رئیس جمهور جو بایدن قانون سخن گفتن را در 7 دسامبر 2022 امضا کرد


لوگوی شرکت حقوقی بارنز و تورنبرگ

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

در 7 دسامبر 2022، رئیس جمهور جو بایدن قانون صحبت ، را امضا کرد که استفاده از بندهای قرارداد پیش از منازعه، عدم افشا و عدم تحقیر مربوط به تجاوز ، و آزار ، را ممنوع می کند. این قانون در مورد توافقات بین کارفرمایان، کارکنان فعلی، کارمندان سابق و پیمانکاران مستقل اعمال می شود.

با حمایت گرچن کارلسون و جولی روگینسکی خبرنگاران سابق فا، نیوز – که تجربیات شخصی آنها از رفتار نادرست در محل کار الهام بخش تفسیرهای دراماتیکی مانند “بلندترین صدا” و “بمب شل” بود – قانون صحبت ، با ا،ریت 315 به 109 پس از تصویب به اتفاق آرا به تصویب مجلس رسید. سنا در سپتامبر طرفداران قانون صحبت ،، تصویب آن را به ،وان یک پیروزی برای طرفداران #MeToo، بازماندگان سوء رفتار در محل کار و سایرین علاقه مند به ایجاد محیط کاری شفاف تر می دانند.

اگرچه این قانون استفاده از توافق نامه های عدم افشا و عدم تحقیر را که در مورد آزار و اذیت و تجاوز ، اعمال می شود محدود می کند، استفاده از این قراردادها را به طور کامل منع نمی کند. قانون صحبت ، به طور انحصاری قراردادهای عدم افشا و عدم تحقیر قبل از منازعه را ممنوع و باطل می کند و در مورد قراردادهای پس از اختلاف اعمال نمی شود. بر این اساس، این قانون فقط در مواردی اعمال می‌شود که قبل از ایجاد اختلاف در مورد آزار و اذیت ، یا تجاوز ،. این قانون همچنین در مورد اسرار تجاری، اطلاعات اختصاصی یا انواع دیگر شکایات کارکنان مانند سرقت دستمزد، تبعیض سنی یا تبعیض نژادی اعمال نمی شود. بسته به قو،ن ایالتی قابل اجرا، کارفرمایان همچنین ممکن است به استفاده از بندهای عدم تحقیر و عدم افشا در پیشبرد حل و فصل پس از اختلاف به ،وان مفاد توافقنامه حل و فصل ادامه دهند.

قانون صحبت ، ممکن است بر رویه‌های استخدام جدید کارفرمایان، رویه‌های جداسازی و استراتژی‌های حل و فصل پیش از اختلاف تأثیر بگذارد. کارفرمایان دیگر مجاز نخواهند بود که کارمند را م،م به امضای قراردادهای عدم تحقیر یا عدم افشا کنند که مانع از بحث عمومی در مورد سوء رفتار ، در محل کار در زمان استخدام یا جدایی می شود. به طور مشابه، کارفرمایان باید قبل از استفاده از قراردادهای عدم افشا یا عدم تحقیر برای کاهش مواجهه احتمالی هنگام حل و فصل موارد سوء رفتار احتمالی که هنوز به یک اختلاف رسمی تبدیل نشده اند، با دقت عمل کنند.

قابل ذکر است، قانون صحبت ، به طور رسمی اصطلاح “اختلاف” را تعریف نمی کند، به این م،ی که هنوز مشخص نیست که چه شرایطی باعث ایجاد “اختلاف” در غیاب رویه قضایی قابل اجرا می شود. قانون صحبت ، همچنین یک ایالت یا محلی را از اجرای مفاد قانون ایالتی حاکم بر بندهای عدم افشا یا عدم تحقیر که حداقل به همان اندازه از حق یک فرد برای صحبت آزادانه محافظت می کند، منع نمی کند. . بر این اساس، کارفرمایان در ایالت هایی مانند کالیفرنیا همچنان توسط قو،ن ایالتی که مقررات محرمانگی را در توافق نامه های حل و فصل ممنوع می کند، محدود خواهند شد، که توانایی کارمند را برای بحث علنی درباره اتهامات سوء رفتار ، محدود می کند.

با توجه به تأثیری که ممکن است قانون صحبت ، بر استراتژی‌های مدیریت ریسک کارفرما داشته باشد، مهم است که بد،د این موضوع چگونه بر ،ب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد و با تیم حقوقی خود همکاری کنید تا بفهمید چگونه می‌تو،د به بهترین شکل از سازمان خود در چشم‌انداز در حال تحول محافظت کنید.

© 2022 Barnes & T،rnburg LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 343


منبع: https://www.natlawreview.com/article/president-biden-signs-speak-out-act-curbing-use-non-disclosure-agreements-har،ment