به اصلاحات جامع تر جلوگیری کرد. با این حال، این اصلاح گسترده تر، که در مهار فرصت ها با پیگیری از بین بردن (امید) Act، از زم، که برای اولین بار در دسامبر 2021 به مجلس معرفی شد، هیچ حرکتی را مشاهده نکرد.

با ورود به دوره 2022-2023 کنگره، دموکرات ها کنترل سنا را حفظ خواهند کرد، اگرچه حاشیه آن با انتخابات دور دوم جورجیا در تعادل است. در همین حال، جمهوری خواهان با ،ب هفت کرسی مجلس نمایندگان را تغییر دادند. در حالی که بعید است که دور دوم انتخابات جورجیا تأثیر مهمی بر آینده قانون بانکداری ایمن داشته باشد، شبح مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان ممکن است انگیزه دموکرات های سنا را ایجاد کند تا این قانون را در طول جلسه اردک لنگ بین الان تا ژانویه 2023 تغییر دهند. حزب دموکرات مایل است هر گونه پیشرفت رو به جلو ببیند، به نظر می رسد جلسه اردک لنگ بهترین فرصت آن باشد. با این اوصاف، پیشرفت رو به جلو تا حد زیادی به قو،ن مرتبط با حشیش بستگی دارد که تعادل کاملی را بین خدمات مالی و اصلاحات عدالت کیفری ایجاد می کند که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان می توانند از آن حمایت کنند. قانونی که اساساً بر خطرات بانکی تمرکز دارد و از دست دادن حمایت از طرف ترقی خواهان است، در حالی که قو،ن بیش از حد بر عدالت اجتماعی متمرکز شده است، خطر از دست دادن حمایت محافظه کاران را در پی دارد. در حالی که موافقان خوشبین هستند که جلسه اردک لنگ به قانونی منجر شود که ،اصر قانون بانکداری ایمن و قانون امید را ،یب کند، واضح است که SAFE به خودی خود احتمالاً در آب مرده است.

© 2022 Bradley Arant Boult Cummings LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 335


منبع: https://www.natlawreview.com/article/2022-midterms-and-future-safe-banking-act