سؤالات متداول در مورد اینکه چه کسی می تواند به عنوان یک افشاگر کلاهبرداری خدمت کند


چهارشنبه 21 دسامبر 2022

چه ،ی می تواند افشاگر باشد؟ افشاگران چیست و یکی شدن به چه م،است؟ اینها سوالات رایجی است که کارمندان وقتی متوجه می شوند که شرکت آنها کار اشتباهی انجام می دهد از خود می پرسند. افشاگران در مورد تقلب و فساد صحبت می کنند و می توانند به ،ت کمک کنند تا وجوهی که به اشتباه ،ج شده یا سرقت شده را بازیابی کند.

افشاگر شدن یک تصمیم مهم است و هرگز ساده گرفته نمی شود. گفتن حقیقت در مورد فساد می تواند به صرفه جویی در هزینه ها و حتی زندگی کمک کند، اما ممکن است شامل به اشتراک گذاری اطلاعاتی باشد که می تواند سرپرستان، همتایان و منافع شرکت را با مشکل مواجه کند.

تعریف افشاگر

افشاگر شخصی است که اطلاعات داخلی دارد که به آنها اجازه می دهد در مورد تقلب و فساد گذشته یا جاری گزارش دهند. اطلاعاتی که آنها به اشتراک می گذارند باید منحصر به فرد، قبلاً فاش نشده و ارزشمند برای بازیابی کلی باشد تا آنها را به ،وان یک افشاگر محافظت شده واجد شرایط کند.

شما مجبور نیستید در یک شرکت کار کنید تا بتو،د کلاهبرداری را به صدا درآورید. گاهی اوقات، رقبا به دلیل دانش خودی خود ممکن است بتوانند تقلب، تثبیت قیمت یا تقلب در مناقصه را گزارش کنند. همچنین لازم نیست شهروند آمریکایی باشید تا واجد شرایط حمایت و پاداش تحت فدرال باشید قو،ن افشاگر.

آیا یک افشاگر می تواند ناشناس باقی بماند؟

یک افشاگر ممکن است بتواند در طول تحقیقات ناشناس بماند و گاهی اوقات بسته به نوع پرونده، اگر افشای خود را در اختیار یک وکیل یا شرکت حقوقی افشاگر قرار دهد. در این موارد، موسسه حقوقی به ،وان رابط بین کارمند و و، دادگستری عمل می کند. یک وکیل باتجربه قادر خواهد بود تا و، دادگستری را متقاعد کند که این پرونده را بپذیرد، و در موقعیت خوبی با بازرسان موجود خواهد بود. برای پرونده‌های با مشخصات بالاتر یا کلاهبرداری گسترده، ممکن است همکاری با یک شرکت حقوقی معتبر Qu tam به منظور متقاعد ، ،ت برای تحقیق در مورد یک نهاد شرکتی قدرتمند بسیار مهم باشد.

آیا شناسایی یک افشاگر قانونی است؟ برای کارفرمایان، بیرون رفتن یا آزار و اذیت یک افشاگر می تواند نوعی تلافی باشد که توسط قانون ممنوع است. شکایات افشاگران تحت برخی برنامه های فدرال مانند دفتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) افشاگر حتی در برابر درخواست های قانون آزادی اطلاعات محافظت می شوند.

آیا افشاگران در برابر تلافی محافظت می شوند؟

آیا قانونی برای حمایت از افشاگران وجود دارد؟ چندین قانون فدرال وجود دارد، از جمله قانون ادعاهای نادرست و قانون داد-فرانک که به افشاگران اجازه می دهد در موارد تلافی جویانه برای جبران خسارت شکایت کنند. به‌علاوه، چندین ایالت حفاظت از افشاگران را ارائه می‌کنند که استانداردهای فدرال را تقلید می‌کند.

طرح شکایت افشاگر تحت برنامه SEC Whistle،er Program یا قانون ادعاهای نادرست می تواند شما را واجد شرایط محافظت های خاصی در برابر تلافی جویانه کند. اقدامات ممنوعه عبارتند از:

  • ا،اج یک افشاگر

  • تعلیق یا تنزل رتبه یک افشاگر

  • آزار و اذیت یا تهدید یک افشاگر

  • کاهش ساعت، مزایا یا پرداخت

بر اساس قانون ادعاهای دروغین، کارفرمای، که ا،اج می کنند یا اقدامات تلافی جویانه دیگری را علیه افشاگر انجام می دهند، ممکن است تا دو برابر حقوق عقب افتاده و همچنین بازگرداندن به کارشان مسئول شناخته شوند. همچنین ممکن است در مواردی که امکان بازگشت به کار وجود ندارد و همچنین بازپرداخت هزینه های قانونی، کارمندان بتوانند پیش پرداخت دریافت کنند.

آیا افشاگران حق دریافت پاداش دارند؟

در مواردی که شامل بهبودی موفقیت آمیز می شود، یک افشاگر ممکن است حق داشته باشد تا 30 درصد از کل وجوه بازپرداخت شده است. در برخی موارد کلاهبرداری مالی گزارش شده از طریق قانون داد-فرانک، جوایز برای افشاگران اجباری است، به این م،ی که باید در مواردی که اطلاعات مفید به اشتراک گذاشته می شود، اهدا شود.

به طور کلی، بسته به کاربرد اطلاعات گزارش شده و میزان همکاری، جوایز برای افشاگران بین 10 تا 30 درصد کل تسویه حساب متغیر است. معرفی زودهنگام به ،وان یک افشاگر راه خوبی برای محافظت از خود در برابر مسئولیت احتمالی و همچنین نشان دادن همکاری کامل در تحقیقات است.

ا،امات برای تبدیل شدن به یک افشاگر چیست؟

نکته مهم این است که افشاگران داخلی مانند حسابرسان یا ،، که گزارشی را فقط برای سرپرست(های) خود ارائه می کنند توسط قانون ادعاهای دروغین محافظت نمی شوند. برای دریافت حمایت به ،وان یک افشاگر، و همچنین واجد شرایط شدن برای دریافت جایزه برای اطلاعات خود، باید اطلاعات خود را با یک منبع ،تی مانند و، دادگستری یا دفتر SEC of Whistle،er به اشتراک بگذارید. یک وکیل واجد شرایط qui tam می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام نهاد من، برای ثبت شکایت افشاگر شما و نحوه تشکیل پرونده است.

تحت استاندارد “اولین پرونده”، اطلاعات نمی تواند قبلاً توسط شخص دیگری گزارش شده باشد تا واجد شرایط دریافت پاداش باشد. با این حال، تا زم، که به بازیابی وجوه کمک اساسی کند، ممکن است مربوط به تحقیقات در حال انجام باشد.

برای ارائه یک ادعای افشاگر به چه مدارکی نیاز دارم؟

اسناد شرکتی، ایمیل‌ها، بررسی‌های داخلی، دستورالعمل‌های انطباق و موارد دیگر، همه انواع بالقوه برای شواهد در شکایت افشاگر هستند. حتی سوابق پزشکی ممکن است بدون به اشتراک گذاشته شود نقض HIPAA در برخی موارد، طبق استثنای اجرای قانون در قانون.

با این حال، در برخی از ایالات، ضبط مکالمات بدون رضایت همه طرفین غیرقانونی است. به اشتراک گذاشتن برخی اسناد نیز ممکن است بیشتر از کمک به ،وان یک افشاگر مانع از تحقیقات شود. با یک وکیل افشاگر مشورت کنید تا مطمئن شوید که اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید یا می خواهید جمع آوری کنید، بدون به خطر انداختن منافع شما، از پرونده شما پشتیب، می کند.

دلایل تبدیل شدن به یک افشاگر

دلایل زیادی وجود دارد که علیرغم احتمال خطرات حرفه ای یا حتی شخصی، کار درستی است که افشاگر شدن. با صحبت با یک وکیل کوی تام و تبدیل شدن به یک افشاگر ممکن است بتو،د:

  • از وجوه مالیات دهندگان محافظت کنید

  • پتانسیل جمع آوری پاداش را داشته باشید

  • کار درست را توسط جمعیت های آسیب پذیر انجام دهید

  • از اتلاف، آسیب یا سوء استفاده جلوگیری کنید

چه ،ی می تواند یک افشاگر باشد: سوالات متداول

چگونه یک افشاگر شوم؟ مشخصات هر مورد ممکن است متفاوت باشد.

1. آیا برای طرح دعوای افشاگر در ایالات متحده باید شهروند باشم؟

خیر. هر ،ی بدون توجه به شهروندی می تواند یک افشاگر شود. زیر قانون اعمال فساد خارجیافشاگر، که در مورد رشوه یا فسادی که توسط افراد یا شرکت های آمریکایی به مقامات خارجی داده شده گزارش می دهند ممکن است بین 10 تا 30 درصد از تحریم ها را دریافت کنند.

2. چه مدت باید شکایت افشاگر را ثبت کنید؟

مدت زمان بین تخلف و شکایت افشاگر بسته به سازمان ،تی که در حال بررسی است متفاوت است. بر اساس قانون ادعاهای دروغین، مدت محدودیت شش سال از زمان تخلف یا سه سال از زم، است که ،ت متوجه کلاهبرداری شده است یا باید به طور منطقی متوجه تقلب می شد.

3. آیا برای ثبت شکایت افشاگر نیاز به ، شغل خود دارم؟

یکی از نگر،‌های رایج در مورد نحوه تبدیل شدن به یک افشاگر این است که آیا می‌تو،د کارمند شرکتی بم،د که مرتکب کلاهبرداری شده است تا پرونده افشاگری را ثبت کنید. برای اینکه به یک افشاگر تبدیل شوید لازم نیست شغل خود را ، کنید. بسیاری از افشاگران حتی پس از ثبت شکایت در همان شرکت به کار خود ادامه می دهند. اگر از شما تلافی شود یا ا،اج شوید، ممکن است حتی بتو،د برای اعاده به کار شکایت کنید.

4. آیا یک افشاگر می تواند غیر کارمند باشد؟

یک افشاگر برای ارائه گزارش در مورد آن لازم نیست کارمند شرکتی باشد که مرتکب کلاهبرداری شده است. اغلب اوقات، افشاگران ممکن است در حال تجارت با شرکت یا رقبا در همان زمینه باشند. تحت برنامه SEC Whistle،er، اطلاعات حتی ممکن است به صورت عمومی در دسترس باشد و تنها از طریق SEC در اختیار SEC قرار گیرد. ارزیابی فردی.

5. اگر یک افشاگر اشتباه کند چه اتفاقی می افتد؟

مهم است که با یک وکیل qui tam مشورت کنید تا پرونده شما به طور کامل بررسی شود و قوی ترین شواهد ممکن ارائه شود. با این حال، حتی در مواردی که دفتر SEC افشاگر یا و، دادگستری متوجه شود که هیچ تقلب یا تخلفی صورت نگرفته است، هویت یک افشاگر محافظت می‌شود.

6. چه ،ی بیشتر احتمال دارد که یک افشاگر شود؟

کارمندان در هر سطحی احتمالاً به افشاگر تبدیل می شوند. انواع اطلاعاتی که ممکن است بتو،د ارائه دهید می‌تواند بر اساس موقعیت و بینش نسبت به یک شرکت متفاوت باشد، اما هر ،ی می‌تواند برای گزارش تخلف ارائه شود.

7. چرا افشاگری مهم است؟

سناتور چار، گراسلیرئیس کمیته قضایی سنا، زم، گفت که «پیگیری اتلاف، تقلب و سوء استفاده بدون افشاگران به اندازه برداشت هکتار ذرت با یک قیچی زنگ زده قدیمی مفید است.» افشاگران می توانند لایه های تقلب و فساد را باز کنند. در پشت سیاست‌های غیرشفاف شرکت و دروازه‌ب، استراتژیک پنهان شده‌اند. آنها همچنین می‌توانند اطلاعات مهم را جمع‌آوری کنند و تخلفاتی را که در غیر این صورت فاش نمی‌شوند، آشکار کنند.

8. چرا افشاگران مجازات می شوند؟

شرکت‌های غیراخلاقی ممکن است سعی کنند افشاگران را ،ت یا تنبیه کنند تا از اعتبار خود محافظت کنند یا همچنان از کلاهبرداری مالی سود ببرند. افشاگران ممکن است تنبیه شوند تا دیگران را از انجام کار درست باز دارند. به همین دلیل، جوایز افشاگران برای ادامه تشویق به افشای محافظت شده اهمیت ویژه ای دارد.

9. آیا می توان افشاگران را ا،اج کرد؟

اگر پس از دمیدن کلاهبرداری ا،اج شده اید، با یک وکیل کوی تام صحبت کنید. اگر قبلاً این حادثه را به SEC یا از طریق نهاد ،تی دیگری گزارش کرده‌اید، بسته به اینکه چه حوزه‌ای از قانون بر افشای شما حاکم است، ممکن است بتو،د برای بازپرداخت مضاعف و همچنین بازپرداخت شکایت کنید.

10. آیا افشاگران تحت حمایت قانون هستند؟

چندین قانون از افشاگران در ایالات متحده حمایت می کند. قانون ادعاهای نادرست، برنامه افشاگران SEC، قانون اقدامات فاسد خارجی، و موارد دیگر همگی از افشاگران محافظت می کنند. بسیاری از ایالت‌ها نیز نسخه خود را از قانون ادعاهای نادرست و سایر اقدامات حمایتی برای افشاگران یا افراد مرتبط با qui tam تصویب کرده‌اند.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/w،-can-be-whistle،er