دعوی حقوقی وزارت دادگستری در سراسر کشور علیه شرکت AmerisourceBergen Corp


پنجشنبه 29 دسامبر 2022

شکایت از سال‌ها نقض مکرر شرکت‌ها در اپیدمی مواد مخدر

در یک شکایت مدنی که امروز ارائه شد، و، دادگستری ادعا کرد که شرکت AmerisourceBergen و دو شرکت تابعه آن، AmerisourceBergen Drug Corporation و Integrated Commercialization Solutions, LLC (با هم “AmerisourceBergen”) که در مجموع یکی از بزرگترین توزیع کنندگان عمده فروشی دارویی فدرال هستند، قو،ن فدرال را نقض می کنند. در ارتباط با توزیع مواد کنترل‌شده به داروخانه‌ها و سایر مشتریان در سراسر کشور، که به همه‌گیری مواد مخدر با نسخه کمک می‌کند.

این شکایت ادعا می کند که این رفتار غیرقانونی منجر به حداقل صدها هزار مورد نقض قانون مواد کنترل شده (CSA) شده است. و، دادگستری به دنبال مجازات های مدنی و معافیت های قضایی است.

و،تا گوپتا، معاون دادگستری، گفت: «و، دادگستری متعهد به پاسخگویی ،، است که با زیر پا گذاشتن قانون، به بحران مواد افیونی دامن زدند. شرکت های توزیع کننده مواد افیونی موظفند دستورات مشکوک را به مجریان قانون فدرال گزارش دهند. شکایت ما حاکی از آن است که AmerisourceBergen – که میلیاردها واحد اپیوئیدهای نسخه‌ای را در دهه گذشته فروخت – مکرراً از این ا،ام پیروی نکرد.

“AmerisourceBergen، یکی از بزرگترین توزیع کنندگان عمده فروشی مواد افیونی در جهان، موظف بود دستورات مشکوک را به اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) گزارش کند، و شکایت ما ادعا می کند که ش،ت مکرر و سیستماتیک این شرکت در انجام این تعهد ساده به شعله ور شدن کمک کرده است. آن میلگرام، مدیر DEA گفت: یک اپیدمی اپیوئیدی که منجر به مرگ صدها هزار نفر در دهه گذشته شده است. مردان و ،ن DEA برای پاسخگویی به ثبت نام کنندگ، که از مسئولیت خود در نجات جان آمریکایی ها با ارسال گزارش های سفارش مشکوک دفاع نمی کنند، دست بردارند.

توزیع‌کنندگان دارویی که مواد کنترل‌شده را می‌فروشند، از جمله AmerisourceBergen، تعهد قانونی طول،‌مدت برای نظارت بر سفارش‌هایی که از داروخانه‌ها و سایر مشتریان دریافت می‌کنند دارند و باید هر بار که سفارش مشکوکی دریافت می‌کنند، DEA را مطلع کنند.

شکایت ارائه شده در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی پنسیلو،ا ادعا می کند که در طول تقریبا یک دهه، از سال 2014 تا کنون، AmerisourceBergen با گزارش ن، حداقل صدها هزار سفارش مشکوک مواد کنترل شده به CSA، CSA را نقض کرده است. DEA مطابق قانون. رفتار غیرقانونی ادعایی شامل پر ، و گزارش ن، سفارش‌های متعدد از داروخانه‌هایی است که AmerisourceBergen می‌دانست احتمالاً باعث تسهیل انحراف مواد افیونی تجویزی می‌شوند. پرونده امروز نتیجه تحقیقات چند ساله DEA، شعبه حمایت از مصرف کننده بخش مدنی و چندین دفاتر دادست، ایالات متحده است.

فیلیپ آر. سلینگر، دادستان ایالات متحده در ناحیه نیوجرسی، گفت: «سال‌ها، AmerisourceBergen سود حاصل از فروش مواد افیونی را بر ایمنی آمریکایی‌ها قرار می‌داد. طبق این شکایت، این بخشی از ش،ت گستاخانه، آشکار و سیستماتیک یکی از بزرگترین شرکت‌ها در آمریکا در انجام تعهداتش برای گزارش سفارش‌های مشکوک به مواد افیونی بود که به شیوع سوء مصرف مواد افیونی در سراسر این کشور کمک کرد.»

ژاکلین سی. رومرو، دادستان ایالات متحده برای ناحیه شرقی پنسیلو،ا، گفت: «شرکت‌هایی مانند AmerisourceBergen که مواد کنترل‌شده را در سراسر کشور می‌فروشند، مسئولیت مهمی برای اطمینان از اینکه محصولشان به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینکه آنها با تعهدات قانونی فدرال خود مطابقت دارند، دارند. اتهامات علیه AmerisourceBergen نگران کننده است، به خصوص برای شرکتی که دفتر مرکزی آن تنها چند مایل دورتر از محله‌هایی در فیلادلفیا است که در اثر همه‌گیری مواد افیونی ویران شده است.»

Cole Finegan، دادستان ایالات متحده در ناحیه ک،ادو، گفت: «زم، که توزیع کنندگان مواد مخدر مانند AmerisourceBergen در مورد سفارشات مشکوک داروهای تجویزی توسط داروخانه ها به DEA هشدار نمی دهند، آنها از یک تعهد کلیدی در برخورد با داروهای اعتیادآور که می توانند به زندگی ها پایان دهند، چشم پوشی می کنند. “این شکایت روشن می کند که و، دادگستری به پاسخگویی شرکت هایی که امنیت عمومی را برای منافع خود نادیده می گیرند، ادامه خواهد داد.”

برون پیس، دادستان ایالات متحده، گفت: «ما ادعا می کنیم که AmerisourceBergen، یک توزیع کننده عمده مواد مخدر، به طور آشکار و مکرر تعهد خود را برای اطلاع دادن به DEA در مورد سفارشات مشکوک برای مواد کنترل شده، که مستقیماً به اپیدمی سوء مصرف مواد افیونی تجویزی در سراسر ایالات متحده کمک کرده است، نقض کرده است. ناحیه شرقی نیویورک.

شکایت ،ت چندین داروخانه را مشخص می کند که ظاهراً AmerisourceBergen از “پرچم های قرمز” قابل توجهی که حاکی از وجود انحراف داروهای تجویزی به بازارهای غیرقانونی است آگاه بوده است. این شکایت تاکید می کند که AmerisourceBergen با این وجود سال ها به توزیع داروها در داروخانه ها ادامه داد و تعداد کمی از سفارشات مشکوک را به DEA گزارش داد. این پنج نمونه عبارتند از: دو داروخانه، یکی در فلوریدا و دیگری در ویرجینیای غربی، که AmerisourceBergen می‌دانست که داروهایی که برای آنها توزیع می‌کند احتمالاً در پارکینگ‌ها به صورت نقدی فروخته می‌شوند. داروخانه ای در نیوجرسی که به فروش غیرقانونی مواد کنترل شده اعتراف کرده است. داروخانه دیگری در نیوجرسی که داروساز مسئول آن به دلیل انحراف دارو متهم شده است. و یک داروخانه ک،ادو که AmerisourceBergen می دانست بزرگترین ،یدار قرص ا،ی کدون 30 میلی گرمی آن در کل ک،ادو است. ،ت همچنین ادعا می کند که برای این داروخانه ک،ادو، AmerisourceBergen به طور خاص یازده بیمار را به ،وان “معتادین به مواد مخدر” بالقوه شناسایی کرده است که نسخه های آنها احتمالاً غیرقانونی بوده است. دو نفر از این بیماران متعاقباً به دلیل مصرف بیش از حد درگذشتند.

شکایت همچنین ادعا می‌کند که AmerisourceBergen نه تنها پرچم‌های قرمز انحراف را نادیده می‌گرفت، بلکه به سیستم‌های داخلی برای نظارت و شناسایی سفارش‌های مشکوک که هم در طراحی و هم در اجرا بسیار ناکافی بودند، متکی بود. ظاهراً این سیستم‌ها تنها بخش کوچکی از سفارش‌های مشکوک را علامت‌گذاری می‌،د، در نتیجه امکان انحراف و ش،ت AmerisourceBergen را در گزارش سفارش‌هایی که از نظر قانونی موظف به شناسایی به DEA بود، می‌دادند. در واقع، شکایت ادعا می کند که در بحبوحه اپیدمی مواد افیونی، AmerisourceBergen عمداً سیستم های داخلی خود را به گونه ای تغییر داده است که تعداد مواد کنترل شده گزارش شده به ،وان مشکوک را کاهش دهد. حتی برای درصد کمی از سفارش‌هایی که AmerisourceBergen آنها را مشکوک تشخیص داد، شرکت معمولاً آنها را به DEA گزارش نمی‌کرد.

شکایت ،ت ادعا می کند که AmerisourceBergen سال ها تعهدات قانونی خود را زیر پا گذاشته و سود را بر رفاه آمریکایی ها اولویت داده است.

اگر AmerisourceBergen مسئول شناخته شود، ممکن است بسته به زمان وقوع هر تخلف و نوع ماده کنترل‌شده مورد بحث، با مجازات‌های مدنی تشدید شود، به‌ویژه تا سقف 10000 دلار برای هر تخلف گزارش قبل از نوامبر 2015، تا سقف 16864 دلار برای هر تخلف بین نوامبر 2015 و اکتبر 2018 و برای هر تخلف مربوط به یک سفارش مشکوک برای یک ماده کنترل‌شده غیرافیونی که پس از اکتبر 2018 گزارش نشده است، و تا 109374 دلار برای هر تخلف مربوط به یک سفارش مشکوک به مواد افیونی که پس از اکتبر 2018 گزارش نشده است، که احتمالاً مجموعاً میلیاردها دلار جریمه می‌شود. . دادگاه همچنین ممکن است برای جلوگیری از ارتکاب AmerisourceBergen از ارتکاب تخلفات CSA در آینده، معافیت قضایی صادر کند.

مایکل وادن، امی دیلین و دبورا سون از شعبه حمایت از مصرف کنندگان بخش مدنی و، دادگستری، هیدن ام. بروکت، دستیار وکلای ایالات متحده، هیدن ام. بروکت و جردن آر. آنتونی دی. سیکیتانو و لاندون جونز وکلای ایالات متحده برای ناحیه شرقی پنسیلو،ا، آماندا روک و دیوید مسکوویتز دستیار وکلای ایالات متحده برای ناحیه ک،ادو، و دستیار وکلای ایالات متحده الیوت ام. شاچنر و دایان لئوناردو برای ناحیه شرقی نیویورک. DEA با حمایت از مصرف کننده بخش مدنی و دفاتر دادست، ایالات متحده برای بررسی این پرونده همکاری کرد.

اطلاعات تکمیلی در مورد شعبه حمایت از مصرف کننده و تلاش های اجرایی آن را می تو،د در اینجا پیدا کنید http://www.justice.gov/civil/consumer-protection-،nch.

ادعاهای مطرح شده در این شکایت ادعاهایی است که اگر پرونده به محاکمه پیش رود، ،ت باید با غلبه شواهد ثابت کند..

شماره اطلاعیه مطبوعاتی: 22-1408

برای خواندن بی،ه مطبوعاتی کامل در وب سایت و، دادگستری اینجا را کلیک کنید.

© 2022 و، دادگستری ایالات متحدهبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 363


منبع: https://www.natlawreview.com/article/justice-department-files-nationwide-lawsuit-a،nst-amerisourcebergen-corp-and