سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایت‌های معتبر خارجی جمع‌آوری شده‌اند و قطعا به کار شما می‌آیند؛ پس با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی هم می‌گویند. وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. شما در مورد سئو چگونه فکر می‌کنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید. در واقع صرف هزینه و زمان روی سئو، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و اگر این سرمایه‌گذاری به همراه استراتژی و هدف‌گذاری درست باشد، می‌تواند نتیجه‌ای مطلوب همراه داشته باشد.

تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو می‌‌‌‌تواند به یک موفقیت ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود. اهداف یک وب سایت می‌‌تواند ارائه تبلیغات‌‌، درآمدزایی یا نمایش محصولاتی باشد که مشابه آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد. امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است. آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد .

  • لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که لینک‌ها می‌توانند مقداری از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل سازد.
  • پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید.
  • اگر به جابجا کردن و ریدایرکت کردن محتوای صفحه‌های خود نیاز دارید، بهتر است به کدهای ریدایرکت دائم (۳۰۱) یا ریدایرکت موقت (۳۰۲) صفحه‌ها توجه کنید.
  • از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد.
  • بعضی از این موارد در وبسایت شما انجام می شود که به عنوان سئوی داخلی و یا On-Page SEO شناخته می‌شود.

خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد. مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک می‌کند. بنظر شما هم با این تفاسیر علاقه زیادی پیدا کرده‌اید که از طریق سئو کسب درآمد ریالی و یا دلاری را تجربه کنید (بله درست خوانده اید، دلاری). پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

زمانی که برای اولین بار می‌خواهید یک متن را بخوانید، تنها چیزی که از آن مشاهده کنید، عنوان آن است. داشتن یک عنوان جذاب برای محتوا، می‌تواند سبب شود تا بیش از دیگر محتواهای مشابه دیده شود. عناوین سوال برانگیز و عجیب یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع عناوینی هستند که برای مخاطبان می‌تواند جذاب باشد. در کنار این عناوین، عناوین دیگری که از اعداد در آن‌ها استفاده شده باشد یا عناوین جدید با کلمات متفاوت، می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

از همین رو در صورتی که سایت با موبایل سازگار باشد و در قالب آن نمایش خوبی را داشته باشد، می‌تواند برای تعداد مخاطبان بیشتری جذاب شود. این موضوع نیز می‌تواند بر روی سئو یک سایت تاثیر گذاشته و نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. سئو محتوا بعدی از سئوی سایت بوده که به عنوان بخشی از سئوی داخلی محسوب می‌شود.

سئو (SEO) چه بخش‌هایی دارد؟

درست است که انجام سئوی سایت با دست خالی و بدون ابزار هم ممکن است اما قطعا نمی‌تواند با همان سرعت و به همان راحتی ما را به هدف دلخواهمان برساند. بعد از اینکه ایرادات فنی سایت را برطرف کردیم، نوبت به محتوای درون سایت می‌رسد. اولین قدم در تولید محتوا هم، تحقیق کلمۀ کلیدی یا همان کیوُرد ریسرچ است. به همین ترتیب یک سایت، هر چقدر محتوای خوبی داشته باشد، اما برای مثال سریع بارگذاری نشود، فایده‌ای برای کاربران نخواهد داشت. به همین دلیل در این قسمت یک نقشۀ کلی از مسیر سئوی سایت برای شما آورده‌ایم تا ذهنتان را برای ورود به مسیر سئو آماده کنیم. بنابراین نمی‌توان یک راه حل از پیش تعیین شده برای تمام سایت‌ها ارائه داد.

بهترین منابع آموزش سئو

هر زمان که گوگل متوجه تقلب صورت گرفته با استفاده از سئوی کلاه سیاه بشود، سایت را جریمه کرده و مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای سایت در پی خواهد داشت. این الگوریتم با سایت‌هایی کانتکت داشت که سعی داشتند از موتور جستجوی گوگل امتیاز به‌دست آورند‌. کاری که انجام می‌داد این بود که محتوای سایت را از نظر کیفیت مور بررسی قرار می‌داد که محتوا‌های بی‌کیفیت دراختیار مخاطب قرار نگیرند. این ابزار به شما سرعت بارگذاری صفحه را نمایش می‌دهد که یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی محسوب می‌شود. همواره باید به‌خاطر داشته باشید که هدف گوگل، رضایت کاربران است و بارگذاری طولانی مدتِ صفحه ممکن است باعث عدم رضایت کاربران شود. اجرای درست اصول سئو بر روی سایت ها تأثیر بالایی بر کسب و کار آنلاین دارد.

Meta Title Tag چیست و چه کاربردی دارد؟

زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی است در حالیکه زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اوایل، زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت محصولاتی مثل PowerPoint، Microsoft Word و Microsoft Excel نوشته شدند. اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت. تفاوت اصلی بین زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آن‌ها است. Wiki سایتی است که طراحی شده تا کاربران محتوا‌ی آن را ایجاد یا بروز رسانی کنند.

فرآیند تولید محتوای مفیدی که باعث افزایش اشتراک‌گذاری مطالب و دریافت بک‌لینک می‌شود، فرآیندی زمان‌بر و نسبتاً دشوار است. برای این کار باید از روش‌های مختلف بازاریابی محتوا استفاده کنید و با تولید محتوای مفید به شکل‌های مختلف، رتبه صفحه‌های خود را موتورهای جستجو افزایش دهید. بیشتر رویکردهای تولید محتوا برای دریافت بک‌لینک‌های بیشتر و باکیفیت شامل مراحل زیر می‌شود که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.