شهروندی از طریق سرمایه گذاری شرایط اقامت جدید


قانون استخدام ،ون لوئیس

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

یک قانون فدرال جدید دسترسی سرمایه گذاران خارجی به ویزای E را با اضافه ، یک شرط اقامت سه ساله برای سرمایه گذار، که تابعیت خود را از طریق برنامه های شهروندی با سرمایه گذاری (CBI) دریافت کرده اند، محدود می کند.

در قانون مجوز دفاع ملی (NDAA)، PL 117-263 که در 23 دسامبر 2022 توسط جو بایدن امضا شد، تقریباً 2000 صفحه مدفون شده است، ماده ای که متقاضیان ویزای E را م،م می کند که تابعیت خود را با ویزای الکترونیکی به دست آورده اند. کشور واجد شرایط از طریق سرمایه گذاری که حداقل سه سال قبل از درخواست برای ویزای E-1 یا E-2 برای ورود به ایالات متحده در آن کشور اقامت داشته باشد.

ماده 5902 NDAA به شرح زیر است:

(ب) اصلاح معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای الکترونیکی. – بخش 101(a)(15)(E) قانون مهاجرت و تابعیت (8 USC 1101(a)(15)(E)) اصلاح شده است –

(1) در مورد قبل از بند (i) –

(الف) با درج «(یا در مورد بیگانه ای که تابعیت مربوطه را از طریق سرمایه گذاری مالی به دست آورده است و ،ی که قبلاً به موجب این بند وضعیتی اعطا نشده است، t،ت خارجی که تبعه آن بیگانه است و بیگانه برای مدت مستمر حداقل از 3 سال در آن اقامت داشته است. در هر مرحله قبل از درخواست برای ویزای غیر مهاجرتی تحت این بند)” قبل از “، و همسر “; و….

این اصلاحیه توانایی کشورهای دارای برنامه های CBI (از جمله بلغارستان، مصر، گرانادا، اردن، مقدونیه، مونته نگرو و ،یه) را برای جذب سرمایه گذاری با ارائه امکان دریافت ویزای E ایالات متحده کاهش می دهد. این امر همچنین برای شهروندان کشورهایی که توافق نامه E با ایالات متحده ندارند، دریافت ویزا که به آنها اجازه می دهد برای تجارت یا سرمایه گذاری به ایالات متحده مهاجرت کنند، دشوارتر می کند.

افرادی که قبلاً وضعیت ویزای الکترونیکی دریافت کرده اند از شرایط جدید اقامت خارجی معاف هستند. افرادی که تابعیت خود را در یک کشور ویزای الکترونیکی از راه های دیگری غیر از سرمایه گذاری (مثلاً از طریق تولد، ازدواج یا اقامت) به دست آورده اند نیز مشمول این ا،ام نیستند.

،ون لوئیس کامپیوتر © 2023بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 115


منبع: https://www.natlawreview.com/article/three-year-foreign-domicile-requirement-e-visa-applicants