شیر قطع خودکار جریان ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان شیر قطع خودکار جریان | kasrasaran

شیر قطع خودکار جریان ردا صنعت فروشگاه تجهیزات صنعت و ساختمان شیر قطع خودکار جریان | kasrasaran

شیرهای قطع کن بخشی از سیستم ابزار دقیق ایمنی (SIS) یا (Safety Instrumented System) را تشکیل می دهند و لازم است شیر با استفاده از محرک کار کند. هنگامی که هیدروکربن خارجی مانند گاز متان در اتمسفر وجود دارد، می توان آن را به یک موتور دیزلی مکش کرد که باعث سرعت بیش از حد یا دور بیش از حد می شود که به طور بالقوه منجر به شکست فاجعه بار و انفجار می شود. هنگام فعال شدن، شیرهای ESD جریان هوا را متوقف کرده و از این خرابی ها جلوگیری می کنند. شیرهای جریان مستقیم، مانند شیرهای توپی دوار، به طور معمول شیرهای با قدرت بازیابی بالا هستند. شیرهای بازیابی بالا شیرهایی هستند که به دلیل تلاطم جریان کم ، انرژی کمی از دست می دهند زیرا مسیرها جریان مستقیم هستند.

  • در شیر ساچمه ای مسیر سیال به اندازه ۹۰ درجه انحراف پیدا کرده و سپس با یک انحراف ۹۰ درجه ای دیگر در مسیر خود جریان می یابد که این انحراف باعث افت فشار می گردد.
  • شیر های قطع کن بر اساس محیط و دمای کاری، فشار سیال، اندازه، وزن و دامنه انتخاب می­شوند.
  • در داخل شیر، یک توپ فلزی وجود دارد که روی حلقه‌ای بالای مسیر گاز عبوری، معلق است.
  • این نوع شیر پرکاربرد در شرکت‌ ها و کارخانه‌ های زیادی به‌ صورت حرفه‌ ای تولید و در بازار عرضه می‌شود.

بدنه شیر یک محفظه تو خالی برای عبور سیال است که باید بتواند فشار سیال را تحمل کند و به خط لوله نصب شود و شامل اجزای درونی یا تریم شیر می‌باشد. استفاده از برنز، برنج، چدن، فولاد و فولاد زنگ‌نزن در ساخت بدنه شیرها بسیار متداول است. اکثر شیرهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز از جنس فولاد با سایت اصلی گرید WCB می‌باشد.

شیر صافی

هنگامی که جریان الکتریسیته از سیم پیچ عبور می کند میدان مغناطیسی ایجاد می شود. این میدان مغناطیسی باعث می شود تا میله فلزی که در قسمت داخلی سلونوئیدها قرار دارد حرکت کند. سیم پیچ درون شیرهای برقی تحت عنوان یک کنترل کننده استفاده می شوند و باعث می گردد تا شدت جریان آب و مواد دیگر توسط جریان برق کنترل شوند. نحوه عملکرد شیر برقی اتوماتیک به این صورت است که توسط برق یا نیروی مغناطیسی کار می کند.

شیر حساس به زلزله چیست؟

مسیر جریان این شیر، قابلیت تنظیم و كالیبراسیون را براي سرعت هاي مختلف دارا مي باشد. شیر قطع کن اتوماتیک دارای پانل کنترلی بوده که به طور دائم فشار خط پایین دست رگلاتور را چک و در صورت رسیدن فشار به مقدار غیر مجاز از طریق فرمان به اکچویتور با بستن شیر باعث قطع سریع و کامل خطوط می گردد. فشار سیال با توجه به متغیر بودن مصرف سیال باید ثابت و در مقداری مشخص نگه داشته شود این کار توسط رگلاتور انجام می گردد. هر گونه اخلال در عملکرد رگلاتور موجب افزایش فشار پایین دست رگلاتور گشته و این امر باعث آسیب های جدی به تجهیزات خواهد شد از این رو نیاز به تجهیزات ایمنی به منظور کنترل محدوده فشار مجاز امری اجتناب ناپذیر است.

شیرهای برقی که در مسیر سوخت گاز قرار دارند:

از معایب آن اینست که توسط مواد ساینده از بین می‌رود و در خط‌هایی که آلودگی دارند چندان قابل استفاده نیست. این شیرها بسیار مفید و پرکاربرد بوده و به تنهایی می‌توانند وظیفه ۲ یا ۳ عدد شیر و حتی بیشتر را هم‌زمان انجام دهند و به راحتی با چرخاندن یک دسته، جهت جریان ورودی یا خروجی را انتخاب نمود. بیشتر شیرها در صنایع مختلف، به منظور باز یا بسته کردن مسیر سیال بکار برده می‌شوند و مسیر را در حالت کاملاً باز یا بسته قرار می‌دهند.