صحبت با شاهد خبره در اوایل کشف


چهارشنبه 4 ژانویه 2023

گابریل گلداپر، کارشناس نخبگان IMS، تجربیات خود را به ،وان یک شاهد متخصص پوشاک و مزایای استراتژیک کار با متخصصان در مراحل اولیه کشف مورد بحث قرار می دهد. متن زیر را گوش دهید، تماشا کنید و/یا بخو،د. (،مت 1 از 3)

سلام و به پاد،ت IMS Insights خوش آمدید. من میزبان شما هستم، آدام بلومبرگ.

امروز، ما در حال صحبت با گابریل گلداپر درباره صنعت پوشاک، استراتژی پرونده اولیه و شهادت آزمایشی.

گابریل یک متخصص احراز هویت محصول با بیش از 45 سال تجربه به ،وان یک متخصص صنعت مد و آکادمیک در بازارهای لو، و اقتصادی است. او در مورد استراتژی‌های برندسازی، بازاریابی و صدور مجوز برای شرکت‌های متعدد مشاوره کرده است و مدیریت پوشاک را در موسسه مد طراحی و تجارت تدریس می‌کند.

آدام بلومبرگ:

گابریل، از اینکه امروز به ما ملحق شدید متش،. من می خواهم با پیشینه شما شروع کنم. شما یک متخصص در صنعت مد، پوشاک و نساجی با بیش از 45 سال تجربه هستید. تبریک می گویم. آیا می تو،د توضیح دهید که یک کارشناس احراز هویت پوشاک یا کالای لو، چه کاری انجام می دهد؟

گابریل گلداپر:

خوب، متش،، آدام. و خوشحالم که امروز شما را می بینم. وقتی شما به اندازه من در صنعت پوشاک تجربه داشته باشید، عملاً، ی،ی من مالک شرکت پوشاک خودم بودم. من الان صاحب شرکت مشاوره خودم هستم. من شرکت پوشاک را فروختم. شما با ریزه کاری های هر دسته از لباس ها آشنا می شوید و بسیار آشنا می شوید و این شامل بازار طراحان می شود که از آن به ،وان بازار لو، یاد می کنید. و سپس، البته، Walmarts این دنیا را دارید، که بودجه یا بازار انبوه است. و سپس میسی، آن نوع فروشگاه را دارید که بازار معتدل تری است.

بنابراین تجربه من بسیار گسترده بوده است زیرا زم، که مالک شرکت خودم بودم، بسیار خوش شانس بودم زیرا دسته گران قیمت را که دسته طراحان است را در یک بخش انجام دادم. من دسته بندی با قیمت متوسط ​​را در یک بخش کاملاً متفاوت انجام دادم. و سپس، دسته بندی بودجه را در بخش سوم به نام انجام دادم. داشتن شرکت شخصی من تجربه فوق العاده ای بود، و همانطور که گفتم، آن را فروختم. و کار کرده برای خودم، رفتن به سر کار برای دیگری سخت بود. بنابراین من سپس یک شرکت مشاوره افتتاح کردم و اکنون با هر سه دسته به صورت مشاوره کار می کنم.

آدام بلومبرگ:

در همان ابتدا، چگونه به صنعت مد علاقه مند می شوید؟

گابریل گلداپر:

پاسخ دادن به آن سخت است زیرا فکر می کنم در خون شماست. مثل اینکه من در موسسه مد تدریس می کنم. من 36 سال است که به صورت پاره وقت در آنجا تدریس می کنم. و آن دانش آموزان، و آنها فقط فارغ التحصیل دبیرستان نیستند، من در برنامه تحصیلات تکمیلی هستم. بنابراین اینها افرادی هستند که در این صنعت بوده اند. من اغلب این سوال را می پرسم و پاسخ بسیار مشابه است. “این در خون من است. من فقط لباس را دوست دارم؛ من عاشق مد هستم. این فقط بخشی از شخصیت من است.» و من همیشه این را می‌دانستم، و دانش‌آموزانم اینگونه پاسخ می‌دهند. و همچنین پاسخ من این است که علیرغم اینکه مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس اقتصاد است. اما دنیای من را به ،ده فروشی باز کرد. و بنابراین من شروع به کار کردم زیرا فکر می‌کنم احساس می‌کردم واقعاً این صنعت را دوست دارم و باید وارد آن شوم.

آدام بلومبرگ:

خوب، من این واقعیت را حدس می‌زنم که شما تدریس می‌کنید، دوست دارید تدریس کنید، و همچنین حدس می‌زنم که معلمان زیادی در طول مسیر به اشکال مختلف و احتمالاً به شکل مربیان داشته‌اید. می تو،د کمی در مورد مسیر خود و مربی، که در این مسیر به شما کمک ،د تا به جایی که اکنون هستید، برسید صحبت کنید؟

گابریل گلداپر:

اتفاقات زیادی در صنعت پوشاک می افتد که هیچ کتاب درسی برای آنها وجود ندارد. و بنابراین شما یا آن را از مدرسه سخت تجربه یاد می گیرید، یا با برخی از مربیان برکت دارید. و من چندین مربی فوق العاده داشتم. مربی، که به من آموخته بودم حوزه هایی را که حتی با تمرین در این صنعت هم نمی توانستم یاد بگیرم. به ،وان مثال، من تمام نکات را در مورد پارچه، نحوه ریسندگی پنبه و اینکه چگونه الیاف از مواد شیمیایی درست می‌شود، و اینکه نخ را چگونه می‌چرخ،م و چگونه محصول بافتنی واقعی را می‌سازیم، یاد گرفتم. این مربی بود که در واقع من را با دست هدایت کرد و آن را در کارخانه خودش به من نشان داد. و این بسیاری از نیاز به یادگیری آن را از طریق تجربه حذف کرد.

من از کارشناس، که در زمینه مدیریت موجودی و در صنعت پوشاک کار می ،د چیزهای زیادی یاد گرفتم، یکی از سریع ترین راه ها برای از دست دادن پول این است که موجودی زیادی داشته باشید. بنابراین مربیانم به من این امکان را دادند که سطوح من، موجودی را در ،ده‌فروشی یا عمده‌فروشی شناسایی کرده و با آن کار کنم تا در واقع، تعداد زیادی نشانه‌گذاری و/یا اقلام تمام‌شده که دارای تاریخ هستند نداشته باشید. زیرا در صنعت مد، همه چیز خیلی زود به تاریخ می رسد. اکنون، وقتی دانش‌آموز، دارم که می‌خواهند ،ب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، و من اتفاقاً در ک،ی در زمینه کارآفرینی تدریس می‌کنم، به همین دلیل تمایل دارم که آنها را راهنمایی کنم. به نوعی از زمان سرمایه گذاری آنها برای یادگیری با انجام کار کم کنند. و اگر من آنها را راهنمایی کنم، می‌توانم این چرخه را با گفتن نحوه انجام آن یا نشان دادن نحوه انجام آن کاهش دهم. اکنون که من آن را برای دانش آموزانم انجام می دهم، مربیگری چیز فوق العاده ای است. خیلی خوشحال کننده است بنابراین امیدوارم افرادی که برای من مربی هستند همین احساس را داشته باشند. من فکر می کنم آنها انجام می دهند.

آدام بلومبرگ:

من حدس می زنم از آنچه می دانم در مورد صحبت شما با شما در روزهای منتهی به این موضوع، من در مورد آن کاملاً مطمئن هستم. پس بیایید کمی در مورد کار کارشناسی شما صحبت کنیم. شما کمی به آن دست زدید و تمرین خودتان را باز کردید. اولین بار چگونه کار کارشناسی را شروع کردید؟

گابریل گلداپر:

خب، بسیاری از زندگی این است که در مکان من، در زمان من، باشند. ما آن را نزدیکی می نامیم. FIDM، کالجی که من در آن تدریس می‌کردم، مؤسسه مد، با یک وکیل تماس تلفنی داشت. وکیل گفت، من به یک کارشناس آشنا نیاز دارم، و او توضیح داد که به دنبال چه چیزی است. این یک مورد در مورد صدور مجوز بود. و زم، که مالک شرکت خودم بودم، مجوز یکی از برندهایم را صادر کردم، بنابراین FIDM با من تماس گرفت و گفت: “هی، من یک وکیل دارم، آیا مایل به صحبت با او هستید تا ببینید آیا می تو،د کاری را که او نیاز دارد انجام دهید. به ،وان یک متخصص انجام شود؟» اینطوری شروع کردم. من روی آن پرونده با آن وکیل کار کردم. به محاکمه رفت. بنابراین من تمام تجربه را در یک پرونده بزرگ به دست آوردم. و از آن زمان، شوهرم، که یک بازاریاب بود، هرگز در صنعت پوشاک کار نمی کرد، به من گفت: «تو باید یک کارگاه شاهد کار متخصص باز کنی. این یک مورد عالی بود و شما خیلی خوب کار کردید و موانع اولیه را پشت سر گذاشتید.» و این کاری بود که من انجام دادم و اینگونه شروع کردم.

آدام بلومبرگ:

مکان من، در زمان من،. این یک شروع عالی است. بنابراین بیایید بگوییم، و این واقعیت که شما در اولین پرونده خود به دادگاه رفتید، بسیار شگفت انگیز است. بنابراین، در طول یک محاکمه، چه فایده ای دارد که شما را در مراحل اولیه درگیر می کند؟

گابریل گلداپر:

اوه، مزایای زیادی وجود دارد. حتی اگر پرونده به دادگاه نرود، اما فرض کنیم به تودیع می‌رود یا حتی اگر به نتیجه برسد، هر چه زودتر وکیل با من تماس بگیرد، بیشتر می‌توانم کمک کنم. من می توانم به ،وان مثال به او کمک کنم که به چه اطلاعاتی نیاز دارد، چه مستنداتی، و اسنادی تهیه کند که نه تنها برای من بلکه برای او نیز مفید باشد. هرچه زودتر با من تماس بگیرند، حذف مخالفان آسان تر است، زیرا من تجربه زیادی دارم که هر دو وکیل، وکلای هر یک از طرفین، با من تماس می گیرند، هر دو با من تماس می گیرند. وقتی به یک وکیل متعهد شدم، از تعهد خارج نمی‌شوم. همچنین، هرچه زودتر وکیل با من تماس بگیرد، به ویژه در موارد فدرال که باید گزارشی بنویسم، قانون فدرال 26 نامیده می شود. و تعهدات زیادی به آن گزارش وجود دارد. منظورم این است که شما دستورالعملی دارید که توسط دادگاه های فدرال مورد نیاز است، و این سند باید به طور کامل به وکیل ارائه شود، وقتی او من را به ،وان کارشناس خود تعیین کرد، می بینید؟

حال، اگر یک وکیل یک هفته قبل از نیاز به تعیین با شما تماس بگیرد، همانطور که اتفاقاً در موارد بسیاری برای من اتفاق افتاده است، انجام آن گزارش با هر طول، و هر تحقیقی بسیار دشوار است زیرا همه آنها نیاز به تحقیق دارند. و بنابراین قطعا به نفع آنهاست که به من وقت اضافی بدهند. ی،ی من یک گزارش برای Guess نوشتم که 60 صفحه بود، اما آنها یک ماه کامل به من اطلاع دادند، می بینید؟ و بنابراین یک مزیت بسیار متمایز وجود دارد. در حال حاضر، همیشه اتفاق نمی افتد که آنها آن بازه زم، را به شما بدهند.

آدام بلومبرگ:

بنابراین، از نظر استراتژیک، آیا مشارکت اولیه شما به وکیل دادگستری، تیم محاکمه کمک می کند تا داستان را توسعه دهد و شاید در صورت نیاز به کشف بیشتر، کمی زمان بیشتری برای تحقیق اختصاص دهد؟

گابریل گلداپر:

مطمئناً در هنگام کشف به آنها کمک می کند. و روشی که وکلا کار می کنند، آنها با یک چیز در یک زمان برخورد می کنند. به عبارت دیگر، زم، که آنها تعیین می کنند، با آن گزارش کارشناسی برخورد می کنند. و قبل از آن، اگر وقت داشته باشند، می توانم به آنها بگویم که چه کشفی باید به دست آورید تا به هر دوی ما کمک کند. قطعا کمک خواهد کرد. هنگامی که شما تعیین شدید و گزارش را نوشتید، وکیل مخالف یک کپی از آن را دریافت می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد شما را عزل کند. در حال حاضر، پس از رسوب، بسیار رایج است که به شهرک می رسد. در واقع من فقط در حدود 12 تا 15 درصد پرونده هایم به دادگاه مراجعه می کنم. بقیه آنها حل و فصل می شوند.

حالا، اگر الان حل نشد، با خواهان شروع می‌کنند، درگیر می‌شوند، و برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه در محاکمه پیش بروند، و دوباره من را درگیر خط داست، می‌کنند و اینکه چه چیزی با هیئت منصفه خوب است و چه اطلاعاتی می‌خواهند. من به استرس و غیره. اما، می بینید، محاکمه محدود به هر چیزی است که من در اظهارنامه خود گفتم. بنابراین بخشی از آن بازی از آنچه که قرار است در آزمایشی انجام دهیم مشخص شده است.

آدام بلومبرگ:

درسته، درسته باشه. بنابراین اجازه دهید کمی بیشتر در مورد رسوب صحبت کنیم. در واقع، بیایید در مورد زم، که شما شهادت می دهید صحبت کنیم. بنابراین در حین کشف است و اکنون ما در حال محاکمه هستیم. پس این شهادت محاکمه است. ماهیت کاری که شما انجام می دهید این است که در حال آموزش اعضای هیئت منصفه و احتمالاً قضاتی هستید که چیزی در مورد صدور مجوز کیف های دستی شانل نمی دانند. شما به آنها آموزش می دهید. تو واقعا معلمی بنابراین وقتی در حال توضیح مواردی مانند زب، که در این صنعت استفاده می‌شود، زیر و بمی‌ها، همه چیزهایی که برای افراد عادی بسیار غریبه هستند، استراتژی شما چیست.

گابریل گلداپر:

به یاد داشته باشید، چون من یک استاد کالج هستم و در دوره تحصیلات تکمیلی تدریس می کنم، من به روش تدریس کامل برای ارتباط با دانشجویانم عادت کرده ام، و می توانم بگویم که چه زم، آن را دریافت ،د، خوب. وقتی با هیئت منصفه صحبت می کنم از همین روش استفاده می کنم. من سعی می کنم از زبان اصطلاحی استفاده نکنم زیرا آنها نمی دانند من در مورد چه صحبت می کنم. پارچه به آنها، آنها می فهمند. کالاهای تکه ای، که کلمه من برای پارچه است، آنها نمی دانند آن چیست. بنابراین من از زبان روزمره استفاده می کنم و در مواجهه با هیئت منصفه و توضیح دادن همه چیزهایی که در این پرونده دخیل است بسیار خوب هستم. اکنون، وکیل باید از من سؤال بپرسد، و هر چه سؤالات بهتر باشد، بهتر می توانم اطلاعات هیئت منصفه را هدایت کنم. اما زم، که یک محاکمه هیئت منصفه برگزار می شود، به خوبی شناخته شده ام، زیرا به تدریس بسیار عادت کرده ام، و عاشق تدریس هستم، و این تنها دلیلی است که هنوز آن را انجام می دهم. و بنابراین، من حتی در جایگاه شاهد وقتی با هیئت منصفه صحبت می کنم بسیار هیجان زده می شوم. چون می‌خواهم آن‌ها واقعاً به اصل حرف من پی ببرند.

از Gabriele Goldaper برای صحبت امروز با ما و تشکر ویژه از شنوندگان ما سپاسگزاریم.

© Copyright 2002-2023 IMS Consulting & Expert Services، کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 4


منبع: https://www.natlawreview.com/article/apparel-expert-witness-experience-discovery-advantages-episode-51-video