روندهای فناوری حقوقی که باید تماشا کنید


اگرچه در سال 2023 است، صنعت حقوقی همچنان در حال بررسی اثرات بلندمدت این همه گیری و تأثیر ماندگار آن بر نحوه مدیریت شرکت ها ،ب و کار خود است. در مواجهه با چالش های جدید، بسیار مهم است که در جریان باشید تکنولوژی قانونی روندهای حفظ مزیت رقابتی

بر اساس تحقیقات وکلا، متخصصان حقوقی و مشاوران، تمام گرایش‌های نرم‌افزار مدیریت فن‌آوری حقوقی و وکالت را که باید برای سال 2023 بد،د، بیابید.

نیاز به کارایی

چالش‌های همه‌گیری، بسیاری از صنایع سنتی را مجبور به نوآوری سریع کرد، اما شاید هیچ کدام به اندازه صنعت قانونی نبود. از آنجایی که وکلا راه‌های جدیدی را برای مدیریت حجم کار فزاینده خود پیدا می‌کنند، روند رو به رشدی در بین شرکت‌های حقوقی وجود دارد که از انواع مختلف ترتیبات برای انجام همه چیز استفاده کنند.

در سال 2023، 81 درصد از شرکت های حقوقی استفاده از شخص ثالث یا منابع برون سپاری شده. این شامل کارگران قراردادی و منابع شخص ثالث، ارائه دهندگان خدمات قانونی جایگزین (ALSP) و کارکنان غیر قانونی می شود. این منابع برای رسیدگی به کمبود استعدادهای ناشی از همه‌گیری، که شرکت‌های حقوقی را بدون کارکنان لازم برای مق، با افزایش حجم کار می‌گذارد، حیاتی هستند.

هوش مصنوعی در حال افزایش است

تحول دیجیتال همچنان در سراسر صنعت حقوقی در حال گسترش است. اتوماسیون یکی از راه‌های کلیدی است که متخصصان حقوقی از فناوری برای فرآیندهایی مانند استفاده می‌کنند مدیریت اسناد حقوقی، تحقیق قانونی، رونویسی، تجزیه و تحلیل، و صورتحساب. اگرچه تنها 10 درصد از شرکت های فعلی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند، اما این ابزار به طور قابل توجهی در حال رشد است.

از آنجایی که ،ب و کارها برای کاهش هزینه ها و افزایش کارایی تلاش می کنند، هوش مصنوعی ابزار مفیدی برای تکمیل وظایف تکراری از جمله بررسی اسناد، تهیه پیش نویس اسناد قانونی و تحقیقات حقوقی است. 36 درصد از وکلا این را می گویند ابزارهای هوش مصنوعی طی پنج سال آینده رایج خواهند شد.

اتوماسیون، همه جا

اگرچه دپارتمان‌های حقوقی داخلی و شرکت‌های حقوقی در گذشته نسبت به اتوماسیون احتیاط کرده‌اند، اما همه‌گیری باعث شد که برای خودکارسازی فعالیت‌های قانونی و ساده‌سازی کارایی، پذیرش بیشتری انجام شود.

دنیای شرکت‌ها با اتوماسیون غریبه نیست، اما دپارتمان‌های حقوقی داخلی در پذیرش آن کند بوده‌اند. اما با چالش های صنعت، هم دپارتمان های حقوقی داخلی و هم شرکت های حقوقی ارزش فناوری اتوماسیون را می بینند.

تا سال 2024، ادارات حقوقی خواهند داشت خودکار 50٪ از کارهای حقوقی مربوط به معاملات عمده شرکتی از آنجایی که صنعت حقوقی به مزایای اجازه دادن به فناوری برای انجام وظایف تکراری پی می‌برد، کارکنان انس، بهتر می‌توانند بار کاری سخت خود را مدیریت کنند.

همه‌گیری بار کار شرکت‌های حقوقی را افزایش داد، اما تعداد کارکنان ثابت مانده است. مانند سایر صنایع، کمبود استعداد در مواجهه با افزایش تقاضای بازار، چالش های منحصر به فردی را برای کارایی و بهره وری شرکت حقوقی ایجاد کرد.

فناوری یک راه حل من، برای رسیدگی به این خواسته ها و ساده سازی است گردش کار. تا سال 2025، ادارات حقوقی این کار را انجام خواهند داد هزینه های خود را برای فناوری قانونی سه برابر افزایش دهند. در کنار این، دپارتمان‌های حقوقی انتظار دارند که تعداد کل کارکنان تمام وقت داخلی ثابت بماند – یا حتی کاهش یابد – و فناوری را به گامی مهم در حفظ کارایی تبدیل کند.

عملیات حقوقی یک زمینه رو به رشد است، اما این تیم ها اغلب فاقد ابزار مورد نیاز برای انجام کارآمد وظایف شغلی خود و ارائه ارزش به بخش های حقوقی هستند. هرگز مهمتر از این نبوده است تیم های عملیات قانونی اگر می‌خواهند شرکت‌ها را در رقابت در بازار قانونی حمایت کنند، فرآیندها و فناوری مدرن را اتخاذ کنند.

در نتیجه، اجرای فناوری و مدیریت بودجه دو حوزه اصلی مورد توجه هستند برای متخصصان عملیات حقوقی در شرکت های حقوقی. با استفاده از این ابزارها، بخش حقوقی می تواند به جای کارهای اداری وقت گیر، بر خدمات حقوقی تمرکز کند و بینش بهتری را برای سازمان ارائه دهد.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/legal-technology-trends-ones-to-watch